Xiaomi Mi 9 Lite (Mi CC9)

Diskussion i 'Xiaomi Mi 9' startad av flipp, 3 jul 2019.

  1. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Har du övergett din Note 8 Pro, eftersom du köpt en CC 9, eller ?
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Nu har jag väldigt sällan köpt telefon från Banggood, men alla andra saker jag beställt hos Banggood (förutom mitt senaste köp, som var en laddare) så har de skickat inom 2 dagar, normalt 1 dag
     
  3. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag har sålt den och nu beställt en Mi 9 Lite. Jag fick ont i handlederna och det kan ha berott på att jag gick över en gräns vad gäller telefonens tyngd och storlek för mina händer, så därför beställde jag Mi 9 Lite istället. Väldigt synd då Note 8 Pro var en trevlig telefon, men jag måste prioritera att inte få ont i underarmarna.
     
  4. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Tråkigt. Blev bara nyfiken på orsaken för att jag just har köpt en Note 8 Pro.
    Får väl se hur det känns efter ett tag.
     
  5. Droid82

    Droid82 Guest

    Det kommer säkert att kännas bra, många har ju större och tyngre telefon än så och det går bra för dem. Man får helt enkelt pröva sig fram. :)
     
    flipp och ffodil gillar detta.
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Beställde 128GB varianten nyss från Inets fyndhörna. Ska bli spännande att testa.
     
    spigen och Droid82 gillar detta.
  7. Droid82

    Droid82 Guest

    Nu har jag fått hem min Mi 9 Lite. Är det någon som har tips på en version av GCam som fungerar bra på Mi 9 Lite?
     
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Fick min idag med. Testa denna:

    View: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/comments/dm1hz4/gcam_for_mi_9_lite/


    Mi 9 Lite är en riktigt trevlig telefon. Den är snabbare än jag väntade mig. Dock har jag känningar i handleden efter bara någon timmes användning så måste nog skicka tillbaka den. :cry:
     
    Droid82 gillar detta.
  9. Droid82

    Droid82 Guest

    Tack för tipset. :) Även jag upplever den vara snabbare än vad jag trodde att den skulle vara. Aha, vad synd. Jag känner ingenting alls än som tur är, men det är helt klart en stor display. Upplever du något problem vad gäller telefonens form/balans utöver storleken? Själv så upplever jag den ovanligt trevlig att hålla i så det är därför jag frågar.
     
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nej, jag upplever inte problem med balans/form eller vikt men fick trots det värk igår. Testar att använda den med skalet nu och ska utvärdera en dag till. Den är verkligen betydligt snabbare än Mi Max 3. Känner faktiskt inget behov av bättre prestanda än så här.
     
    Droid82 gillar detta.
  11. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag upplever samma sak. Redmi Note 8 Pro är mer prestanda för pengarna men denna presterar absolut tillräckligt bra för mig. Jag tycker att skalet hjälper mycket så det blir intressant att se vad du tycker om någon dag till.
     
  12. Droid82

    Droid82 Guest

    Nu har jag testat Mi 9 Lite lite mer. Jag skulle i jämförelse med Redmi Note 8 Pro säga att om man klarar av den större storleken, vikten och ips-displayen på Redmi Note 8 Pro finns det i mitt tycke få anledningar att välja denna istället, möjligtvis även det bättre GCam-stödet och att man som helhet gillar kameran bättre på Mi 9 Lite, även fast GCamportarna till denna inte verkar vara helt buggfria heller. Redmi Note 8 Pro tycker jag hade bättre prestanda, snabbare gps, bättre batteritid, mycket bättre fingerprintsensor. Mi 9 Lite har bättre display och är något lättare och mindre. Och eventuellt bättre kamera då med GCam-stödet, men hur det blir framöver med det återstår ännu att se. Och så har ju Redmi Note 8 Pro ip-klassningen. Med detta sagt så kommer jag nog att behålla min Mi 9 Lite då den presterar bra nog för mig vad gäller hastighet, GPS, kamera osv. Just ja, Widevine L1 verkar funka till Netflix på Mi 9 Lite, det gjorde den inte på Redmi Note 8 Pro av någon konstig anledning.

    Edit: Jag kom på en sak till. Ljudet med hörlurar är klart sämre på Mi 9 Lite.
     
    ffodil, spigen och flipp gillar detta.
  13. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Min 9 Lite kommer gå i retur. Förutom att den ger lite värk i handleden upptäckte jag även en del tunna repor som det inte stod något om i beskrivningen (fyndvara). Är tillbaka på Mi Max 3 igen. Dock var 9 Lite en trevlig bekantskap. Kommer inte oroa på mig för att ett chipp typ SD710 ska vara för klent när jag överväger framtida telefoner. Jag kan tänka mig att Note 8 Pro är det bättre köpet. Dock känns Mi 9 Lite som något av ett perfekt köp för någon som bara vill ha en stabil telefon utan några uppenbara svagheter. Skulle gott kunna rekommendera den till vänner och bekanta. Det stora problemet med Note 8 Pro är att den är alldeles för tung.
     
    Lex och Droid82 gillar detta.
  14. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Intressant jämförelse, som gör det lite mer spännande att få hem RMN 8 Pro, som av nån anledning drar ut på tiden.
     
    Droid82 gillar detta.
  15. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag instämmer helt vad gäller att jag inte heller känner någon tvekan inför att köpa eller rekommendera en lur med Snapdragon 710.
     
    Lex och flipp gillar detta.
  16. Droid82

    Droid82 Guest

    Förresten, vad blir nästa? X2? Jag tror också att många skulle bli mer än nöjda med en Mi 9 Lite, jag väljer ju själv att behålla min så. :)
     
    flipp gillar detta.
  17. Droid82

    Droid82 Guest

    Jobbigt att det drar ut på tiden. Det blir intressant att se vad du tycker om den.
     
  18. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Ja, har tagit ovanligt lång tid. Som det har sett ut i olika butiker verkar efterfrågan varit större än tillgången, så kanske har man inte haft den i lager som man sagt.
    Kameran har jag kanske lite höga förväntningar på efter de tester jag läst, men det visar sig väl.
    GCam är inget jag hänger upp mig på eftersom det har för mig känts lite överskattat på alla de Xiaomi jag testat det på, men är mycket en smaksak. Vikten oroar mig inte alls.
    Hur som helst ska det bli intressant att testa allt.
    Återkommer med mina intryck av den.
     
  19. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tror X2 kommer ge samma problem. Troligen blir det Meizu 16T. Den väger ungefär lika mycket som 9 Lite men är betydligt större (bättre känsla i handen för mig). Hade inga problem med Mate 20 (ej pro) som har liknande yttermått som 16T.

    Gilla du Mi 9 lite bättre än Mi 8?
     
  20. Droid82

    Droid82 Guest

    Ja. Bättre batteritid, 3,5 mm, skönare att hålla i och några till saker. Det finns nackdelar också men fördelarna överväger för mig. Vad tycker du? Kul, Meizu 16T ser väldigt bra ut. Är en beställning nära förestående?