Diskussion: Köptråden OnePlus 8 Pro - orderstatus etc.

Diskussion i 'Oneplus 8 Pro' startad av Swedroid, 14 apr 2020.

  1. Wiiz

    Wiiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2018
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    175
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Telefon 3:
    Iphone XS
    Det var en exynos. Oneplusen flyter på snabbt utan problem. Samsungen frös för ofta samt hade en hel del micro stutter man kände av i 120hz. Samsungen blev också brutalt varm för ingenting. Batteritid på Samsung 120hz fhd var max 4 timmar. Nu får jag nästan 6 på oneplusen
     
    Droid108 och night77 gillar detta.
  2. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Det är viktiga skillnader. Samsung verkar inte längre vara det självklara alternativet för Android. Oneplus har blivit bättre med tiden dock är de inte bra på kameran, hade de bara fixat denna punkten jag köpt den gröna OnePlus 8 Pro o övergivit min S20+ (Snapdragon) ...
     
    Wiiz gillar detta.
  3. Toss3

    Toss3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2018
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    287
    Vad är det för fel på kameran? Skulle inte lita på jämförelser på Youtube speciellt efter nyaste uppdateringen. Samsung tenderar ha ganska aggressiv post-processing på sina bilder. Själv väldigt nöjd med kameran och då använder jag vanligtvis min A7 III. :)
     
    Paul och ruf0ns gillar detta.
  4. Droid108

    Droid108 Guest

    Så gjorde även jag och det är definitivt inget jag ångrar! Det blir ingen mer Samsung för min del innan de erbjuder den bästa processorn.
     
    Paul och Wiiz gillar detta.
  5. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Hur menar du att kameran inte skulle vara bra? På vilket sätt? Jag vågar nog påstå att kameran är riktigt bra nu. Den kanske inte slår dom allra bästa på fingrarna men dålig är den definitivt inte.
     
    frassedylan gillar detta.
  6. alna6431

    alna6431 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2013
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Ni som gått från S20+ och Ultra får gärna motivera. Har haft diverse Samsung telefoner sedan Note2. Men vägrar hoppa på S20 serien pga Exynos. Men behöver köpa en ny snart då min s9+ har svårt att hänga med.
     
  7. Thedeflas

    Thedeflas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2019
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Info:
    IOS Beta!
    Platta:
    iPad Pro 10,5
    Info:
    iPadOS Beta.
    Om du med beställde på Telenor får du vänta.
    Snackade med de nyss o de har inte ens skickat de. Problem med lagret på grund av Corona!
     
  8. TeePee

    TeePee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag sitter i samma situation, beställde från Telia där det också stod att det skulle ingå hörlurar, det står inget om dem i deras bekräftelse mejl men på bilden syns de. Jag chattade med Telia men de bara nekar :mad: att det skulle ha funnits en sån kampanj, trots att bilden med hörlurar inte finns kvar på deras hemsida, googlar man på mobilen så kan man hitta en rubrik som säger att de ska ingå till den 20/4 men klickar man på länken idag så står det inget om det sen. Telia i Danmark har denna kampanj just nu så det är inget jag drömt om lixom.

    Är det någon mer som såg detta erbjudande eller som kanske till och med har fått några hörlurar från Telia?

    Kan man få fram sidan på något sätt genom google om den är typ catchad på något sätt, jag har kollat igenom min webbläsare men då kommer jag bara till sidan som finns idag.

    Var ju lixom lite därför jag beställd den genom dem inte från någon annan. :(

    Tacksam för hjälp på något sätt som kan styrka min teori.
     
  9. Toss3

    Toss3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2018
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    287
    Deras annons finns kvar i Google: [​IMG]
     
  10. TeePee

    TeePee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack men de nekar ändå, går man in på länken så står inget om erbjudandet. :(
     
  11. Toss3

    Toss3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2018
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    287
    Deras google annons är fortfarande bindande: Annars är det falsk marknadsföring. Förstår inte hur man kan neka en sådan sak: De har ju helt tydligt haft ett sådant erbjudande, annars kulle inte deras Google Ads team/byrå lagt in det i texten.
     
    TeePee gillar detta.
  12. Latsson

    Latsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    Jag såg också den säkert 20 gånger under tiden jag uppdaterade för att vänta på 256GB/12GB varianten
     
    TeePee gillar detta.
  13. TeePee

    TeePee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack, men om du klickar på länken står det samma text då?

    Varför hittar jag bara denna annons i mobilen och inte på datorn? Hade vart smidigt att länka till den.
     
  14. Toss3

    Toss3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2018
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    287
    Nej för erbjudandet gick ju ut 20 april så klart att det inte finns kvar på sidan mer. :) Sök bara på "Oneplus 8 pro" så dyker den upp. Du kan behöva gå in i incognito läge då Google inte visar reklamen hur många gånger som helst för samma person.
     
    Last edited: 22 apr 2020
    TeePee gillar detta.
  15. Toss3

    Toss3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2018
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    287
    Bild med datum och lite nyheter så de inte kan påstå att datumet inte skulle stämma. Dock bör du ju ha lagt beställningen innan 20 april för att erbjudandet ska gälla. :) [​IMG]
     
    TeePee och bernard gillar detta.
  16. BobbyM

    BobbyM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2015
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    16
    Hur känns storleken på den? Var precis och kände på en OP 8 och den kändes förvånande liten så då finns det kanske ett hopp för att OP 8 Pro inte är för stor
     
  17. Toss3

    Toss3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2018
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    287
    Tycker inte den känns för stor alls, men samtidigt beror det ju lite på hur stora händer du har. :)
     
  18. BobbyM

    BobbyM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2015
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    16
    Har ganska små händer. Hur känns det med kamera "bumpen"? Den framställs som väldigt stor/djup och att telefon ev vinglar då om man lägger den på ett bord. När jag provade detta med OP 8 så blev jag positivt överraskad då det inte alls var något problem men jag tror att den är större på OP 8 Pro och då även resten av telefonen är större så finns kanske större risk för att den vinglar och inte ligger still.

    Hur funkar det föresten, räknas kameran in i djupet på telefon när man kollar på de officiella måtten eller ej?
     
  19. Toss3

    Toss3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2018
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    287
    Utan skal så känns den inte bra alls då den har väldigt vassa kanter. Så att köra helt naket utan skal skulle jag inte rekommendera. Tror inte kameran räknas med så räkna med 2mm extra. :)
     
  20. frassedylan

    frassedylan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    958
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Jag har just nu Oneplus 8 Pro och en S20+ med Exynos. Försöker jämföra lite. Ofta är det svårt att skilja bilderna åt. En del gånger klar fördel Oneplus. Jag lutar just nu åt att Oneplus är den bättre kameran. Enbart fotat med standardobjektivet.