[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Är rätt säkert med en sådan här annars: Linocell Stans för Sim-kort Micro-Sim till Nano-Sim - SIM-tillbehör

    Men det är helt klart synd på hundringen den kostar. Jag vet iofs inte om de verkstäder som byter skärm kan tänkas ha sådana, och göra jobbet för halva summan?
     
    svenix gillar detta.
  2. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Stämmer, för mig stängde de av kortet när de skickade det, jag var utan telefon i tre dagar tror jag...
     
    svenix och bernard gillar detta.
  3. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 273
    Mottagna gillanden:
    6 997
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jo, det lutar väl åt att köpa ett sådant verktyg.

    Jag var mest lite förvånad över Wifogs skrivning där de säger att det gamla SIM-kortet slutar fungera "när det nya skapas" och vad det innebär i praktiken...?
     
    Nicole, tooobe och bernard gillar detta.
  4. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 273
    Mottagna gillanden:
    6 997
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Tack!!!

    Det var precis det jag befarade/ville veta. :)
     
    Nicole och bernard gillar detta.
  5. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 273
    Mottagna gillanden:
    6 997
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Idag beväpnade jag mig med en vass hobbykniv och en bit sandpapper och kapade ner frugans Wifog-SIM till nano-storlek. Det hela avlöpte lyckligt! :)

    Jag hade god hjälp av denna mall:
    http://www.skipser.com/i/2/files/general/sim_cutter_template.pdf
     
    induktion, bernard, Micke_A och 1 annan gillar detta.
  6. ErikQ

    ErikQ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2020
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    4
    Oj, dessa inlägg var gamla.

    Jag är ny här och försöker hitta en billig leverantör.
    Hittade då Wifog som jag inte hört något om och de finns inte på jämförelsesidor - Har ni någon uppfattning? Stämmer det att det är gratis och de verkar ju onekligen billigast i sin klass.
     
  7. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 273
    Mottagna gillanden:
    6 997
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Alltså, Wifog är ganska krångligt att förstå sig på och förklara. Och så har de en tendens att ändra på saker hela tiden. Så regler och villkor uppdateras ganska ofta.

    Du hittar en del info här: Wifog Zero | Wifog Hjälpcenter

    Min fru har kört med Wifog i flera år så det funkar. Vi har hela tiden trott att "snart går de i konkurs" men på något märkligt sätt har Wifog lyckats överleva längre än någon annan gratisoperatör.

    Det hela bygger på att du tittar på reklamvideos eller gör någan annan aktivitet för att samla poäng. Poängen kan sedan bytas mot surf eller samtal. Det finns olika poängpotter och jag är inte insatt i hur det funkar i detalj just nu för det har som sagt ändrats ofta. Det är också så att man inte kan samla hur mycket poäng som helst utan det finns ett begränsat antal annonser att titta på. Olika varje dag beroende på hur mycket reklamplats Wifog lyckats sälja.

    Men lägger man lite tid på att samla poäng varje dag så är det helt möjligt att ha gratis mobilabonnemang. Min fru har som sagt gjort det i flera år.

    Den tekniska kvaliteten är väl helt OK. Det är Tre:s nät som används. Att titta på reklam för att samla poäng bör göras hemma på fast bredband. Om man gör det i mobilen kostar det mer surf än man tjänar in.
     
    induktion, Nicole och ErikQ gillar detta.
  8. ErikQ

    ErikQ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2020
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    4

    Tack för en bra förklaring Svenix!

    Jag är med på ungefär det du skriver och har samma uppfattning har även läst på deras sidor och kommer fram till samma sak.

    Men en sak jag tänker på är att det även finns ett 30 kronors abonnemang på Wifog, vilket verkar motsvara de billigaste hos Vimla, Hallon och alla de andra med något lägre avgift - Har din fru provat den tjänsten eller kör hon bara gratis?

    Tänker att om gratis fungerar så borde ju 30krs planen fungera lika bra minst - Dvs om man inte vill samla poäng och hellre pyntar 30 riksdaler.
    Är jag ute och cyklar då eller är det bara att skaffa ett abonnemang?
     
  9. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 273
    Mottagna gillanden:
    6 997
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Min fru har bara kört gratisvarianten. Om 30-kronors abonnemanget räcker för dina behov så borde det funka bra.

    En sak att tänka på är att kundtjänsten är väldigt begränsad. Får man problem kan det ta tid att få hjälp. Om du skulle behöva ett nytt SIM-kort t.ex. så kan du bli utan telefon ett par dagar.

    Men annars har Wifog funkat bra tekniskt i de tre-fyra år hon haft det.
     
    Micke_A och Nicole gillar detta.
  10. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Kan bara instämma i precis allt du säger [emoji846]

    // Kund sedan dag ett med WiFog.
     
    Micke_A, svenix och ErikQ gillar detta.
  11. ErikQ

    ErikQ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2020
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    4
    Tack för bra svar! :) Jag klipper nog till på ett abonnemang nu så får jag återkomma med info :cool:
     
    Nicole gillar detta.
  12. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Gratis, eller kostnsdsfritt som många föredrar att kalla det, kan man nog glömma idag då det är mycket begränsad med reklam. Men, man kan dock dryga ut poängpotten efter hur myckt tid man orkar spendera på reklamtittande.

    Rent prismessigt är det rätt så billigt hursomhälst, och Wifog har en stor fördel, allt man betalar för eller tjänar på reklamtittande är giltigt tills det är förbrukad. Inget oförbrukad brinner inne vid månadskiftet, och priset är alltid detsamma oberoende av hur ofta (sällan) man fyller på.

    Om man väljer abonnemanget Zero, det bästa alternativet, och köper till "TopUps", = påfyllning, efter behov, så får man 40 poäng gratis (bonuspoäng) i veckan. Man måste dock logga in på sitt konto minst en gång i veckan. När man har akumulerat 300 bonuspoäng får man följande, Data: 500 MBSamtal: 15 min SMS: 20 SMS/MMS som en bonus vid månadsskiftet. Detta är dock bara giltigt till påföljande månadsskiftet.

    Följande TopUp alternativ finns.

    Wifog abonnemang og Top Up.jpg
     
    Last edited: 13 maj 2020
    ErikQ gillar detta.
  13. ErikQ

    ErikQ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2020
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    4

    Wow, tack! Vilket utförligt inlägg, jag har nu beställt ett kort.
    Tycker allt ni skriver låter och verkar vara Sveriges billigaste abonnemang..Har jämfört manuellt nu med de andra och detta verkar ju stämma. Ser Zero funktionen som en bonus, 30kr är svårslaget för ett fungerande nummer :innocent:
     
    Nicole och geobjork gillar detta.
  14. Feisson

    Feisson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    772
    Telefon:
    Iphone 12 max pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 12 max pro
    Alla säger att Vimla har en bedrövligt support men dom har inte provat Wifog. Där existera ingen support alls!
    Wifog support är tusen gånger värre!
     
  15. ErikQ

    ErikQ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2020
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    4
    Är det sant? Jag har nu använt det en vecka och de svarar inom 1-2 timmar - Kanske är nybörjartur :D
     
  16. ErikQ

    ErikQ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2020
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag har nu haft wifog i en vecka drygt och om jag förstått rätt behöver man inte göra något för att hålla det aktivt. Alternativt köpa deras lägsta topup som dras automatiskt på 30kr per månad.
     
  17. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    @ErikQ@ErikQ
    Jo men det stämmer, ditt SIM kort är giltigt ett år efter senste aktivitet, utan att göra något. Om du loggar in på ditt konto en gång i veckan och tittar på reklam, (oberoende om det finns filmer eller ej), så får du 40p bonus varje vecka, som automatiskt konverteras till förbrukning när 300p är uppnått.
    Beträffande TopUps, dessa köper du efter behov, behövs inte köpas varje månad. Du ser i vänstra fältet på din kontosida vad du har kvar av MB-surf, Min-samtal och antal SMS. Sen köper du det TopUp paketet som passar bäst för din förbrukning. Var uppmärksam på att om du surfar mycket, så är 10 GB paketet det billigaste per GB. Ingen fara att köpa det då det är giltigt tills det är förbrukad, oberoende av tid. Se bilden.
    Detta gäller om du har aktiverat abonnemanget "Zero". Betalabonnemangen är det något annorlunda med.

    Priser per enhet i Top Ups.jpg
     
    ErikQ gillar detta.
  18. ErikQ

    ErikQ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2020
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    4
    Fantastisk post som vanligt, tack! Använder du Wifog och har gjort det länge? Förstår inte riktigt varför de får så mycket skit. Verkar ju fungera och i absolut värsta fall får man väl pynta 30 riksdaler... Riktigt negativ kommentarer men som sagt jag har bara varit kund i 1 vecka.
     
    geobjork gillar detta.
  19. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    @ErikQ@ErikQ
    Jag har haft Wifog sen "the very beginning", snart sju år. Har inte haft en krona i mobilutgifter till förbrukning innom Sverige på den tiden. Nackdelen är dock om man behöver utlandssamtal/surf. Till det använder jag ett Comviq kontantkort.
    Mycket av den negativa skiten beror nog på att det tidvis har varit brist på reklam, så användarna inte har klarat tanka tillräckligt med poäng för kostnadsfri förbrukning.
    Sen är hela Wifog konceptet helt annorlunda än andra operatörer, något svårt att förstå hur det fungerar. Detta skapar också en viss (mycket) frustration. Bl.a hur "Zero" funkar.
    En av de stora fördelena med Wifog är allt man köper av TopUps är giltig tills förbrukat, inget brinner inne vid månadsskftet, och samma prisplan oberoende av tid.
    Personlig tror jag att det med reklamtankning som vi känner det, är det slut med, det finns i dag ingen möjlighet att täcka även en mycket liten förbrukning med reklampoäng.
    Lycka till med ditt Wifog abonnemang.:):money:
     
    svenix och ErikQ gillar detta.
  20. swejuggalo

    swejuggalo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    214
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    För de med små behov och special behov där de behöver ha lite data för en liten peng för tex fjärrstyrning/smarthem i stugan via mobilnätet å sånt... Då är ju 30kr abbonemanget oslagbart.
    Jag använder det som ett extra sim-kort enbart som test abbonemang och för dual sim/dual 4g test då jag lägger mycket tid på att beta testa och testa mjukvara. Min telefon ska tex kunna hoppa över till Wifog om Telenor tappar kontakten mitt under ett samtal (under förutsättningen att samtalet går via VoLTE eller VoWIFI). Har inte kunnat verifiera att det verkligen funkar ännu dock.
     
    geobjork gillar detta.