Tips: Xiaomi M365 Pro (2019)

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mart1neZ, 17 feb 2019.

  1. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Mycket bra tips!
    Har kört ca. 50 mil nu och har inte haft några problem hittills.
    Kör regen på medium(tror standard är minimum) vilket gör att man knappt behöver bromsa om man planerar körningen lite.
    Det gör även att handbromsen bromsar mycket mer då den elektroniska regen bromsen kickar in ett steg hårdare. Är handbromsen rätt kalibrerad så skall den elektroniska bromsen kicka in precis samtidigt eller något tidigare än själva bromsklossarna mot skivan.
     
    bernard och [email protected] gillar detta.
  2. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Ja det är ju ingen superbroms direkt men rätt justerad med den inre bromsklossen så tar den mycket jämnare och känns ok....
     
    bernard och [email protected] gillar detta.
  3. Boboulus

    Boboulus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2019
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    28
    Härligt... mitt problem var att den tog perfekt i 1-2 veckor sen slutade den ta helt... kunde rulla hjulet trots handbromsen helt nedtryckt. Antingen slets klossarna väldigt fort eller så var det något annat fel. Butiken höll med om att något verkade galet iallafall som tur är :)
     
    bernard gillar detta.
  4. clip

    clip Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    ***VARNING***
    Beställ INGA reservdelar från mumien.nu dom ägnar sig numera åt rena bedrägerier.
    Inga varor skickas och omöjliga att få kontakt med.
     
    sydeu, RuffyMan, bernard och 3 andra gillar detta.
  5. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
  6. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Beställde 2 punkteringsfria däck där i början av juni, valde att betala emot pf. Fick efter några veckor mail om att de var hårt drabbade av Corona bla bla och att de hoppades på att mina däck skulle komma i mitten på juli. Så vi får väl se vad som händer....
     
    [email protected] och bernard gillar detta.
  7. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

  8. carez

    carez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 665
    Mottagna gillanden:
    242

    MINA ENHETER

  9. skamoj

    skamoj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej,

    För er som har bränt er controller eller råkat ut för en dålig fake controller med firmware v551 så kan jag rekomendera VTA-E scooters uppgraderade orginalcontroller!

    VTA E-Scooter

    View: https://www.facebook.com/commerce/products/2975044505889312/


    Den är färdig-flashad till 35km/h men ska gå att flasha med ny firmware också. Har inte testat själv då jag är nöjd med firmwaren som den kommer med.

    Controllern är modifierad/uppgraderad med tjockare lödning till mosfetsen, samt koppartråd för att motverka att controllern bränns vid kraftiga inbromsningar.[​IMG]
     
    Gargo, [email protected] och bernard gillar detta.
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 708
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah! Kul tips. Ser ut som en smidig lösning. Är inte direkt klurigt att göra på egen hand även som nybörjare, men visst kräver det lödkolv.
     
    [email protected] gillar detta.
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 708
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  12. Gustavost@live.se

    [email protected] Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Verkar ju väldigt spännande. :)

    Jag har kört min 365 pro en vinter i en större stad utan några egentliga problem. Så länge det är hyffsat bra plogat och gärna sandat så tar den sig fram bra. Framhjulsdrift ger ganska tryggt understyrt beteende. Man kanske inte kan maxa, speciellt inte i kurvorna, men på raksträckorna kunde jag nog åka runt 25km/h utan större risk. Säkerhetsmässigt så kändes det typ som att åka på en vanlig cykel utan dubbdäck men med fördel att när det väl släpper så är det betydligt lättare att rädda situationen genom att hoppa av i farten istället för att försöka sätta ned benet.

    Dubbdäck hade dock såklart varit trevligt att ha. Det jag kan tänka mig med dessa däck är dock att de verkar vara solida och därmed troligen ganska hårda. Speciellt om det är några minusgrader när gummit brukar bli hårdare. I ett vanligt vinterdäck vill man ju ha ganska mjukt gummi och förhållandevis lågt lufttryck för att få lite bättre kontaktyta med underlaget.

    Någon som testat dessa får gärna lämna omdöme :)
     
    Gargo och bernard gillar detta.
  13. schrödinger

    schrödinger Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2020
    Inlägg:
    1 037
    Mottagna gillanden:
    1 337
    Operatör:
    Universal, Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal, Tele2
    Någon här som kan rekommendera en serviceverkstad i Stockholm för en M365 Pro? Jag fick punka på min och har köpt två punkteringsfria däck (d.v.s. utan luft i), men det var helt omöjligt att montera på dem själv. Försökte att koka däcken och köra diskmedel, men det hjälpte inte. Behöver alltså en verkstad som kan montera dem åt mig. Både fram och bak.
     
  14. Rodex

    Rodex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2019
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S10
    Hej,
    Någon som vet om det finns en svensk butik som har 10" till en m365 Pro? (Alternativ någon internationell med snabb leverans)
    Beställde från Ali och har väntat länge men nu verkar paketet ha försvunnit :/
    Pallar inte vänta på ett nytt paket utan vill ha 10" nu :D
     
    [email protected] gillar detta.
  15. Gustavost@live.se

    [email protected] Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    För den som är intresserad så lämnar jag en liten uppdatering på hur det har gått för min senaste spark, en m365 pro inköpt som fyndvara på Inet i våras. :)

    Sparken hade gått 10 mil när jag köpte den och har nu några månader senare gått ca 220 mil. Trots trimning till 32km/h, intensivt körande, diverse fjantiga mindre "burnouts" och en vikt på ca 75kg så dröjde den ända tills idag innan jag fick min första punktering. Både fram och bakdäcken var då rejält nedslitna och sjöng på sista versen men höll alltså trots det ända tills idag. Punkteringen uppkom då jag hade bråttom och med lite för hög hastighet smällde in i en sten som stack upp lite väl mycket ur grusvägbanan men hade nog för eller senare uppstått ändå.

    Imponerande hållbarhet kan jag själv tycka, även om jag har klart sämre erfarenhet av att köra spark på vinter (grusad vägbana med vassa små stenar, punka ca var 25-50'e mil...)

    Min slutsats: pumpa däcken så håller de _mycket_ längre:)
     
    Gargo och bernard gillar detta.
  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 708
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad körde du för tryck i däcken? Vilka däck skall du byta till nu? Finns ju ett otal att välja på, alltid svårt att bestämma sig tycker jag.
     
  17. Gustavost@live.se

    [email protected] Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag har en fotpump från Biltema eller liknande som jag använder när jag pumpar däcken. Jag pumpar alltid i så mycket luft det går tills att pumpen helt enkelt inte klarar högre tryck, enligt mätare något över 4 bar/60 psi. När jag tar ut adaptern pyser det dock ut lite luft så jag vet faktiskt inte vad det slutliga trycket i däcken är. Högt är det dock, knappt så att däcket ens trycks ihop när man står på sparken. Kanske till och med högre än vad xiaomi själva rekommenderar men jag har aldrig lyckats "spränga" däcket med för mycket luft även om det såklart blir mjukare och bekvämare med lite mindre luft. :)

    Jag har använt mig av de däck och slang som man fått med den vanliga m365'an. Jag har även köpt dessa från: https://www.mistore.se/sv/elscootra...BXtnImWfjtwzG_bSla7JUm1zD00HqC0gaAlMnEALw_wcB . På bilden ser mönstret annorlunda ut men de däck jag fick var samma som de man fick med den vanliga m365'an. Tyvärr inte i lager just nu. Med studentrabatt 10% 180kr för däck + slang ink frakt, helt ok. Faktiskt ganska snabb leverans också:)

    Jag testade solida däck en gång (noname ebay) men ansåg att fördelarna med riktiga luftdäck (räckvidd, komfort, grepp) övervägde nackdelarna (punktering).
     
    bernard gillar detta.
  18. Miamaja

    Miamaja Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    4
    Cykellandet i sundbyberg
     
    bernard gillar detta.
  19. Miamaja

    Miamaja Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    4
    Cykellandet i Sundbyberg byter till 10 tum om man vill när man lämnar in, vet dock inte om man kan beställa från dem.
     

    Bifogade filer:

    Kjälke, bernard och [email protected] gillar detta.
  20. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 708
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Åh, trevligt med möjligheten att välja både luft och solid med för 10". 750 kr för montering + däck/slang var inte alls dumt heller.

    10" på luft är en riktigt trevlig åkupplevelse, men man behöver custom firmware för att data skall loggas korrekt sedan. Värt att ha i åtanke om man vill lita på åksträckan.
     
    Rodex, RuffyMan och Kjälke gillar detta.