Upplåsning

Diskussion i 'Xiaomi Redmi Note 7 & Redmi Note 7 Pro' startad av stjo57, 1 mar 2020.

  1. stjo57

    stjo57 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Xiaomi Redmi Note 7:
    Jag har ställt så både Ansiktsupplåsning och Upplåsning med fingeravtryck är PÅ men ändå så kommer det ingen fråga om det när jag startar upp mobilen, det kommer bara lösenordsfråga. Man kan inte stänga av Lösenordsfråga för går man in på Lösenord så finns bara valet Stäng av skärmlås och Ändra skärmlås.
    Så hur man aktiverar man så att man får låsa upp mobilen med Ansiktsupplåsning....?
     
  2. stjo57

    stjo57 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag ser nu att det är aktiverat och det fungerar blixtsnabbt men det fungerar bara när man har släckt skärmen och ska starta den igen (eller när den har släckt sig själv). När man startar om mobilen så kommer man inte in med ansikte eller fingeravtryck. Det kommer inte upp någon sådan symbol så.
    Ska det vara så?
     
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 315
    Mottagna gillanden:
    17 796
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Av säkerhetsskäl krävs pin-kod/lösenord/grafiskt lösenord efter en omstart av telefonen. Det är Androids säkerhet och har inte med tillverkaren (i ditt fall Xiaomi) att göra och går inte att ändra utan att byta till custom ROM. Vissa custom ROMs kan man ändra så att det tillåts andra upplåsningsmetoder efter en omstart
     
  4. stjo57

    stjo57 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ok tack för svar!
    Då vet jag att det är som det ska vara.