[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. Slimey

    Slimey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    622
    Acceptera byte till nya plattformen, men så sent som möjligt. Det funkade för mig (som visserligen numera har bytt operatör..).
     
    bernard gillar detta.
  2. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 200
    Mottagna gillanden:
    1 382
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Ska inte behövas för att slippa spam.
     
    Ping gillar detta.
  3. FreddeN

    FreddeN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

  4. -=MR=-

    -=MR=- Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2018
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1
    Platta:
    Sony SGP-612
    Jag har lyckligtvis inte fått ett enda sms om byte till 2.0, men det sker kanske slumpvis?
     
  5. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 276
    Mottagna gillanden:
    7 004
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Vimla väljer ut kunder i omgångar för överflytt till Vimla 2.0. Det skulle väl inte funka praktiskt att flytta över alla samtidigt.
     
    -=MR=- gillar detta.
  6. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    När vimla tvingar alla att gå över till 2.0 så kommer jag byta till hallon
     
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Någon som kommer ihåg om Vimla körde något på Black Friday förra året?
     
  8. DonElhombre

    DonElhombre Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2016
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    294
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52
    Ni är Välkommna till Fello. Stormtrivs! Hur bra som helst! :)
     
    Ping och induktion gillar detta.
  9. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Brukar operatörer köra nån BF på abonnemang? Jag har för mig bara i samband med köp av telefoner.. men inga rena erbjudanden om abonnemang trots att operatörerna är endast av att sälja abonnemang ..
     
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hallon kör något nu för Singles day. Handlar mest om lite extra data vid nyteckning och lite bättre rabatt första tre månaderna.
     
  11. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Hade varit trevligt med sänkta priser på abonnemangen..var sugen på Halebop men får avvakta tills BF och se om de har något utan att behöva köpa telefon.
     
  12. tooobe

    tooobe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2012
    Inlägg:
    884
    Mottagna gillanden:
    515
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Vimla hade halva priset fram till början av året typ mars april har jag för mig förra Black friday [emoji1665]
     
    bernard gillar detta.
  13. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Halva priset för alltid eller bara i få månader? Detta räknar jag faktiskt inte som bra erbjudande .. ett bra erbjudande att erbjuda rabatterad månadsavgift hela vägen tills man säger upp det. Typ 20% rabatt eller något liknande, kanske mer data för alltid hade varit okej ..
     
  14. tooobe

    tooobe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2012
    Inlägg:
    884
    Mottagna gillanden:
    515
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Som sagt halva priset till slutet av mars eller april har jag för mig
     
  15. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    963
    Mottagna gillanden:
    786
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Jag kommer gå tillbaka till Vimla igen antagligen efter att ha gått till Hallon för en dryg månad sedan.
    Kass täckning och sunkig hastighet hos Hallon var ingen hit för min del.

    Kanske borde vänta på BF ändå?
     
    katho, KTM och DroidJunkie gillar detta.
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det skadar ju inte att vänta lite och se. Lär ju inte bli någon försämring mot vad som finns idag med erbjudande + tipslänk.
     
    DanielÖ och bernard gillar detta.
  17. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    963
    Mottagna gillanden:
    786
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Nej exakt. Hade varit fint att få X GB på köpet när man tecknat abonnemang så man kan köra på sparad surf ett tag :)
     
  18. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 200
    Mottagna gillanden:
    1 382
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Sådär ja, ännu mer spam från Vimla, totalt har det hittills blivit 27 spam SMS!!!!!!!!! @Petter_Vimla@Petter_Vimla när veckan är slut så tappar ni 4 abonnemang. Inte ok att skicka så mycket spam sms, riktigt irriterande.
    Den dagen Vimla 2.0 är klart och ni börjar skicka 2.0 sim till nya kunder så kan ni skicka ETT mail/sms/brev.

    Kanske vi alla ska börja skriva till er på chatten varje dag och störa er med frågor som ni inte är intresserade av? Bara för att slösa er tid precis som ni slösar vår med era sms och irritationen som uppstår. Saknar ord, vilken fullkomlig idioti.....
     
    6150, Henrik_A, induktion och 1 annan gillar detta.
  19. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 276
    Mottagna gillanden:
    7 004
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag räknade mina spam-SMS från Vimla och det är 37 st hittills! Det började den 30 augusti och sedan har det kommit ett varannan dag vid denna tiden. Det kom precis ett nyss.

    Tur att jag inte är så lättirriterad, jag har bestämt mig för att skita i dem och köra på med Vimla 1.0 så länge det bara går. Som @rodak@rodak mycket riktigt säger så är det ju konstigt att Vimla inte fått ordning på att dela ut nya abonnemang som Vimla 2.0 ännu. Det hade ju varit enklare och mer logiskt att börja i den änden. Som det är nu maximerar ju Vimla antalet kunder som ska behöva byta genom att ge även nya kunder Vimla 1.0 som sedan mer eller mindre direkt ska bytas till Vimla 2.0. Varför inte lösa problematiken med att ge nya kunder Vimla 2.0 direkt? Det måste ju ändå göras när migreringen är färdig.

    Som så mycket annat hos Vimla är inte heller denna migreringen speciellt genomtänkt eller utförs på ett bra sätt. Trots att Vimla nu hållt på med att migrera över kunder till Vimla 2.0 i c:a ett år så brister metoderna. Läser man i Vimlas forum så är det många kunder nyligen som "blivit hängande i luften" d.v.s. utan abonnemang i samband med att de migrerat över till Vimla 2.0. Vimla har fimpat deras gamla 1.0 abonnemang på angiven dag men aktiveringen av det nya 2.0 abonnemanget har fastnat i processen. Resultat att kunden blir utan abonnemang tills hen lyckats få tag på Vimla supporten och sparkat på dem.

    Jag har efterlyst i Vimlas forum att Vimla själva skulle göra en lista över alla abonnemang som skall migreras en viss dag och sedan sätta sig och gå igenom listan dag för dag och kolla så att alla verkligen har kommit igång på angiven dag. Men inte ens så mycket omsorg vill Vimla lägga på kunderna utan de sitter bara och väntar tills kunden felanmäler trots att de vet om bristerna i processen.
     
  20. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Ni som får smsen, går det inte att blocka?

    Både jag och alla familjemedlemmar har inte fått ett enda sms än.