Swedroid & Huawei söker testpiloter - bli först att testa Huawei P40

Diskussion i 'P40-serien' startad av Swedroid, 27 mar 2020.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Swedroid

    Swedroid Adult Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 jul 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    785
    Operatör:
    Google Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel XL
    ROM:
    Vanilla
    I samarbete med Huawei söker vi sex stycken testpiloter som kommer ges möjlighet att bli bland de första i Sverige med att testa Huaweis flaggskeppstelefon P40 Pro.

    Vad innebär det att vara testpilot?
    Som testpilot förväntas du regelbundet dela med dig av dina erfarenheter av telefonen i forumet, för att mot slutet av testperioden lämna ett omdöme (500-1000+ ord) och dela ut ett betyg.

    Testperiod: ~1/4 - 14/4.
    Ersättning: Swedroid ersätter var och en av testpiloterna med 2000 kronor vardera enligt villkoren nedan.

    Jag vill bli testpilot - hur deltar jag?
    Skicka in en intresseanmälan genom att svara på den här tråden med en kort motivering där du beskriver varför du är intresserad av att testa telefonen och varför du blivit en bra testpilot. Ett stort teknikintresse är meriterande, särskilt om du ser dig själv som en early adopter som gärna labbar med ny teknik.

    Villkor:

    • För att delta behöver du vara 18 år eller äldre.
    • Testpiloterna förväntas vara aktiva i forumet och dela med sig av sina erfarenheter under testperiodens gång.
    • Vid testperioden sluts förväntas testpiloterna lämna ett omdöme om ~500 - 1000 st ord.
    • Testpiloterna får låna telefonen i två veckors tid (1/4-14/4). Därefter behöver telefonerna returneras till Huawei inom en veckas tid.
    • Testpiloterna åtar sig att göra sitt bästa för att ta väl hand om telefonerna och se till att de inte skadas (silikonfodral medföljer).
    • Ersättning betalas ut via Swish eller banköverföring så snart telefonen är returnerad och ett omdöme på mellan 500-1000+ ord är publicerat i forumet. Betalning sker genom Swish eller banköverföring.
    • Swedroid kommer att samla in adressuppgifter som behövs för att skicka iväg telefonerna. Dessa uppgifter hanteras enligt Swedroids personuppgiftspolicy.

    Disclaimer: Pilotprogrammet arrangeras på uppdrag av Huawei. Företaget har inget inflytande över testpiloternas texter, inlägg eller slutsatser.
     
    Last edited by a moderator: 27 mar 2020
    tekken, Wiiz, bluppblupp och 6 andra gillar detta.
  2. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 542
    Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Last edited: 27 mar 2020
    dannejanne gillar detta.
  3. Karmeck

    Karmeck Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    664
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Testar gärna mobilen, brukar köpa det nyaste när ekonomin tillåter. Har en p30 pro idag. Skulle vara intressant att testa kameran och en skärm i 90hz.
    Spelar mycket och undrar hur denna upplevelse påverkas. Att leva utan Google är nog något som går att skriva en del om. Är det så farligt som man tror. Självklart blir jag mer aktiv på forumet för att dela med mig av mina upplevelser.
     
  4. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag vill gärna vara testpilot för en P40 Pro. Jag har ju ett stort intresse för telefoner och Huawei är ett märke som ligger mig varmt om hjärtat och jag har haft ett flertal av deras lurar förut. Med det sagt så är jag givetvis kritiskt tänkande i mitt användande. P40 Pro är nog den mest intressanta telefonen för mig i år och det vore givetvis kul att få en förhandstitt på den och testa den till dess gränser och kameran är det jag är främst intresserad utav då jag också har ett starkt fotointresse och vill pressa den till dess gränser. Jag har testat mycket telefoner och har därför mycket att jämföra med i mitt användande.
     
    kissidor, Mobik och jadand gillar detta.
  5. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Jag skulle gärna testa. Ser mig själv som mycket mobilintresserad och vill gärna testa det nyaste även om en - för teknikintresset ofördelaktig - ”personlig mognad” (läs frugan blir arg om pengarna går till ny teknik) och familj nu gör att pengarna ofta prioriteras på annat.

    Vore mycket spännande att nu komma ifrån iOS en stund och återbekanta mig med både Huawei och android efter flera år på ”andra sidan”. Har tidigare haft flertalet Huawei-telefoner och vore intressant att se vart utvecklingen hamnat efter några år. Att under testperioden rapportera och sedan skriva en liten recension ser jag som en rolig uppgift!
     
  6. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Testar gärna, efter år av samsung och senast op så är jag sugen på att se hur huawei klarar sig utan google.
     
  7. DaeR

    DaeR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2011
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    70
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Efter att ha rockat min mate 20 pro hur länge somhelst, så skulle det vara väldigt kul att få prova något nytt från Huawei och också se hur man klarar sig utan Googles tjänster!

    Skulle också vara kul att se hur mate 20 pro står sig mot den (kamera och batteri främst)
     
  8. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Jag har lagt ner otroligt mycket tid på att hitta lösningar för att köra appar utan Google framework, har velat få tag på en huawei som kör utan Google men det finns ju inga i Sverige just nu förutom mate 30 som ej säljs här.

    Teknikintresserad och djup kunskap om deGoogle, Google framework och alternativa sätt för att köra appar utan Google tjänster.

    Mitt test och område kommer handla om just appgallery och hur p40 pro kommer funka generellt med appar utan Google framework.

    Mitt mål är att kunna få experimentera, prova olika lösningar för att sedan förmodligen kunna presentera min slutsats om hur användare kommer kunna installera, uppdatera, lösa problem när det gäller Google framework, Google push service för firebase m.m på ett smidigt sätt.

    Dvs, hur bra funkar en huawei lur egentligen utan Google services och vad är alternativen.
     
    kissidor gillar detta.
  9. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 553
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag testar gärna telefonen. Jag känner att jag har ett genuint intresse för telefoner och har själv testat de flesta märkena som finns. Jag tekniskt sett grym och är duktig på det mesta. Att få möjligheten att testa detta vore en fantastisk sak och jämföra med de andra telefonerna jag har testat. Är aktiv både här och på XDA i diverse forum :)
     
  10. Pitzi123

    Pitzi123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har sedan stenåldern varit Ericsson, SonyEricsson och till slut Sony frälst. Detta ända fram till i somras då jag efter lång överläggning med mig själv skiftade till en OnePlus 7 Pro. Har för länge sedan varit testare åt Sony och är beta-testare på flera appar som har den möjligheten, är generellt intresserad av att hela tiden testa nya saker i luren. Alla skriverier om Huawei senaste året har gjort mig tveksam till deras produkter men ändå intresserad så det hade därför varit coolt att testa en P40 och då få bilda mig en egen uppfattning.
     
  11. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Jag nominerar @jajo@jajo då jag tycker att han är en av dom absolut kunnigaste när det kommer till mobilkameror på detta forumet. Även hans väldigt nyanserade omdömen som han lämnar på telefoner är i en hel klass för sig. För att inte tala om guider för diverse kamerainställningar med Gcam. Att han även är saklig i sina jämförelser är något jag anser är viktigt för någon som ska testa en mobil, att vara öppen för hela spektrat av mobiltillverkare, vilket jag anser att han är.
    Jag tvekar inte en sekund på att omdömet skulle vara något som platsar i en förstasida på en tech tidning/hemsida.
     
    silverfang, KiloEterna, Mobik och 6 andra gillar detta.
  12. Droid96

    Droid96 Guest

    Tack för nomineringen :)

    Jag är självklart mycket intresserad att testa P40 Pro. Jag använder i dagsläget S20 Ultra SD865 och iPhone 11 Pro Max och det skulle vara väldigt spännande att göra ett kameratest mellan dessa och P40 Pro.

    Särskilt spännande vore det att göra en shoot-out på periskopzoomen. Huawei var ju först med denna design och den var väldigt lyckad i P30 Pro. Hur mycket bättre är den i P40 och hur står den sig mot Samsungs "Space Zoom"?

    Klarar P40 Pro att besegra 11 Pro Max i nattfotografering?

    Om ni väljer mig som testpilot så får ni svaren.
     
    silverfang, enokbengtsson, Mobik och 12 andra gillar detta.
  13. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 368
    Mottagna gillanden:
    5 130
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Jag testar gärna P40 Pro. Rattar just nu iPhone 11 Pro efter flera år med Huaweilurar dessförinnan, senast Mate 20 Pro. Kommer göra min jämförelse mot iPhone 11 Pro är intresserad av foto och kommer att jämföra den med nuvarande mobil och hur jag upplever avsaknaden av Googles tjänster.
     
  14. pimmen

    pimmen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag skulle gärna testa p40, har alltid tyckt att huaweis telefoner varit en kandidat sedan dom kom ut på marknaden.

    Frilansar som fotograf så fotobiten har jag stenkoll på, kör alltid mycket både video och stillbild.

    Har alltid labbat med roms och så tidigare och kört nexus/pixel telefoner tidigare då jag alltid velat ta del av det senaste i mjukvaruväg tidigt.

    Spelar en del när ungarna sover, kollar extremt mycket youtube.
    Skulle väl kalla mig poweruser med högt ställda krav på tekniken.
     
  15. Bohnsack

    Bohnsack Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag testar gärna P40 pro. Just nu har jag en Xiaomi mi9 som jag gillar sjukt bra. Jag tycker det hade varit intressant hur Huawei löst att göra en telefon utan Google och ifall kameran kommer upp i samma kvalité som min mi9.
     
  16. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Testar gärna Huawei P40 PRO!
    Har senaste året skrivit flera oberoende recensioner på mobiltelefoner, varav vissa har klassats som high end lurar. Kan länka till dessa om det önskas.

    Har ett stort teknikintresse och har det senaste året testat en hel del lurar och är "up to date" kring nyheter på mobilmarknaden!
     
  17. henrike74

    henrike74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Är gärna testpilot. Har haft Android sen Samsung Galaxy (den första som inte ens hette s)

    Är fotonörd och har ett gäng systemkameror och har pga detta kört samtliga Google Pixel varianter. Vore spännande att sätta kameran på prov och se hur den står sig mot Google.

    Är annars tung företagsanvändare med konferenser, mail, chatt osv och ger gärna feedback på hur telefonen funkar i denna kontext.
     
  18. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 423
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Jag har idag en P20 PRO, jag har aldrig varit så nöjd med en mobil, någonsin! Enda nackdelen är att den är lite tyngre än mina tidigare mobiler, men det är inget problem, allt i mobilen är väl igenomtänkt. Speciellt älskar jag att man kan få mörka menyer och mini-menyn, där man sveper över nav-bar och man kan använda enhandsläge *\0/*

    Jag är "go-to" bland alla mina vänner när det kommer till mobiler.

    Jag vill testa denna för att jag brinner för telefoner, jag älskar att utforska menyer, inställningar och grotta ned mig i mobilen helt, inte bara kameran som de flesta är ute efter :-)

    Jag delar gärna skärmfilmer på min Instagram, när jag hittar nya saker i inställningar mm som kan hjälpa andra. Med andra ord, jag är intresserad av HELA mobilen, jag rootar dem inte, men så långt jag kan använda en mobil så gör jag det, på alla sätt :-)

    Jag är en glad person som fotar allt, jag är mycket ute i skogen och fotar djur, växter och annat. Hemma fotar jag mina katter, så kameran ÄR viktig, men för mig är mobilen så mycket mer då jag älskar att gå igenom allt, i timmar (*_*)

    Jag vill som sagt undersöka hela mobilen allt från om det går att installera egna .APK (EDIT - behövs inte då jag precis såg att Swish kommer till Huawei-store [emoji120]) till om det finns mörkt läge i den [emoji390]
     
    Last edited: 27 mar 2020
  19. Khamees

    Khamees Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Mycket intresserad. Använder mest business appar (Mail, Teams, Yammer, Webex, Office 365 admin, Google authenticator, Microsoft Authenticator, Skype for business) , och använder många APPar på andra språk (Arabiska) , så kan ge omdöme från en annan vinkel än vanligt användare.
     
  20. Maskinen

    Maskinen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Platta:
    Ipad Pro 9.7
    Kan gärna prova på att bli testpilot för Huawei P40 pro. Har testat en hel del lurar genom åren och har haft en förmåga att hitta åt egenheter i telefonerna, både i hård- och mjukvara. Har aldrig varit inne på Huawei förut och skulle gärna jämföra med t.ex. Samsung där jag ägt de flesta flaggskepp samt en rad av deras mid-range lurar.

    Jag har ett gediget teknikintresse och skulle ge ett omdöme utifrån ett vardagsperspektiv där fotografering av barn, djur och idrott främst skulle testas.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.