Problem: Problem att casta cmore philips android-tv

Diskussion i 'Android TV' startad av realdexter, 21 okt 2019.

  1. realdexter

    realdexter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Har en Philips android-tv som har börjat bete sig märkligt och det gäller bara cmore. All streaming från mobilen till tvns inbyggda cast fungerar perfekt, utom just cmore som laggar så det inte går att använda. Provat att koppla in en extern chromecast och den funkar perfekt med cmore. Tv-n sitter ca 3 meter från routern bakom en gipsvägg, och har maximal mottagning.

    Varför bara cmore och tv-ns inbyggda cast? Tv-n är 2 år gammal och modellen är 55PUUS6432/12.

    Kan tillägga att under ett par månader i somras hoppade wifi-inloggningen ur varje kväll och jag fick logga in för att komma på nätet. Detta fixade märkligt nog till sig av sig själv för ett par veckor sedan utan att jag gjort något alls.

    Igår satte tv-n igång av sig själv två ggr utan att någon ens varit inne i tv-rummet.
     
  2. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 506
    Mottagna gillanden:
    1 576
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Har ju inget med TV och göra, antagligen Cmore som har problem med sin Cast funktion antagligen bugga sönder den i någon update av appen.
     
    realdexter gillar detta.
  3. realdexter

    realdexter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Det är säkert som du skriver. Märkligt att inte cmore kan ta fram en app för android-tv...
     
  4. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 506
    Mottagna gillanden:
    1 576
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Klart de skulle om det vill om det inte är så att bolagen C more tillåter sända inte tillåter stöd för Android TV, då kan de ju ha med det och göra, för alla Android TV har inte strila kopieringsskydd inbyggda, då skulle man kunna kopiera kanalerna. Frågan är ju nog snarare på vad Cmore har för tillstånd men med deras egna kanaler borde de ju tillåta det på.

    Men största orsaken tror jag är att samsung har köpt ensamrätten till Cmore för xx antal år, de gjorde lika dant med Viaplay också och HBO, när avtalet gick ut med Samsung så kom ju HBO och Viaplay till Android TV också.
     
    Last edited: 27 okt 2019