Halebop oseriös reklam

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av niclasc, 5 aug 2019.

  1. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Den niten gick jag på, betalade för mer data än jag behövde i 1-2 år för att kunna fylla min pott med data. Lagom till att jag fyllt potten lanserade man 12månaders-gränsen (tog lite drygt 1,5 år innan den trädde i kraft dock).

    Det som gjort att jag fastnat för Halebop är att man erbjuder VoLTE, VoWifi, RCS, eSIM och datasim. Vimla saknar allt detta, även fast det varit efterfrågat i deras forum länge. Med det sagt finns det rätt mycket jag inte gillar med Halebop också, det här värvnings-erbjudandet är väl bara ett exempel.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  2. niclasc

    niclasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    453
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 2020 64GB (Jobb)
    Platta:
    iPad 2018 32GB
    @RedDown@RedDown vet du om VoLTE och VoWifi fungerar med kontantkort hos Halebop. Jag beställde ett gratis prova på paket för att testa
     
  3. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Nej det gör det inte. Har själv Halebop Go-kontantkort som jag brukar använda i den andra simkortsplatsen.
     
  4. niclasc

    niclasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    453
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 2020 64GB (Jobb)
    Platta:
    iPad 2018 32GB
    OK, då sket sig det testet :mad:
     
  5. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Om du har en telefon med två simkortsplatser så kan du ju fylla på med data på Halebop-kontantkortet så du kan få testa på skillnaderna i hastighet. Dom har ett tillfälligt erbjudande där man kan köpa 30GB för 349kr som är giltigt i ett halvår, det är vad jag brukar använda mig av. Du kan ju testa på att surfa med Halebop utan att byta bort Vimla. Om du är tveksam så köp lite mindre data bara.
     
  6. niclasc

    niclasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    453
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 2020 64GB (Jobb)
    Platta:
    iPad 2018 32GB
    Hastigheten är ganska oviktig. Bara jag har 10Mbit så räcker det. Behöver bara max 2-4GB/månad och att man kan spara outnyttjad data
     
  7. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Du behövde Wifi-samtal och VoLTE också? Var Telias nät ett krav?

    Halebop har ju värdelöst jäkla pottsystem, du kan max spara lika mycket data som du har i månaden. Låt säga att du väljer abonnemanget med 4GB så kan du max spara 4GB i potten.

    Fello har du ju som alternativ, där kan man spara 25GB i potten åtminstone. Men där förlorar du VoLTE och Wifi-samtal.
     
  8. niclasc

    niclasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    453
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 2020 64GB (Jobb)
    Platta:
    iPad 2018 32GB
    @RedDown@RedDown Telia nät är inte ett krav. Vill mest bort från Vimla för dom är så sega på nya funktioner
     
    Boris92 gillar detta.
  9. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Finns inget riktigt bra alternativ som klarar av alla dina krav är väl min slutsats. Tycker det alltid brister på någon punkt. Halebop är väl det bästa alternativet jag kan komma på, men där brister det framförallt på att man knappt kan spara någon data.
     
    jnsson och bernard gillar detta.
  10. halebop

    halebop Infant Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    1 jul 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Hej i tråden!

    Häftigt att det finns ett sånt engagemang kring våra tjänster! Det hade varit toppen om alla älskade allt vi gjorde men vi hajar såklart att vi inte är perfekta för exakt alla.

    Precis som bernardbernard var inne på så är det viktigt att vara tydlig med eventuella villkor, så vi har uppdaterat texten på värva-sidan, och hoppas att den är tillräckligt tydlig nu. Det finns en utvecklingsplan för att göra värva-funktionen bättre och vi jobbar samtidigt för att få till andra värva-deals som passar fler.

    Det låter kanske klyschigt för er men det viktigaste för oss är just nöjda kunder, därför är såna här trådar och er input så ovärderlig för oss. Nu slutar vi lurka och engagerar oss officiellt här på Swedroid, så har ni ytterligare åsikter om värva eller feedback/förslag till oss om vad som helst så försöker vi snappa upp trådarna, tagga oss eller skriv ett dm.

    Det kommer alltid vara någon av oss 15 personer som jobbar på halebop som basar över det här kontot, alltså ingen från supporten eller nån extern leverantör. Det betyder dels att vi inte kommer kunna lösa specifika supportärenden här, men också att diskussionerna bör kunna bli rätt nyttiga och verkligen leda till något, snabbare än vad både ni och vi är vana vid. Bara vi får tid att faktiskt jobba också.. :P
     
    kventin, hugohacke, kajsthlm18 och 13 andra gillar detta.
  11. Boris92

    Boris92 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    2 302
    Mottagna gillanden:
    773
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    LOS
    Info:
    Degoogled
    Tele2 WiFi to Go är bättre för att 30/60GB gäller i ett år.
     
  12. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Visst, men då är det billigare för honom att bara uppgradera sitt abonnemang hos Vimla, där kan han få 50GB för 320kr.. Hela anledningen till att jag tipsade om Halebop var ju för att han får tillgång till Telias nät.
     
    bernard gillar detta.
  13. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 358
    Mottagna gillanden:
    1 717

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har Halebop några planer på att rulla ut esim, volte eller wifi-samtal till Pixel-telefonerna?
     
    bernard gillar detta.
  14. halebop

    halebop Infant Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    1 jul 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Sen 2018 har alla mobiltelefoner som vi säljer stöd för iallafall VoLTE och Wifi-samtal. Jag håller på och undersöker hur det är ställt med Pixel, som vi alltså inte säljer..
     
    N6290 gillar detta.
  15. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 358
    Mottagna gillanden:
    1 717

    MINA ENHETER

    Tack för svar! Återkom gärna om du får fram något om hur planerna ser ut! Idag har Pixel-telefonerna inte stöd för wifi-samtal och volte hos er, är jag så gott som säker på. Ni får gärna lägga till sådant stöd på er önskelista.

    Många Android-entusiaster väljer Pixel-telefoner med anledning av den rena Android-mjukvaran direkt från Google, detta gäller även på den svenska marknaden. Om Halebop hade satsat på funktioner för Pixel så hade många entusiaster, till exempel från detta forum, genast blivit väldigt intresserade av Halebop som operatör. Det faktum att Google inte officiellt lanserat Pixel här i Sverige innebär ändå att många i Sverige har sådana telefoner, kolla bara runt på detta forum som exempel. Tycker det är ofta man möter folk i telefonbutiker eller hos olika återförsäljare som genast känner igen en Pixel-telefon, "en sån har jag också!".

    Eftersom Pixel ofta får nya funktioner i ett tidigt skede, till exempel olika funktioner som Google rullar ut eller experimenterar med, så känns det tråkigt att stöd saknas i Sverige för moderna lösningar såsom volte, wifi-samtal och e-sim. Jag tror att Halebop hade kunnat locka till sig en stor målgrupp genom en satsning på Pixel, så ta gärna med er det som förslag! Typ "teknikintresserade unga vuxna och ungdomar". Dessutom har Pixel alltid senaste mjukvaran, ofta som första telefonserie, så ska ni utveckla nya lösningar så känns det vettigt att utveckla det för senaste Android-versionen hellre än t.ex. Samsung där senaste versionen kan dröja många månader.
     
  16. halebop

    halebop Infant Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    1 jul 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Dude! Det här är grym input. Vi tar absolut till oss, det är lite poängen med varför vi närvarar här på Swedroid.
     
    N6290 och 6150 gillar detta.
  17. Jonrad89

    Jonrad89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Polaren har halebop och en mi9t pro som halebop inte säljer. VoLTE saknades i menyn men hittade en *#-kod som aktiverade det så nu fungerar det.
    Så prova sök på din telefon och volte code, värt ett försök.
     
  18. halebop

    halebop Infant Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    1 jul 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Det har nog att göra med att vi säljer Xiaomi-telefoner, och i samband med att de kom in i systemet så låstes VoLTE upp för de Xiaomi-modeller som stödjer det helt enkelt, oavsett om vi säljer dem eller ej. Men testa gärna och återkoppla om det funkar, utnämner isåfall Jonrad89Jonrad89s polare till junior h4xx0r supreme.

     
  19. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 690
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Den koden fungerar bara om man kör med MIUI vad jag försått
     
  20. GunnarWik

    GunnarWik Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    1 058
    Mottagna gillanden:
    651
    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Ja, sådana är knutna till just en telefonmodell, men det kan ju hända att det finns för Pixel också. Vad den gör är att den kopplar förbi kontrollen som operatören gör för att säkerställa att man har godkänt telefonen för VoLTE/VoWiFi.