Leasing av elsparkcyckel - augment.eco

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av kajsthlm18, 15 jun 2020.

  1. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Intressant att 3 personer som beställt är nya medlemmar. Något suspekt. Kan vara bra och tänka på.
     
    nuco, subwoofer, bernard och 2 andra gillar detta.
  2. Swesebb

    Swesebb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2020
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag kan inte svara för dom andra två men min kommentar är helt legit. Jag läste igenom tråden och såg att folk verkade tycka augment var skumt företag. För att kommentera är man tvungen att vara medlem. Så jag blev medlem för att kunna ge ett ärligt svar!

    Mvh
    Sebastian
     
  3. laantzz

    laantzz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Fick precis hem min och det verkar bra. Dock kom Augment själv till mig och lämna den då dem hade skickat den till Malmö istället för Helsingborg. Återstår och se kvalite framöver. Vad har ni toppat ? Låste nyss upp den på FF så borde hamna på 30 cirka.
     
  4. Swesebb

    Swesebb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2020
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    4

    Den gör ungefär 25. Kommer upp i ca 32 på plant underlag och en längre sträcka. Tog min precis till tandläkaren mitt i Göteborg. Låste fast sen i en stolpe och tog med batteriet in. Hoppas den står kvar sen
     
  5. cxp10

    cxp10 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2017
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    9
    Jag är i alla fall inte ny, bara inaktiv ;)

    Min modell som då ska vara ES 10 D med begränsning går ändå att låsa upp till 20/25/FF i hastighet. Hastighetsläget för 20-25 räcker gott och väl för mig. FF går alldeles för fort för mig personligen.

    Undrar om det inte alls är någon fysisk skillnad mellan de två modellerna, dvs om bägge har en 350W motor eller om jag faktiskt har en 250W motor som då även går att låsa upp när det gäller hastigheten? Står trots allt också "ES 10" på min och inte "ES 10 D"
    Någon här som har modellen med 250W/20km/h som kan kommentera?
    Tillägg, fick precis svar från supporten:
    "På ES One 10D är maxhastigheten och kontinuerlig effekt begränsad till 20 km/h / 250W. Annars är de desamma. Precis som till exempel Segway Ninebot Max G30 och G30 D är tekniskt samma elscooter men på D-versionen är maxhastigheten och kontinuerlig kraft begränsad."

    Vad kör ni på för tryck i däcken? Jag har kört på 35 psi (max enligt text på däcken).

    Plattan man står på är av någon sorts anti-halk gummi men det blir snabbt ordentliga fotmärken, vore bättre med något räfflat eller dylikt så att det inte syns så där. Skulle gärna också varit lite bredare, lite trångt för fötterna ibland känns det som.

    Lite svårt att uttala sig om räckvidden då man endast kan se 5 st "pluppar" i displayen och inte %.

    Bifogar två kortare resor med runkeeper, kanske inte jättebra att analysera då det var mycket upp/nedstigning.
    Sträckan före det röda strecket (ungefär) är med begränsning 20 km/h och efter är det med FF/fri fart. Enligt displayen kommer den upp i 20km/h respektive 30km/h på plan mark.
     

    Bifogade filer:

    • 1.png
      1.png
      Filstorlek:
      {memory} MB
      Visningar:
      382
    • 2.png
      2.png
      Filstorlek:
      {memory} MB
      Visningar:
      355
    • 3.jpg
      3.jpg
      Filstorlek:
      912,8 KB
      Visningar:
      417
    • 4.jpg
      4.jpg
      Filstorlek:
      170,9 KB
      Visningar:
      328
    Last edited: 27 jun 2020
    dundun och svenix gillar detta.
  6. Swesebb

    Swesebb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2020
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    4
    Fungerar väldigt bra att sätta ett lås runt delen mellan styret och ståplattan. Använde mig av ett cykellås från biltema. Däremot tyckte jag inte det kändes bra när jag tog av batteriet att den var så exponerad där batteriet fäster. Känns som någon kan förstöra rätt mycket om dom vill. Det hade dom nog gjort oavsett men men.

    Sen batteriet höll för ca 16 km. Då åkte jag i många uppförsbackar samt i 30 graders värme. Vet inte om det påverkade men det är ju inte allt för långt. Skall skriva till augment och fråga om det på måndag.
     
    svenix gillar detta.
  7. cxp10

    cxp10 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2017
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    9
    Hittade detta som ett svar på en review på trustpilot.com från i maj (google translate) för vad som förhoppningsvis kan komma:
    "We’re coming up with a few interesting accessories over the summer for the Augment ES 10 electric kickboard that will hopefully make shopping trips easier:

    - Shopping basket on the front of the deck / board, where the goods move comfortably from the shop to the home without compromising driving characteristics
    - Additional lockable battery
    - Mobile application with immobilizer feature

    To improve climbing ability, we are also coming with a software update and up to 30% more powerful battery that provides power for even longer business trips."
     
    Last edited: 27 jun 2020
  8. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Wow. Skapade du ett konto för att bara lämna "en ärlig kommentar"? Bra jobbat!

    Billigt är det väl ändå inte?
     
  9. Swesebb

    Swesebb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2020
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    4
    Ja! Frågor på det? :D

    Allt är relativt. Bor man i en "storstad" som jag gör där ett busskort som gäller i flera kommuner kostar närmare 1000 kr så är 240 kr billigt. Skulle jag ta bilen och parkera i centrum där jag jobbar betalar jag nästan så mycket på två dagar. Plus jag slipper trängas på vagnar och bussar för en kostnad på 8 kronor/dagen. Jag snusade två dosor snus om dagen tidigare det kostade mig 60 kr per dag. Så jo. Det är billigt.
     
    nagelsax gillar detta.
  10. Tombqvist

    Tombqvist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Sladdade in på detta forum efter jag försökt söka lite på recensioner om just Augment Eco och tycker det verkar intressant.
    Har läst igenom era åsikter och även ni tre som faktiskt vågat ta steget. Hur känns det för er idag ni som fått hem dessa? Inga problem och funkar allt som det skall från leverans tills nu?
    Sen funderade jag på om man nu vågar ta steget och är ute och glider, men råkar dundra igenom en vattenpöl, vad säger grantin som dom så utfärdigt lovar ang väta och fukt?
    Någon som har koll på detta?
     
    nagelsax gillar detta.
  11. Micke46

    Micke46 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2020
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    10
    Hej, ny medlem.....ville bara säga att jag och min son har nu slagit till på varsin scooter, leverans i morgon, återkommer senare med ett utlåtande, finns en rabatt kod som ger 15 % ...AESFR15...varit i kontakt med support o frågat en del före köp...mycket snabba svar...börjar bra...
     
    nagelsax och Tombqvist gillar detta.
  12. Tombqvist

    Tombqvist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej Micke46.

    Tack för svaret. rabattkod är ju alltid trevligt. Skall suga lite mer på karamellen innan jag vågar ta steget. Du får gärna skriva ner lite hur du tyckte att leveransen fungerade och hur dom känns när vi väl är ute och åker.
     
  13. Swesebb

    Swesebb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2020
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    4

    Jag åkte till jobbet Idag i regnet. Ingen fara. Däremot skall man inte köra i vattenpölar. Det står på deras hemsida. Så jag gör inte det. Mitt batteri har varit lite dåligt. Dom skickade ett helt nytt idag. Riktigt bra faktiskt. Jag vette fan hur dom kan gå runt dock?
     
  14. fipil555

    fipil555 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2020
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    7
    Det kan alltså bli 4875 kr om man slår till på detta med rabattkoden. Det kanske ändå är värt det?
     
    Swesebb gillar detta.
  15. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Tusan, nu blev jag sugen. Sambon har tjatat om att få en länge nu
     
    nagelsax och Swesebb gillar detta.
  16. fipil555

    fipil555 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2020
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    7
    Själva elscootern kostar nog ca 1500-2000kr för företaget. Skulle man hyra + köpa den efter att man betalat månadsvis (med rabattkoden i 24 månader) landar kalaset på 6200 kr för oss. Frågan är då om det är värt att betala ca 4000-4500 kr för tjänsten, speciellt när det i själva verket inte ens är säkert att företaget kommer att uppfylla det som man hävdar att man ska göra.

    Jag hade nog testat på detta om man fick betala 200 kr per månad (dealen som man får när man betalar hela summan på en avbetalning). Jag tänker kanske att om man betalar hela summan på en avbetalning, så skiter kanske företaget i att hjälpa kunden när problem väl uppstår...
     
  17. Swesebb

    Swesebb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2020
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    4

    Företaget har uppfyllt allt dom lovat till mig plus mer. Får ett helt nytt batteri hemskickat plus en ny laddare utan extra kostnad. Ingen snack. Packet skickades inom ett par timmar.
     
    nagelsax gillar detta.
  18. fipil555

    fipil555 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2020
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    7
    Delar som man förväntar sig ha utbytta om man köper en ny elsparkcykel och får defekta grejer. D.v.s. inget märkvärdigt.
    Jag tänker mer på punkteringar... eller kanske att du rammar in den i en betongvägg i fullfart. Och hur företagets bemötande blir gentemot kunder som betalar månadsvis, kontra kunderna som betalat allt i ett svep.
     
  19. Swesebb

    Swesebb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2020
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    4
    Fråga? Dom har riktigt snabb kundtjänst på hemsidan. Helt ärligt tror jag du får lika bra hjälp som om du betalar månadsvis. Däremot finns det ju inga garantier att företaget finns kvar så det kanske slutar med att du står med en överprisad elscooter.
     
  20. Micke46

    Micke46 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2020
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    10
    Scootern är en HX X8 och finns att köpa för 2600 kr från Kina, tänk på att det tillkommer frakt + tull + moms, inte roligt heller om du ska utnyttja någon garanti...finns att se på HX1000.com/x8....
     
    dundun, nagelsax och Swesebb gillar detta.