Upplåsningsmönster fungerar ej

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Portrait92, 20 okt 2019.

  1. Portrait92

    Portrait92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    I morse när jag satt och skulle låsa upp telefonen med mitt mönster går det helt plötsligt inte.
    Låste upp telefonen några minuter tidigare och allt var som vanligt men helt plötsligt vill den inte godkänna mitt mönster. Turligt nog har jag även fingeravtryck inlagt så jag kommer ju in på telefonen ändå men kan ju inte ändra några inställningar (ex. upplåsningsmönster) om jag inte kan mönstret.
    Jag har aldrig ändrat mitt mönster och vet mycket väl vad jag har för mönster så detta är ju något som hänt med själva telefonen. Vågar inte starta om telefonen eftersom man måste ange mönster efter omstart xD
    Någon som har stött på detta tidigare?
    Tips förutom total fabriksåterställning?
     
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Om du anger fel lösen så kommer den till sist att säga att du ska låsa upp den med ditt Google-konto.
    Då ska du kunna låsa upp telefonen.

    Men, först kan du prova att helt enkelt starta om telefonen genom att hålla in power-knappen.
    Fungerar det inte så ange fel lösenord tills den säger att du måste låsa upp den med ditt Google-konto.

    Detta förutsätter såklart att du har ett googlekonto kopplat till din telefon.
     
    chraist gillar detta.
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Är du säker på att den funktionen fortfarande finns? För vad hört har folk inte fått upp det längre. För mig var det väldigt länge sedan man kunde låsa upp med Google kontot
     
  4. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Ehh, ok. Jag förutsatte att det var så.
    Hade ingen aning om att det inte var så längre.
     
  5. Portrait92

    Portrait92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    idag säger den åt mig att jag måste ange mönster av säkerhetsskäl (finns väl en gräns för hur länge det får gå eller hur många ggr du får låsa upp med fingeravtryck innan mönster krävs) och går då inte heller att stänga av utan mönster. får väl vänta ut den tills batteriet dör xD
    Nej det med googlekontot kommer inte upp hur många ggr jag än försöker med "fel" mönster. Tror inte att man kan det längre, vilket är synd eftersom jag har kopplat mitt googlekonto till telefonen. Funderade på om det kanske kunde gå att gå andra hållet och använda googlekontot och låsa upp telefonen via dator men där gick det bara att låsa enheten helt. detta är ju toppenkul xD