OnePlus 7T Pro - diskussionstråden / allmänna frågor

Diskussion i 'OnePlus 7T Pro' startad av Swedroid, 10 okt 2019.

  1. phylax

    phylax Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2019
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    Blev ännu mer otaggad på Pixel 4 efter MKBHDs review. Han lät väldigt besviken och det märktes verkligen att han ville att det skulle vara en bra telefon i år. Tydligen så kan man ju forca 90hz på pixelen, men det resulterar i en ytterligare sämre batteritid. Som flera andra så är ju kameran den stora delen varför jag överväger pixel framför oneplus 7t, men när jag också tänker efter så behöver jag egentligen inte sån extrem kvalitet som pixelen erbjuder. Använder mest bilderna för typ instagraminlägg ändå
     
  2. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    388
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Är inte kameran det allra viktigaste i en telefon, ser jag ingen större anledning att välja Pixel 4 över OnePlus 7T Pro.
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Säker och smidig upplåsning samt att slippa edge-skärm är två väldigt bra skäl i mina ögon.
     
    livinl0ud gillar detta.
  4. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    388
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ja, frågan man måste ställa sig gällande Edge, är om det är en dealbreaker eller något man inte gillar, men kan leva med. Har hört få som genuint gillar Edge. Vad gäller Face Unlock så kan den säkert förfinas och förbättras (som att du inte ska kunna låsa upp med stängda ögon). Och innan apputvecklare bygger in stöd för metoden (BankID, andra bankappar, Swish och så vidare), känns det lite trist att få börja knappa pinkod igen. Ur kartong fungerar Face Unlock, som jag har förstått det, bara för upplåsning.
     
  5. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Trevligt att du gillar skalet som skickas med. Jag lyckades hitta en indier på OnePlus forum som pratade om sina tankar om skalet. Han var inte helt nöjd. Han menar att tygstrukturen släpper lätt. Rent av lite halvtråkig kvalitet. Han rekommenderade att man köpte ett vanligt skal och körde med det vanligtvis men sedan slängde på de medföljande skalet när man vill bli extra fin. :D

    Jag tog en titt på Webhallen igår. Då kunde man förboka. Men ikväll är knappen borta. Jag har också sett att Inet hade den på sin sida igår också. Men har märkt, precis som dig, att den är borta helt och hållet nu. Jag är inte sugen på beställa via CDONs konstiga partners. Då kommer man sitta där och hoppas på att man ska få ett ex och sedan 2-3 dagar efter release så kommer ett mail att ordern är avbeställd och då är man garanterat körd om man vill plocka upp denna mobilen.

    Just nu vet jag inte var jag kan köpa den via någon seriös ÅF. Jag får nog hänga på låset kl 11 där den 5:e och se om jag har tur. Det får mina tankar tillbaka till när Webhallen hade en lootbox för 7 Pro. Fan vilken besvikelse det blev. Deras sida fungerade inte. Knappen efter nedräkningen kom aldrig fram. Refreshade och det hjälpte inte heller. Sedan kollade jag Facebook å då va allt sålt. :eek:

    Fast det kanske va tur på sätt å vis. Då hade jag inte varit sugen på en ny mobil idag igen. Men som sagt, är ju inte säkert det blir någon mobil denna gång heller. Jag kommer hoppa över 7T-serien om jag inte kan få 12GB varianten. Lite av princip för mig. Antingen den bäste eller så skiter jag i det. Då kan jag vänta in OP8 och hoppas på att förbokningsgudarna är med mig. :teeth:
     
    Deacon och bernard gillar detta.
  6. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    388
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Oj, det låter inte bra med skalet. Nu pedantsköter jag mina telefoner och tillbehör, så vi får hoppas att håller ihop. :)

    Såväl Inet, som Webhallen och nu senast CDON har tagit bort telefonen ur sortimentet helt och hållet. Antar att samma sak gäller för de övriga, som för Inet och det besked jag fick därifrån: Att de har fått en liten tilldelning och att samtliga lurar nu är förbokade. Så om ingen annan ÅF tar in den, är det väl OnePlus själva som gäller på releasedagen. Hoppas du får en lur, om du bestämmer dig för att slå till.

    Håller helt med - toppmodellen, annars får det vara, och jag betalar gärna lite extra för exklusiviteten, speciellt när vanliga 7T Pro inledningsvis endast kommer i bebisblått. :D
     
  7. Hanseman

    Hanseman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    252
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Google Pixel 6A
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Kanske inte en dealbreaker, men OnePlus 7pro hade inga kul edgekanter. Gav mycket reflexer i solen, bytte till en Note 10+ som har lite kortare och rakare edegkanter. Skulle gärna avstå dessa också men de kan jag leva med och närmaste halvåret är det mörkt [emoji3]. Kommer inte köpa en 7t pro, i stället blir det vanliga 7t. Har haft ett antal mobiler med edge, tycker den enda som det ger något hos är Samsung som har en bra edge-app.
     
  8. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Då va en McLaren beställd. 7512kr blir det då jag kör den via Firman. Massa slit att vara egen, gött att man kan få lite tillbaka på sånt här. Blev även en ny ciggladdare för bilen så de blir "warp-speed" och ett sandprotect case då jag älskade det till min gamle 5T när jag köpte den på releasen. Det tråkiga var att sandprotect caset från Oneplus sprack efter några månader i kanterna. Hoppas det är bättre nu med 7T.
     
    EricG gillar detta.
  9. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    388
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Verkar som att tillgången på McLaren har förbättrats kraftigt, nu är det ett helt gäng butiker som erbjuder förhandsbokning.
     
  10. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Ja verkligen. Jag hörde att nu ska den även komma att säljas i USA. T-mobile exklusivt blir det dock. Så min gissning är att fabrikerna pumpar för glatta livet just nu :)
     
    Deacon och bernard gillar detta.
  11. phylax

    phylax Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2019
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    En fråga till er som ska skaffa/har skaffat 7T Pro McLaren, vad är det som är bättre med den jämfört med vanliga 7T pro? Det enda som jag hört eller sett är ju 12 GB RAM men det känns inte värt det för drygt en tusing extra, för mig i alla fall. Såg på OnePlus hemsida att den hade kantljus som notifikationslampa vilket är rätt fränt, men det är inget annat?
     
  12. macedon2000

    macedon2000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Man skaffar den för att det är Mclaren edition.
    12gb ram är mer än 8gb.
    Tror inte telefonen i sig är bättre. Man vill ha det bästa alternativet helt enkelt.
     
  13. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    388
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Man betalar för exklusivitet, mer RAM, färgsättning/tema och för skalet. Vissa är säkert också passionerade fans av bilmärket, och för dem väger kanske det tyngst av allt. För min del är det allt utom just det. Men någon större praktisk skillnad, jämfört med vanliga 7T Pro, är det förstås inte tal om.
     
  14. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    388
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Dock hörde jag att den lanseras i USA som 5G-variant. Vet inte om hårdvaran är annorlunda, eller om 855+ har inbyggt 5G som är inaktiverat hos oss. [emoji848]
     
  15. mr_block

    mr_block Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Har köpt en oneplus 7t pro och undrar om någon här vet ett ställe att köpa eller skicka efter från?
     
  16. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Köpa eller skicka vad då?
     
  17. mr_block

    mr_block Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Vet inte vad jag skrev men skal till den
     
  18. mr_block

    mr_block Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
     
  19. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    388
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Till OnePlus tror jag att jag talar för fler, när jag säger att deras egna skal helt klart är att föredra. Oerhört trevlig passform och kvalitet (även om sandstone-varianten verkar lite känslig i hörnen). Köp en bumper, för säkerhets skull.
     
    mr_block gillar detta.
  20. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    En lite offtopic fråga här. Ingen som vet om de root tekniker som fungerar för vanliga 7T PRO kommer fungera även för McLaren varianten?

    Jag misstänker att det kanske kan bli problem då det är en modifierad boot image som är root-metoden just nu. Jag föreställer mig, utan att veta, att McLaren editionen har en annan stock image än vanliga 7T PRO då den även måste innehåller en annan bootloader animation och teman och sånt som gör McLaren mjukvarumässigt distinkt. Jag har alltid kört med Root. Men skulle vara lite halvsegt att starta upp med en brick :)