E-TWOW Booster S/V/GT - elektrisk sparkcykel

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Madskillz, 4 sept 2019.

  1. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Såg också att den gick att köpa och reagerade på priset. Yep - 200 EURO lite i saftigaste laget.
    Prisskillnaden på själva scootern mellan V och Moster Sport är ju inte alls särskilt mycket runt 50 EURO när jag köpte min har jag för mig så tyckte valet var ganska enkelt att satsa på Monster Sport.

    Så motorn är samma i Booster S och Moster Sport men bara stypt i Booster S eller?
    Trodde också själva motorhjulet var annorlunda.
    Dock att kunna öka från 500W till 800W för 200 EURO är ju inte helt fel att leka med tanken åtminstone.

    Skulle gissa på att det kommer en GT2020 Monster Sport modell framöver också sedan. :-)

    Skulle själv vilja ha en extra laddare att ha på jobbet med kostade ju nästan 50 EURO så hoppade över det.
    Får bära med mig laddklumpen i min datorväska när jag åker till jobbet dock lätt att glömma någon dag...Är ju också ganska stor så trevligt att ha en sådan redan liggandes på jobbet när man behöver den.

    Lär säkert köpa en extra laddare lite längre fram men bättre att ta det då man behöver någon annan reservdel samtidigt.
    Bärremen kändes mer prioriterat just nu.

    Har sålt mina tre kugoos nu och fick in totalt 6900 SEK så fick Monster Sport "gratis". :-)
    ( Alla tre Kugoos har jag fått av Kugoo & Geekbuying)
     
    Last edited: 12 jun 2020
  2. Madskillz

    Madskillz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    51
    Hade precis samma tanke, men jag tror det eftersom dom bara säljer controllern som en uppgradering. Det står inget om att man måste byta ut motorn och det finns heller ingen alternativ motor att köpa (Har inte sett någon alternativ motor någonstans på nätet?)

    Dessutom, tittar man på videos när dom plockar isär elscooter motorer så är dom ju inte skitavancerade. Handlar nog bara om hur mycket kräm man pumpar in i dem och om (eller hur länge) dom håller för det utan att gå sönder. OBS! Jag killgissar här :-D
     
    Mindir gillar detta.
  3. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Last edited: 13 jun 2020
  4. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Last edited: 17 jun 2020
  5. Ernstkirstång

    Ernstkirstång Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Funderar på GT2020 eller ninebot max30gd. Främst hur köregenskaper/körkomfort är. Någon som provat båda? Ninebot är betydligt tyngre med större lufthjul som kanske ger bättre komfort? Medan GT är betydligt mer portabel, kanske väger stötdämpningen upp mot ninebots luftfylla däck? Någon som provat köra GT på grusväg?

    en annan sak, styret ser väldigt smal ut på GT, är det märkbart när man kör.
     
    Last edited: 18 jun 2020
  6. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Grusväg på GT är sådär. Funkar kortare sträckor men är inte så bekvämt.

    Styret är smalt vilket gör att den är lite känslig i styrningen och att det är lite vingligt att köra med en hand. Men man vänjer sig efter ett tag och det känns säkrare.
     
    bernard gillar detta.
  7. miosis

    miosis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    16
    Monster Sport för 664EUR/7000kr med discountkoden på hemsidan låter ju som ett sjukt bra pris eller har jag missat något? MONSTER SPORT Color Black
     
    Madskillz, milky81 och Mindir gillar detta.
  8. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Tyckte jag också. :-)
     
  9. dago99

    dago99 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    7
    Jag blev jäkligt sugen på en GT 2020 nu också efter att par dagars sökande och recensioner och till stor del för att jag hittade den här sidan :)

    Men, har nån beställt från www.etwow.net? Ser att vissa har länkat dit och vissa till .es. Tog ett tag innan jag märkte att det fanns två sidor. net-sidan har en rabattkod på 100 EUR så då kostar den 890 EUR medan es-sidan bara har den för 990 EUR.

    Var precis redo att lägga beställningen när jag insåg skillnaden och .net-sidan ger lite bluffigare känsla eftersom en del sidor, som till exempel kontaktsidan, visar:

    Sorry for the inconvenience.
    Search again what you are looking for

    https://www.etwow.net/en/index.php?controller=404

    Jag antar att det bara är deras sida för att riktas mer internationellt (till övriga Europa åtminstone) och att den är sämre underhållen, men vill dubbelkolla så man inte blir blåst på nästan 10 papp.

    Edit. Såg kommentarer om att folk köpt på www.etwow.net så då blev jag lite lugnad och kanske vågar köpa. Lämnar kvar min kommentar som tips ändå. Till andra som kanske hamnar fel eller kan hitta bättre pris.

    890 EUR när man anger koden de skriver:
    E-TWOW BOOSTER GT 2020 Pack Security | Helmet ICe + Carrying handle and strap Color Grey

    990 EUR, ingen rabattkod, inte heller inklusive bärrem och ful hjälm:
    New E-twow GT 2020
     
    Last edited: 23 jun 2020
    bernard gillar detta.
  10. Madskillz

    Madskillz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    51
    Electric Scooters E-TWOW Official Distributors in Spain är legit. Jag köpte min där och det gick hur smidigt som helst. Bara att tuta och köra!
     
    dago99 gillar detta.
  11. dago99

    dago99 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    7
    Det blev köp igår kväll :) Rabattkoden för 100 EUR var väl det som gjorde att det började klia tillräckligt i plånboken. Fick bara en tillfällig nervositet när det slog mig att alla andra kanske gått in på spanska adressen och jag hittat nåt fishy.

    Även om det var ett svidande belopp känns det iaf bra att ha TJÄNAT ca 14 tusen, jämfört med att köpa en Rawbike som min flickvän tyckte. Vill inte ha nåt sånt stort otympligt och galet stöldbegärligt som man inte kan ställa nånstans. Samtidigt, undrar vad hemförsäkringsbolaget säger om man nån gång behöver stöldanmäla den här olovliga prylen. Jag antar att man är lite körd då :/
     
    milky81 gillar detta.
  12. gudas

    gudas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini
    Jag gjorde samma sak, beställde en GT med hjälm och bärrem på www.etwow.net för 8990 Euro. Det är bara att hålla tummarna för att de levererar i början av juli som utlovat och att elsparken passar mig som jag hoppas. (Aldrig ägt en elspark och valde mellan denna och Ninbot Max 30)
     
    milky81 gillar detta.
  13. Ernstkirstång

    Ernstkirstång Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    kikade också på GT men har nu bestämt mig för en Zero 9 istället. Den är visserligen tyngre 18kg men har luftfyllda däck och ser välbyggd ut. Tror att komforten är bättre på den.
     
  14. gudas

    gudas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini
    Ok, intressant. Vilka fler fördelar ser du med Zero 9 förutom luftfyllda däck? Prismässigt verkar de spela i samma liga.
     
  15. Ernstkirstång

    Ernstkirstång Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag reagerade på det smala styret på GT. Ett bredare bör bli stabilare vid körning och sen tror jag att den extra vikten bör bidra till starkare konstruktion.
     
  16. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Håller med om styret. Däremot är faktiskt konstruktionen riktigt stabil och välbyggd. Det klicket som kommer när man fäller upp styret är väldigt tillfredsställande och känns väldigt
    bra när man ruckar på styret :)

    Förresten väldigt kul att fler köpt E-TWOW, kanske blir det lite mer liv i tråden igen :)
     
    gudas och Mindir gillar detta.
  17. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Klippte av axelbandet på bärremen eftersom jag inte riktigt gillade de den delen.

    IMG_20200624_141446.jpg
     
    bernard och Madskillz gillar detta.
  18. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Varför klippte du av det ? Var det inte bara att stoppa in under själva bärhandtaget ?
    Åtminstone så som de visade på youtube så att man sedan kan sätta dit axelremsbandet om man nu vill det.

    Testade också att ändra settings från real speed. (P3)
    Då blev det max 30km så satte tillbaka till real speed ON snabbt igen. :-)
    Så då får man leva med att hastighetsmätaren på displayn visar en del för mycket.
    L3 också bra att snabbt lära sig att ställa in då den ger max 20km/h om Farbror Blå skulle villa test åka. :-)

    Hittade också en lapp på Min Monster Sport där det står att max kilo är max 100KG.
    Intressant då E-TWOW själva pratar om 110KG.

    "It can transport up to 110 kg"
     

    Bifogade filer:

    gudas och milky81 gillar detta.
  19. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Ojdå, miss av mig :) jag har provat att bära den med axelbandet och tyckte inte det var riktigt bekvämt och bra, kör hellre med bara handtaget.
     
    bernard och Mindir gillar detta.
  20. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Yep. Tycker också det är smidigare med bara handtaget på. Har inte ens testat att sätta på axelbandet.
    Bär den bara kortare sträcker ändå.
    Såg att man bara kunde köpa handtaget på vissa sidor ( franska hemsidan) (under 10 EURO) och inte hela bärlösningen som den Spanska E-TWOW sidan sålde. Är nog en bättre deal för de flesta skulle jag tro.

    Poignée de portage ergonomique

    Den franska sidan hade också ett fotstöd som jag är intresserad av.

    Béquille

    Hade varit trevligt att ha ett sådant på plats så man själv kan välja om man vill använda fotstöd eller inte.

    Även en ringklocka som verkar få plats runt de lite kraftigare handtagen

    Sonnette Design

    Dock fanns inte ringklockan i lager så väntar med en beställning tills den kommer in.
    Den inbyggda buzzern i själva scootern är ju helt OK men vet inte vad Farbror Blå skulle säga om den om man blir stoppad. Räknas det då som man har en ringklocka på plats eller inte ?
    Är ju inget som polisen kan se direkt på själva scootern.

    Någon som har en synlig ringklocka som är lite billigare som kan passa till E-TWOW ?

    Denna passar säkert men slut på lager just nu. Skall försöka komma över den sedan och testa.

    Witt Universal ringklocka - Gadgets och övriga gamingtillbehör

    Franska sidan hade även lite roliga backspeglar etc.

    Rétroviseur de bras
     
    Last edited: 29 jun 2020
    bernard och milky81 gillar detta.