Handkontrolls problem

Diskussion i 'Google Stadia (Stängdes 18/1/2023)' startad av sjukperro, 30 jan 2020.

  1. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Problemet är redan löst men tänkte att någon annan säkert kan bli hjälpt av det här. Min högra triggerknapp har lite fördröjning när man släpper den men det verkar som att det är ett känt problem, efter att ha skickat meddelanden till Google överallt utan att få någon respons så skickade jag ett PM på stadias officiella Facebook. Efter ca 3 minuter fick jag till svar att jag skulle skicka en film på problemet, sen fick jag en länk där jag skulle beskriva problemet.

    Dagen efter fick jag ett mail där de beklagade problemen och att dom skulle ersätta min kontroll kostnadsfritt, så det var bara beställa en ny och klistra in rabattkoden man fick i mailet. Har aldrig varit med om bättre support (när man väl fick tag i dom)
     
    bernard, Tjotte, kirkx10 och 1 annan gillar detta.
  2. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Jag har läst om andra som har problemet och det verkar ju som Google sköter det bra.
     
  3. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Min kontroll har börjat knarra ganska mycket vilket känns sisådär, tar ju bort lite premiumkänslan o_O
     
  4. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Min knarrade från dag ett, jag trodde den gjorde det för alla xD

    Har du meddelat dom om det? Det blir ju aldrig bättre byggkvalitet om dom inte vet att den är dålig
     
    Tjotte gillar detta.
  5. Ånéus

    Ånéus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2017
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    16
    Min knarrade från början, rätt så mycket. En liten besvikelse efter jag fick intrycket av recensioner att det var väldigt bra kvalitet på handkontrollen.
     
    Tjotte gillar detta.
  6. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Nej jag har inte meddelat Google, upptäcktes ganska nyligen, och det känns inte heller som nånting de kommer reklamera. Det är ju inte outhärdligt :P

    Edit. Känns som att det är lite dagsform också, idag upplevde jag det mindre störande/framträdande mot häromdagen.
     
  7. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER


    Även om dom inte reklamerar den så kan dom ju fixa så nästa batch av kontrollerna inte har det problemet ;)

    Fick för övrigt hem min nya kontroll idag, wasabi grön och fin :D känns som att det är helt annan byggkvalitet än på min founders edition kontroll
     
    Tjotte gillar detta.