Diskussion: YouTube Music & YouTube Premium i Sverige

Diskussion i 'Strömningstjänster' startad av Swedroid, 18 jun 2018.

  1. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Jag hoppade på Google Play Music när det kom till Sverige för intruduktionspriset 79:-/mån och jag har fortfarande min rabatt (betalar 149/mån för YT premium familjeabonnemang).
     
    Exxpert och bernard gillar detta.
  2. Claudia Fields

    Claudia Fields Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2019
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    6
    Have you checked the Youtube Vanced application which promises to provide a number of Youtube Premium features for free? I recently learned about this app and I haven't tried it yet. I mentioned this for your reference
     
  3. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Lysande, fick mail idag att man äntligen kan flytta över hela sitt musikbibliotek, spellistor osv från Play Music till YouTube Music, ett knapptryck bara.
     
  4. martin.j

    martin.j Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2016
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    7
    Gjorde detta också. Inte helt optimalt vid överföringen dock. Mina Gilla-lista från GPM blandades med de YT-videos jag gillat, vilket jag inte vill. Nån som har tips på hur man löser detta?
     
  5. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 356
    Mottagna gillanden:
    1 716

    MINA ENHETER

    "The YouTube channel you're currently using isn't supported for the Google Play Music transfer. Switch to another YouTube channel associated with this account to continue transferring."

    Min Youtube-kanal är ett s.k. "Brand Account". Alltså det är en kanal som kan döpas till vad som helst, istället för att mitt riktiga namn (hämtat från Google-kontot) syns offentligt i Youtube. Tydligen stöds inte Brand Accounts när man ska överföra musik från GPM. Lite knivigt problem. Jag skulle med enkelhet kunna skapa en Youtube-kanal som inte är ett Brand Account utan knuten direkt till mitt Google-konto, men då kommer nuvarande musik, artister, spellistor osv i Youtube Music att hamna på fel plats och inte finnas i rätt session av YTM-appen. Blir lite antingen eller, antingen behålla nuvarande musik i YTM eller behålla musiken från GPM. Gör iofs inte jättemycket att enbart behålla GPM-musiken, jag har knappt använt YTM ännu och har inte riktigt något innehåll där ännu. De spellistor som innehåller musik kan jag lyssna på direkt i Youtube-appen, om jag skulle vilja (är inte min primära spellista ändå).

    Någon som sitter i min situation, som löst ovanstående problem? Nackdelar jag missar? Kanske enbart är fördelar, eftersom mina youtube-spellistor, gillningar osv inte kommer blandas med musiken om jag skapar separata kanaler.
    Ska nog ändå avvakta, och göra överföringen så sent som möjligt innan årsskiftet. Kanske att Google fixar detta.

    Se ovan, jag gissar att om du flyttar din youtube-kanal till ett Brand Account (så som jag har gjort, så att kanalen inte är knuten direkt till Google-kontot) så kommer YTM vara rent från allt Youtube-innehåll du har, eftersom YT och YTM är knutna till separata kanaler.



    EDIT:
    Här verkar mitt problem diskuteras:

    View: https://www.reddit.com/r/YoutubeMusic/comments/hf2fpy/gpm_ytm_the_youtube_channel_youre_currently_using/
     
    Last edited: 27 jun 2020
    martin.j gillar detta.
  6. MastaIce

    MastaIce Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    ROM:
    Havoc OS
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Resurrection Remix
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Jag genomförde överföringen i helgen och var i liknande dilemma som ni. Jag hade förberett en plan sen tidigare på hur jag skulle separera Youtube Music från min vanliga Youtube, lösningen var att skapa en Brand account. Så det jag gjorde var:
    1. Skapade ett Brand account och flyttade över min kanal ifrån min Youtube account (alltså den som jag har mitt vanliga Google account namn) till Brand account (den man välja själv ett valfritt namn).
      YouTube
    2. Rensade min visningshistorik och sökhistorik (OBS. detta raderar historiken i både Youtube account och Brand account, jag tror att det är associerat med ditt Google account). Jag gjorde detta för att jag ville ha en clean Youtube account som endast ska användas för YTM.
    3. Genomförde överföringen och nu är jag endast inloggad med min Youtube account i YTM-appen och YTM desktop app: YouTube Music Desktop App
      Sedan är jag inloggad med min Brand account i Youtube appen och i Youtube i webbläsaren. Jag använder YTM desktop appen eftersom jag inte kan vara inloggad i två olika konton i webbläsare och chrome/edge webbsidoapp. Ett alt. är förstås att vara inloggad i en annan webbläsare, men jag kör desktop appen nu.
    En varning: kommentarer förflyttas inte när man flyttar en kanal mellan Youtube konton.
    Så i er fall, vill ni blanda ihop Youtube med YTM så är det bara att överföra. Vill ni separera dem som jag så får ni ha två konton och för att flytta data från ett konto till den andra: YouTube

    Det är för övrigt jag som har kommenterat angående detta i Reddit tråden som länkades ovan, IceTouche :)
     
    N6290 och bernard gillar detta.
  7. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 356
    Mottagna gillanden:
    1 716

    MINA ENHETER

    Är du nöjd med slutresultatet? Tycker du att fördelarna överstiger ev. nackdelar när det gäller att ha YT och YTM separerade i olika profiler på det sättet?

    Jag hade gärna haft allt sammanslaget i en enda profil, till skillnad från de flesta andra tycks det. Men om du är nöjd med din lösning så kanske jag borde vara glad att jag kan gå direkt på den lösningen utan krångel.

    Om du har en spellista med musik i ditt vanliga YT-konto, som du gärna vill lyssna på i den separata YTM-profilen, finns det något sätt att flytta in den spellistan i YTM? Jag har t.ex. en olistad spellista, som alltså är offentlig men endast nåbar med länk - funderar på om YTM-profilen på något sätt kan "subscriba" på den spellistan.

    Men kanske största farhågan för mig:
    YTM-profilen (som ligger direkt mot Google-kontot) bär väl ditt riktiga namn, antar jag, i likhet med Google-kontots namn. Någon nackdel där, om man inte vill synas offentligt, om man har ett ganska unikt namn och så? Om du t.ex. söker på ditt riktiga namn i youtube eller i Google Sök, får du upp en YT-kanal i ditt namn då? Antar att YTM-profilen inte är offentlig och inte syns någonstans dock.
    Den nya Youtube-kanal som skapas för att husera YTM-innehållet med denna lösning, jag antar att man kan klicka i "Keep private" på alla alternativ som går, så kommer endast själva kanalen att synas i offentliga sammanhang, men allt innehåll (i den mån kanalen ens har något innehåll) förblir dolt. Om du har lust, säg gärna om du lyckats undersöka denna aspekt :)
     
  8. malkus

    malkus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Blev nyligen uppmanad av Google att överföra hela mitt bibliotek i (fria) Google Play Music (GPM) till YouTube Music (YTM) men jag tycker det är snudd på erbarmligt att de har så låg kvalitet på den fria varianten av YTM. Det är verkligen hörbart.

    Jag gjorde en snabb test mellan GPM, YTM, Spotify (Premium förvisso) och en okomprimerad referensfil (introt på Tears for Fears Woman in Chains för den nyfikne.. :) ) Jämför man dessa FFT-spektrum-analyser blir det väldigt tydligt. Har tyvärr inte YTM Premium men det skulle vara intressant hur det ser ut där.

    Den hågade får gärna ta den biofogade ljudsnutten, ladda upp till sitt YTM, ladda ner den komprimerade filen och sedan köra den i programmet Spek!

    (Spotify- och YTM-versionerna rippade jag via bitström från ljudkortet)
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 30 jun 2020
    bvb och bernard gillar detta.
  9. MastaIce

    MastaIce Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    ROM:
    Havoc OS
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Resurrection Remix
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Spelar man ljud från Youtube videos så kan kvalitén skilja eftersom folk laddar upp videos, så det finns inte direkt någon kontroll där. Det är väl officiella videos från skivbolag som bör ha högre kvalité.

    Men spelar du musik, alltså officiella Youtube Music låtar som motsvarar andra streamingtjänster så ska kvalitén ligga på 256 kbps AAC och det ska ju motsvara 320 kbps MP3, såsom kvalitén var i Google Play Music. Jag hör ingen skillnad på låtarna i Youtube Music jämfört med GPM.

    Nu vet inte jag riktigt hur YTM gratis version låter, men jag tror nog att det blir lite fel att jämföra den med GPM och Spotify Premium. Får se om jag hinner köra ditt test i veckan :)
     
    katho och bernard gillar detta.
  10. MastaIce

    MastaIce Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    ROM:
    Havoc OS
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Resurrection Remix
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Man har ju läst om folk som har fått vissa Youtube videos som egentligen inte är låtar i sin YTM. För mig så vill jag helst separera YT och YTM då jag inte vill få rekommendationer baserat på mitt YT tittande. Kompisar kan ju låna datorn eller så ska man spela upp något och då vill jag inte blanda ihop det med mitt musiklyssnande. Så för min del passar det perfekt med ett eget konto i YT och mitt Google konto i YTM.

    Jag är riktigt nöjd faktiskt med slutresultatet:
    1. Låtar som har försvunnit i mina listor i GPM har dykt upp igen. Finns dem inte så visas låten som gråmarkerad, likadan funktion finns i Spotify. Detta har jag verkligen saknat från GPM där man inte hade koll alls på låtar som försvann.
    2. Mer modern UI som jag gillar, bra rekommendationer, alltså en mer modern streaming service som Spotify.
    Nackdelar:
    1. Musikbiblioteket, det finns inte direkt någon integration med den och YTM. Exempelvis, går jag in på en artist så vill man ha upp en flik med "alla mina låtar med den artisten", som i GPM. Den funktionen dyker väl förhoppningsvis upp snart.
    2. Integrationen av mina uppladdade låtar och streaminglåtar. Nu är det separerat mellan en artists låtar i streaming och mina uppladdade låtar med artisten. Förhoppningsvis dyker den funktionen också upp snart.
    3. Redigering av spellistor. Man kan inte markera flera låtar samtidigt och flytta på dem som i GPM. En önskad funktion är även att kunna flytta låtar längst upp i spellistan.
    Sedan finns det så klart lite mer småsaker som saknas, men dessa tre är de viktigaste funktioner jag saknar.

    Jag kollade upp det där med att kunna söka mina spellistor. Det var inget jag tänkte på riktigt men jo, i YTM så kan man söka på mina spellistor då jag har gjort dem offentliga. Man får då upp mitt namn och kan klicka på min profil och få upp alla mina spellistor. Man kan även söka på mitt namn och få upp spellistor under mitt namn. Däremot, söker man på mitt namn eller spellistorna i vanliga Youtube så får man inget resultat.

    Men som du säger, har du spellistorna privata så går det inte att hitta dem och då kommer man inte heller kunna söka på ditt namn tänker. För som sagt, söker man på mitt namn så får man som resultat mina offentliga spellistor. Sen just ditt Google namn kan du ju ändra, men det påverkar hela ditt Google konto i för sig. Jag använder inte mitt officiella förnamn och efternamn men jag använder heller inte Gmail så mycket.

    Gällande en spellista i vanliga YT som jag vill få in i YTM. Jag testade nu att gå in i YTM från min webbläsare, där jag är inloggad med min Brand account, den jag använder för vanliga YT. Jag har två stycken rätt så gamla offentliga spellistor med musikvideos och dem finns med i YTM.
    Jag gick in i YTM desktop, den jag är inloggad med mitt Google konto och sökte på en spellista och fick fram den och min profil med de två spellistorna. Vill jag lägga till en spellista så kan jag lägga till den i mitt bibliotek.

    Alternativt om man inte vill ha spellistan offentlig är ju att dela spellistan till det andra kontot. Men det går ju annars att göra spellistan offentlig, lägga till den och sedan inte göra den offentlig igen.
     
    N6290 gillar detta.
  11. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 356
    Mottagna gillanden:
    1 716

    MINA ENHETER

    Tack för svar!

    Jag använder Google-kontot inklusive min Gmail-adress mycket, och kontot måste därför bära mitt riktiga namn, kan inte ändra det för då skulle allting bli knasigt.
    Har du sett någonting om huruvida din nyskapade Youtube-kanal (som innehåller YTM-innehållet samt ditt namn hämtat från Google-kontot) går att göra dold, så att den inte syns offentligt?
     
    bernard gillar detta.
  12. MastaIce

    MastaIce Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    ROM:
    Havoc OS
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Resurrection Remix
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Som sagt, har man inga publika spellistor så kan man inte få fram YTM kontot, för som det är nu så kan man endast hitta mig i YTM pga mina publika spellistor. Detta gäller både mitt Google konto och min Brand account.

    Du kan gömma ditt YouTube konto helt, men då försvinner alla dina kommentarer står det: Ta bort eller dölja din YouTube-kanal - YouTube Hjälp

    Men i ditt fall, så länge dina spellistor är privat så blir ju ditt konto dolt, eftersom att det inte går att söka på konton.

    Jag kan tänka mig att Google kommer att utveckla YTM konton mer längre fram, där man kan ha grupper och vänner, men just nu så är det inte så.
     
    N6290 och katho gillar detta.
  13. malkus

    malkus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Nej just det, ljudet i själva YouTube-klippen är ju lite hit'n'miss...

    Som alternativ till andra betal-tjänster som Spotify/Apple Music/Tidal/Amazon/[insert random service here] är det nog möjligt att YTM Premium står sig (har som sagt inte kunnat lyssna själv ännu, en del menar dock att kvaliteten ändå är lite sisådär [Soundguys review]). Det är väl då snarare standard-YTM och GPM man bör jämföra och där haltar det. Varför ska jag överföra all min uppladdade musik till en annan tjänst bara för att få markant sämre ljudkvalitet? Något annat mervärde har den inte. Snarare mindre-värde.. :) Jag antar att det är tänkt att man ska motiveras till en Premium-uppgradering när GPM sedan väl stängs ner, men jag tycker inte om att känna mig tvingad till sådant. Lite "första silen gratis"-modellen..

    Istället för att bara pracka på en riktig risigt ljudkvalitet skulle man ändå önska att de hade andra "incentives" för att uppgradera, t.ex. förlustfria format. Både Tidal, Deezer och Amazon Music kan strömma FLAC i 16/44.1. Tidal har dessutom ett 24/96-läge och Amazon t.o.m. ett 24/192-läge! Men det är klart, de måste väl hitta en affärsmodell som funkar.
     
    Last edited: 21 sept 2020
  14. MastaIce

    MastaIce Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    ROM:
    Havoc OS
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Resurrection Remix
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    För den som endast har lyssnat på sin uppladdade musik i GPM och kört gratis version så verkar inte YTM vara ett bra alternativ. Man har ju läst om en hel del klagomål om detta i olika Reddit trådar. Där verkar folk rekommendera alternativ som iBroadcast för molnet eller Plex om man har filserver hemma. Jag har aldrig testat dessa då jag alltid har haft ett betalkonto i GPM och lyssnat på strömmad musik. Jag har kombinerat detta med ca: 5 000 uppladdade låtar. Jag laddar ju endast upp låtar som saknas i tjänsten.
     
  15. malkus

    malkus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har f.n. 7 714 låtar i GPM (i varierande kvalitet ska jag väl säga, men en hel del är HQ Flac-upladdningar). För betal-strömmning har vi haft Spotify Family, därför har det inte känts motiverat att betala ytterligare för Googles alternativ.

    iBroadcast låter intressant men de verkar också bara köra 128 i fria versionen.
     
  16. Exxpert

    Exxpert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2012
    Inlägg:
    711
    Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Olika hela tiden..

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Olika hela tiden..
    Nu måste jag få fråga lite om det är min app/konto som är vajsing eller om alla har så. Frågan gäller kvalitet/codec mellan vanliga YT och YT music. I vanliga YT-appen är ljudcodecen 251, dvs opus 160kbps.
    Screenshot_20200718_143812_com.google.android.youtube.jpg

    Och i YT music är videon i codec 140, dvs 128kbps AAC
    Screenshot_20200718_143939_com.google.android.apps.youtube.music.jpg
    Som jag resonerar borde väl åtminstone YT music ge samma kvalitet på ljud som vanliga YT. Kanske ska tillägga att jag har premium och att alla reglage är inställda på att alltid ge högsta kvalitet i båda apparna.

    Är det nått lurt hos mig eller nån som kan förklara hur det är egentligen ligger till?
     
  17. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Google har äntligen lagt till möjligheten att skapa spellistor tillsammans / collaborative playlist. Kommer rulla ut de närmaste dagarna enligt ett pressmeddelande.

    Funktionen kompletteras av vad de kallar "assistive playlist", som ger en förslag på låtar att lägga till utifrån det som redan ligger i playlisten.

     
    katho, rodak och Exxpert gillar detta.
  18. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Finns det något sätt att från webbklienten på desktop strömma till Cast-enheter annat än att casta hela tabben? De verkar ännu inte ha implementera ten cast-knapp om jag inte missar något (???).

    Spotify låter en fortsätta uppspelningen var som helst med, när man växlar mellan klienter, vilket YT Music lustigt nog saknar, men det är lite enklare att leva med än avsaknaden av en Cast-knapp :)
     
  19. BrorSnor

    BrorSnor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    333
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Letade också efter cast-knapp i YT Music webbklient häromdagen och kunde inte hitta någon heller. Lite skumt att de inte har fixat detta alltså. Eller skulle ju iofs hellre ta en dedikerad klient...
     
  20. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 356
    Mottagna gillanden:
    1 716

    MINA ENHETER

    Nu har jag genomfört bytet från GPM till YTM.

    Problemet jag råkat ut för var alltså att det inte går att överföra GPM till ett Youtube Brand Account. YTM hanterar förvisso Brand Accounts utan problem, men själva överföringen från GPM till ett Brand Account saknas det stöd för av någon anledning. Så jag skapade en ny YT-kanal, direkt under Google-kontot (som alltså bär mitt riktiga namn). Sen överförde jag GPM-innehållet till den kanalen istället, medan min vanliga Youtube-kanal lever kvar och fortsatt är den kanal jag använder vid YT-tittande.

    Kan konstatera följande:

    1. Övergången var förvånansvärt smärtfri. Jag vill gärna att allting blir rätt när jag ska göra större förändringar i mitt Google-konto, vilket en övergång likt denna är i mitt tycke. Valde därför att ha hela kvällen fri om det skulle bli trassel, men behövde bara sitta nån timme och pilla typ. Den nyskapade YT-kanalen som bär mitt riktiga namn nu har inget offentligt innehåll, har valt "privat" överallt, då dyker den inte heller upp vid sökningar på YT, såvitt jag kunnat se. Inga problem där alltså, för de som inte vill skylta med sitt riktiga namn offentligt på Youtube.
    2. Väldigt skönt att ha YT och YTM separerade i olika kanaler, vilket flera varit inne på redan. Tur att jag gick på den lösningen istället för att försöka slå samman allting. Det hade varit jobbigt att behöva se alla vanliga YT-spellistor i YTM, då Google tror att de innehåller musik.
    3. Enda trasslet jag sett är att en inloggning i webbläsaren på datorn är synkad mellan YT och YTM, det är som en enda session beträffande vilken YT-kanal man valt att vara inloggad på. När man växlar i kanalväljaren, så växlas det på båda sajter. Jag kan alltså inte välja mitt Brand Account på Youtube-sajten samtidigt som YTM-sajten använder den andra YT-kanalen som inloggning. Om detta är ett problem, så får man lämpligen skapa en extra profil i Chrome för att kunna få olika sessioner, eller använda en extra webbläsare för musiken. I mitt fall har jag dock löst det så enkelt som att jag laddade ner YTM-appen på min dator, har en Chromebook med Google Play nämligen. Alltså kan jag lyssna på musik där utan att behöva använda webbläsaren. Kan också tillägga för de som använder Youtube-appen och YTM-appen på sin telefon, i apparna GÅR det faktiskt att välja olika kanaler i respektive app, så som det borde fungera även i webbläsaren. Kanalväljaren är alltså inte synkad mellan YTM och YT, om man använder apparna på en och samma enhet.