Diskussion: iPhone 11 - allmänna tråden

Diskussion i 'iPhone 11-serien' startad av Swedroid, 14 sept 2019.

  1. messerschmitt

    messerschmitt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2016
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Det är dags för en ny jobb telefon. Mitt val är en 11 pro max men igår var jag och klämde på iPhones och tycker att Max är lite klumpig. Ni som har kört med telefonen ett tag vad rekommenderar ni mellan 11 pro och max.
     
  2. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Högst personligt val, jag har kört Plus modellen sen den kom och nu PRO Max och jag skulle aldrig kunna gå tillbaka den mindre. Kör skinny jeans och inga problem med att ha den i fickan [emoji4]
     
    galaxy81 och messerschmitt gillar detta.
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Håller med föregående att det är ett högst personligt val när det kommer till storlek. Kör själv en Pro Max och tidigare en XS Max och skulle inte kunna tänka mig att gå tillbaka till en vanlig. Älskar den stora skärmen, det större tangentbordet och den allmänna överblick en större skärm ger. Man vänjer sig fort vid storleken och vikten och jag har aldrig ångrat mig
     
    galaxy81 och messerschmitt gillar detta.
  4. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Kör med med 11 PRO Max och trivs bra. Gillar även den mindre storleken men Max ger klart bättre upplevelse. Storleken är en vanesak som man slutar tänka på efter en vecka. På med ett slimmat skal med lite grepp i, rekommenderar Nudient.
     
    messerschmitt gillar detta.
  5. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Har också sedan plus-modellerna släppts föredragit de större skärmarna. Så när det var dags att välja jobbmobil så blev det självklart en 11 Pro Max. Den enda gången när jag skulle sakna en mindre mobil är när jag är ute och reser.
     
    galaxy81 och messerschmitt gillar detta.
  6. Yoko666

    Yoko666 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2017
    Inlägg:
    1 033
    Mottagna gillanden:
    865
    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 III
    Telefon 3:
    iPhone 8/iPhone SE 2016
    Platta:
    Mi pad 5
    Platta 2:
    surface go 2
    Övrigt:
    Hoarder, som har nästan en av varje.
    Kört plusmodeller sedan 6:an men sen när det inte längre var någon skillnad i prestanda/kamera mellan plus och vanlig så kunde jag äntligen välja en vanlig XS ist för XS max. Sålde dock min Xs och har nu en XS max. Gillar båda men XS var jävligt mycket smidigare. Kunde få plats med i löparbrallor och mycket lättare. Problemet är ju att jag alltid har 2 phablets med mig en ios och en Android... Skulle jag bara ha en telefon skulle jag nog kört på en stor.
     
    messerschmitt gillar detta.
  7. messerschmitt

    messerschmitt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2016
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Tack för all rådgivning gällande storlek iPhone 11 pro vs max. Det blir en max
     
    RuffyMan, easycure1974, Fredriks och 2 andra gillar detta.
  8. Droid96

    Droid96 Guest

    Bra val. Apparna på iOS är ju optimerade för varje viewport (fördelen med begränsat hårdvaruutbud). Appar ser verkligen strålande ut på den stora Max-skärmen.
     
    messerschmitt gillar detta.
  9. messerschmitt

    messerschmitt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2016
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER


    Ser fram emot att testa iOS igen. iPhone 11 verkar vara en riktig fullträff.
     
    Last edited: 23 feb 2020
    pjm1891 och RuffyMan gillar detta.
  10. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Bra val, tror du kommer bli nöjd. Det är en grymt bra telefon.

    Har länge kört en Android och en Iphone, ända fram till att Telenor tog bort tvillingkort. Vid den tiden körde jag en Huawei P20 Pro och en Iphone 8+. Började använda 8+ mer o mer och bytte sen till XS max och har sen dess inte saknat Android. Känner inte heller något sug alls att byta operativ.
     
    RuffyMan, masa69, easycure1974 och 1 annan gillar detta.
  11. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Har en iPhone 11 som jag är hur nöjd som helst med, och längtan tillbaka till android världen existerar inte över huvud taget.

    Hur som, har en smått irriterande sak med telefonen som jag inte får bukt med.
    Använder så klart face id för att låsa upp, logga in och signera med i bankappen och i princip allt som man kan använda face id till.
    Det problem jag ibland råkar ut för är när jag ska låsa upp telefonen och den helt plötsligt kräver lösenord, trots att inga misslyckade försök har gjorts med att låsa upp. Är som att den helt random kräver lösenord istället, inga av dom punkter som Apple själva anger som skäl till varför man kan behöva ange lösenord Om Face ID inte fungerar på din iPhone eller iPad Pro är något jag uppfyller.
    Är riktigt störande, än mer irriterande när man inte vet varför det uppstår.
    Är det nån som känner igen sig i detta?
     
    [Martin] gillar detta.
  12. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Ja, jag tror faktiskt jag råkat ut för det också. Har inte riktigt fattat varför face id inte funkat men trott att det berott på någon vinkel eller klädesplagg som varit i vägen. Har inte hänt många ggr men det har hänt
     
  13. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    mmmm, ok. Är svårt att sätta fingret på hur ofta det händer. Men inte riktigt en gång per dag, snarare var och varannan dag, men är som sagt svårt att mäta exakt.
    Troligtvis är det väl nåt fel med vinklarna eller nåt som ställer till det i 1 fall av 1000 typ.
     
  14. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Har du någon heltäckande skärmskydd som har glas över kameradelen?
     
  15. [Martin]

    [Martin] Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2018
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1
    Är likadant på min telefon, händer några gånger i veckan. Tänkte till en början att det är nån säkerhetsgrej att man behöver ange lösenordet ibland men så förefaller ju inte vara fallet. Har du provat släcka skärmen och prova låsa upp med Face ID på nytt för att se om det är helt satt ur spel tills lösenord anges? Ska försöka komma ihåg att kolla det själv nästa gång det blir så.
     
  16. Rockson

    Rockson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2013
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    249

    MINA ENHETER

    Händer mig också men sällan. Jag har alltid trott att det är en säkerhetsgrej. Typ att telefonen försökt registrera mitt ansikte då jag inte hade som avsikt att låsa upp den och då inte kännt igen mig och därför begärt kod nästa gång. Lite som det som hände vid presentationen av iPhone X då Craig skulle visa funktionen för första gången.
     
  17. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 368
    Mottagna gillanden:
    5 125
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    I dag upphörde plötsligt Face-id att fungera på min 11Pro, raderade ansiktet och försökte läsa in på nytt men den reagerade inte på mitt ansikte alls. En omstart löste det hela i fall någon annan råkar ut för det.
     
  18. Jens22

    Jens22 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej! Kör en IPhone 11 o har gjort så i några månader. Varje dag drabbas jag av att telefonen hänger sig. O det sker i princip alltid när jag skriver något. Bokstäverna slutar att visas på skärmen o det går inte att trycka på något på skärmen. Jag drar upp för att stänga appen o då hänger sig där med för någon sekund. Sen kan jag låsa skärm nån gång o sedan öppna upp appen igen så funkar det. Har någon en aning om vad det kan va? Att skriva i meddelande är hopplöst, inte minst om jag ska lägga in en emoji, då vill den gärna hänga sig. (Får känslan av att jag nästan är för snabb för telefonen när jag skriver) någon som kan hjälpa mig?
     
    2crueal4u gillar detta.
  19. Kimball

    Kimball Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    661
    Mottagna gillanden:
    397

    MINA ENHETER

    Intressant, exakt samma hände min mor med min gamla iPhone X, hårdomstart löste det hela gudskelov. Känns ju inte som en ren tillfällighet dock...
     
  20. jonwid

    jonwid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Kanske en dum fråga men har du startat om mobilen nyligen? Är den uppdaterad till 13.4? Har du andra appar igång samtidigt?