Diskussion: iPhone 11 - allmänna tråden

Diskussion i 'iPhone 11-serien' startad av Swedroid, 14 sept 2019.

  1. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    Slog till på en Pro Max igår.

    Jag förstår inte hur de har lyckats få till den här batteritiden... Fortsätter det så här ser jag ut att få runt 12-14 timmar skärmtid på en laddning. Otroligt imponerande med tanke på att batterikapaciteten bara är 3969 mAh.
    Under standby verkar den knappt förbruka någonting.
    Note10+ med större batteri (4300 mAh) håller sig vaken ungefär halva tiden.

    Telefonen är mer eller mindre perfekt förutom på en punkt och det är 60 Hz-skärmen. Jag är nu van vid Pixel 4 och det känns som att skärmen på iPhonen släpar lite. Men å andra sidan så är det en viss mjukhet i hela operativsystemet så det kanske snarare är det. Ändrar jag till 60 Hz på Pixeln så känns den ändå rappare.

    Jag tänkte ha den vid resor då jag behöver bra batteritid, kamera samt ett bombsäkert OS. Kommer nog mest använda Pixeln hemma till vardags. Frågan är om det blir för jobbigt att växla fram och tillbaka (tänker på skärmen).
     
    R3b0rn gillar detta.
  2. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    För mig var misstag att testa mobil med högre än 60 hz. Att gå tillbaka till 60 är inte kul, och jag är väldigt känslig för såna små saker.
     
  3. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    Har funderat på att enbart behålla iPhonen också men tror saknaden kommer bli för stor.
     
  4. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Har inga problem med olika Hz på telefoner lyckligtvis. Körde ju Razer Phone ett tag med 120Hz och visst är det trevligt men ingen prio för mig och hade inga problem att gå ifrån det. Tyvärr har jag ju andra skärmrelaterade hjärnskador istället [emoji38]
     
    livinl0ud gillar detta.
  5. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Jag får inte alls ut samma skärmtid som alla andra verkar få, men den är fortfarande exceptionell och bättre än dom flesta andra telefoner verkar få, men en 7-8 timmar skärmtid kan jag säkerligen få iallafall, och det känns inte som ett defekt batteri eller något, jag tror bara att det är något med hur jag använder mina telefoner hahhah. Men standby är fantastiskt bra, i princip ingen standby drain att tala om alls, och det känns som att batteriet har blivit lite bättre sen dom första två dagarna faktiskt.

    Jag är (nästan) glad att jag inte ägt någon 90 hz-telefon än, visst lekt med OP7 Pro osv i butik men, för iPhone 11 Pro Max känns så jävla smooth enligt mig ändå. Tycker att det är snabbt men ändå så "fluid" medan många android-telefoner som prioriterar fart ofta blir det på bekostnad av att det blir lite ryckigt nästan. Har inte saknat något med Android på den (nästan) veckan jag haft telefonen so far iallafall.
     
    psp123, easycure1974 och dannejanne gillar detta.
  6. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 824
    Mottagna gillanden:
    5 643
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    Jag har använt min iPhone 11 Pro sedan igår. Kommer precis från en Google Pixel 4 som jag blir tvungen att skicka tillbaka pga pixel fel i displayen.

    Första intrycket är positivt, iOS har och kommer alltid vara mer finslipat än Android.
    Allt flyter på riktigt mjukt och fint utan det minsta lagg. Det märks också på diverse appar att de är bättre optimerade för iOS än Android. Dock tycker jag Android är roligare på något sätt. Jag stör mig på att jag bara kan använda fyra appar i rad och inte kunna placera apparna vart jag vill på skärmen på iOS samt inte kunna använda widgets.

    Batteritiden verkar sinnes bra för att vara en ”liten” telefon. Självklart är det tidigt att uttala sig till 100% men det känns stabilt och inget drain som det är på de flesta Android lurar. Har ägt en hel del olika telefoner under detta år och alla har mer eller mindre haft för mycket drain.

    Tangentbordet på iPhone lirar i en egen liga. Körde med Swiftkey och GBoard på min Pixel 4 men tycker att det är mycket mera smooth på iPhone.

    Kameran har jag inte hårdkört ännu men av det få korten jag hittills tagit så levererar den fina bilder. Dock gillar jag de mer poppiga färgerna som Pixel 4 levererar. Vill man ha verklighetstrogna kort så välj iPhone 11 Pro :).

    Jag är dock tveksam på om iOS är något för mig så jag funderar på sälja/byta telefonen mot någon Android men jag kanske borde ge telefonen en vecka innan jag fattar ett förhastat beslut :D?
     
    kissidor, psp123 och tojjetok gillar detta.
  7. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Med tanke på alla pro:s som du listar med så tycker jag absolut det! Allt beror ju på vad du vill ha i en telefon dock. Det är ju kul att "leka" med och customize:a i android som man ofta gör, men jag tycker att iOS är skönt, blir en mycket mindre kostsam affär (trots det höga priset på iPhones) att veta att om man behandlar iOS som en helt egen "sfär" så behöver man inte bli lockad att köpa nya telefoner var och varannan månad som med Android, utan då kan man gott uppdatera en gång varje år om ekonomin tillåter och ändå ha det "bästa". :') Det är lite så jag kommer att köra, men sen vet jag aldrig, Android kommer nog locka tillbaka mig också, som det alltid lyckas göra... förr eller senare.
     
    livinl0ud gillar detta.
  8. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Märker typ ingen skillnad på skärmen på OnePlus 7 pro och iPhone 11 pro.
     
  9. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 824
    Mottagna gillanden:
    5 643
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843

    Visst finns det mycket positivt med iOS, inget snack om den saken [emoji846]. Det är just att iOS känns/upplevs tråkigare än Android men visserligen har jag aldrig riktigt gett det en ärlig chans under längre tid. Har under kortare tider gått all in på Apple men snabbt tröttnat och sålt av allt [emoji23].
    Nej det är lite så jag också resonerar. Lägger sjuka pengar på mobiler varje år och börjar bli lite trött på det. Vore skönt att kunna ha en telefon i ett år utan att behöva tänka vad jag ska köpa nästa månad [emoji6].
     
    kissidor gillar detta.
  10. Droid96

    Droid96 Guest

    Om din plan är att ha endast en telefon så vet jag inte riktigt hur du tänkte när du skaffade iPhone. Den plattformen är nämligen mobilbytarnördens värsta mardröm. Endast ett släpp per år och en potentiell uppgradering per år. Klarar du det?

    Lösningen är att antingen slå sig till ro och njuta av alla iOS fördelar. Jag har försökt göra det flera gånger men det slutar alltid med att jag skaffar en lektelefon vid sidan om.

    Det är andra lösningen. Ha en Android som lektelefon som du byter ut när rastlösheten slår till och behåll din 11 Pro som daily driver.

    Jag har just nu tre telefoner. 11 Pro Max som daily driver och Note 10 SD855+Pixel 4 XL som lektelefoner.

    Brukar oftast bara ha med mig två dock ;-)
     
    tojjetok och livinl0ud gillar detta.
  11. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Jag blev helt såld på Apple när jag köpte XS Max. Har länge kört 2 telefoner, en Android och en Apple men ihop med xs max sålde jag androiden och har sen dess inte saknat det. Nu bytte jag till en Pro Max och är fortfarande nyförälskad [emoji16]. Ser inget byte från Apple på överskådlig tid
     
    easycure1974, Droid96 och livinl0ud gillar detta.
  12. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 824
    Mottagna gillanden:
    5 643
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    De är just det som jag ser som positivt och en fördel med iPhone, att det bara är en gång per år som det kommer en ny modell [emoji41]. Det kommer nästan varje månad nya high-end Android telefoner som jag blir sugen på att köpa (har dålig karaktär) [emoji23].

    Det är nog mest klokt som du säger att skaffa sig någon lektelefon vid sidan av sin daily.

    Förhoppningsvis får jag en ny Pixel 4 och får då njuta det bästa av båda världarna.

    Två telefoner kommer jag dock aldrig att ha med mig :)
     
  13. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 542
    Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Med bytt som en tok genom alla år fram till 11 PRO max nu har jag köpt klocka igen ( har haft flertalet aw tidigare ) dock köper jag imorgon mina första Airpods PRO så nu är jag fast :)
     
    livinl0ud gillar detta.
  14. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 824
    Mottagna gillanden:
    5 643
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843

    Jag har också haft några AW senaste året, stannar jag med Apple så kommer det bli en AW5 trots att jag inte gillar formen men det finns inga andra vettiga klockor som lirar fullt ut med iOS. Är bra sugen på AirPods Pro också [emoji41][emoji106].
     
  15. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Det gör du rätt i! Jag är sjukt splittrad om jag ska köpa en iPad Pro 11" eller om jag bara ska köpa en iPad Air 2019 och AirPods Pro till det... försöker totalt investera mig i Apple, vet inte riktigt vad som händer. :teeth:Android lockar alltid tillbaka mig med innovation, men vill nästan inte mer, känner att jag spenderar för mycket tid med att glutta på andra telefonmodeller och bara "wow den här telefonen som kommer ut om 1 månad har en extra kameralins och 500 mAh större batteritid än telefonen jag har nu, och designen är cool! shit måste köpa!" och så blir det massa slöseri med pengar för att det är "kul" med nya leksaker fastän jag absolut inte har råd, och tycker att just nu är det mest incremental uppdateringar förutom orimligt dyra konceptlurar.
    Men nu vill jag ha något jag gillar på lång sikt känner jag, och iPhone är lite mer långtidsinvesteringar så mycket som nu consumer electronics kan vara det haha.
     
    kissidor och livinl0ud gillar detta.
  16. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Hahha det är ju det där jag känner också, dålig karaktär vad det gäller shopping och speciellt telefoner. Vet inte vad det var som fick mig att fastna så mycket för telefoner. Jag bytte nog telefon nästan 2 ggr i månaden i snitt förra året och efter ett tag insåg jag att jag jagade efter perfektion i en telefon vilket faktiskt inte finns, och i år när jag skulle välja en mer "permanent" daily driver insåg jag att jag inte gillade några telefoner när jag vet att jag måste hålla mig till en. :teeth::P
    Men iPhone kom närmast av alla, speciellt när man vet att det ska vara på lång sikt. :cool:
     
    kissidor och livinl0ud gillar detta.
  17. DaBull

    DaBull Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    736
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S23
    ROM:
    Stock
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    iPhone XS Max
    ROM:
    Stock
    Info:
    Unlocked bootloader
    Platta:
    Nexus 10, 32gb
    ROM:
    Stock
    Platta 2:
    Nexus 7, 1 gen.
    ROM:
    4.4 kitkat
    Är själv också inne i sån period där jag alltid har en iphone och en android. I dagsläget en XS och pixel 2 xl.
    Jag får samma känsla som dig, att android känns roligare att använda och personligen så känner jag mig mer "hemma" med den.
    iphone och ios är helt klart väl polerat och ger en bra användarupplevelse rakt igenom. Dock inte samma flexibilitet i vissa sammanhang.
    Största anledningen till att XS är min daily driver just nu är själva kvalitetskänslan på hårdvaran samt skärmen och delvis kameran.
    Kan inte påstå att jag njuter av ios lika mkt men den gör jobbet bra.
    Så pixeln är leksakstelefonen just nu, men är sugen på att testa samsung och Note 10.
     
    P.F, kissidor och livinl0ud gillar detta.
  18. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    iOS verkar ligga kvar på 100% batteri längre än Android men sedan droppar det något snabbare istället.
    Jag har som sagt en Pro Max, en 4 XL samt även en Note10+ för tillfället.
    Så fort jag använder den ena längtar jag efter den andra. Nog något fel på mig :)

    Android upplevs ofta som lite "billigt" men snabbt och jag kan ändra bakgrundsbild direkt från hemskärmen och streama musiken till Chromecasten utan en massa krångel men så börjat det plötsligt hacka i någon app eller så dräneras batteriet onormalt snabbt...
     
    kissidor gillar detta.
  19. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 824
    Mottagna gillanden:
    5 643
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843

    Haha ja det finns ju vettigare saker att lägga pengar på än nya telefoner varje månad [emoji4]. Det är som du skriver, med Android är det alltid något lite bättre som dyker upp som gör att man bara jagar efter perfektion vilket gör att jag aldrig blir nöjd då jag bara jagar och jagar.
    Sambon är inte glad över mitt sjukliga beteende med att byta telefoner minst en gång i månaden så måste skärpa mig och iPhone kan vara den hjälpen haha [emoji41].
     
    kissidor gillar detta.
  20. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 542
    Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Kan bara rekommendera aw 5 kört serie 1,3 och nu 5 är ju en klockkille sedan slutet av 80 talet men kör nu som min dailydriver min 44mm riktigt nöjd :)
     
    livinl0ud gillar detta.