Diskussion: Redmi K30/K30 5G/Poco X2 (SD730G/SD765)

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av Ica80, 17 apr 2019.

  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Redmi k30 ultra är väldigt intressant. Jag kommer dock avvakta med den av två anledningar. Dels är den för tung för mig (213g) som tycker K30 5G (206g) är tung nog, dels kan man inte räkna med stöd för Xiaomi EU p g a mediatekchippet. Förvisso tycker jag kinafirmware överlag brukar fungera bra men det kan bli frustrerande i längden med appar som inte är kompatibla och avsaknad av stöd för android pay.
     
    flat7 gillar detta.
  2. rince0r

    rince0r Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    774
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Vafan @flipp@flipp, nu fick du mig att beställa en igen..... Tack? ;)
     
    flipp och flat7 gillar detta.
  3. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Oj, visste inte att android pay inte funkade på kina-varianten. Håller med angående vikten, bör vara under 200g för att jag ska känna mig bekväm med luren i fickan. Min OnePlus Nord checkar faktiskt alla mina boxar hittills.
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kul! Hade Nord haft en större skärm hade jag varit mer intresserad men tids nog lär jag nog testa den ändå. :)
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Haha. Tog du samma färg? Glöm inte om att ansöka om upplåsning direkt när du hämtar ut den. Var någon veckas väntetid för mig.
    Just nu kör jag Xiaomi EU weekly. Ska testa EU Stable senare och se om flytet är bättre på den.
     
  6. rince0r

    rince0r Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    774
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Japp, blev samma färg :).
     
    flipp gillar detta.
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Såg att det bara fanns vitt och blått att välja på. Blå är väl det säkra kortet. 4G-modellen finns även i rött.

    Sitter ute i gassande solsken nu och har inga problem att läsa på skärmen. En lyx man inte normalt får på 2000 kronors lurar.
     
    Last edited: 19 aug 2020
    rince0r gillar detta.
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Om du beställer via tradingshenzhen och väljer global priority shipping slipper du avgifter och moms.
     
  9. SpectraXxX

    SpectraXxX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2020
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    5
    Vart kan man köpa K30 Utra förutom kinesiska sidor som Taobao eller liknande? Hittade 8gb ram + 512gb minne för 2500 RMB men jag vill inte betala 25% + 90kr tull på det. Några tips?
     
  10. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Trading Shenzhen har den till bra pris eller sunsky online.
     
  11. SpectraXxX

    SpectraXxX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2020
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    5
    360 usd för 128gb versionen är ingen bra pris via Trading Shenzhen, rena rånet ju om jag kan få 512gb versionen för samma pris via Kinesiska sidorna som säljer K30 Ultra.
     
  12. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Så kan det vara men Taobao är inget alternativ att köpa ifrån för mig. Du frågade var man kan köpa utan moms och då krymper alternativen snabbt. Kan köpa utan moms via trading Shenzhen men Sunsky kan vara knepigare även fast de är villiga att skriva ner värdet.
     
  13. SpectraXxX

    SpectraXxX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2020
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    5
    Hur troligt är det om jag säger till en proxy företag att öppna pakatet och tar bort all plast och papper bara skickar laddare och mobilen i paketet och skriver på utanför paketet "Repaired the glass and new factory charger." Går tullen på det? :D
     
  14. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kan rekommendera Redmi K30 5G om ni hittar den billigt begagnad och klarar er utan fullt bandstöd. Jag har haft den vid två tillfällen. Mitt första exemplar råkade jag krossa skärmen på. För några veckor sedan fick jag tag på ett nytt exemplar. Jag gillar hårdvaran lika mycket som förra gången med skillnaden att Xiaomi EU flyter mycket bättre nu än vad det gjorde i somras. Kör just nu MIUI 12.5 som fungerar klockrent. Det som förvånar mig mest på den här luren är kvaliteten på IPS-skärmen. Den är väldigt krispig och ljusstark och har minimalt med skuggor runt kanterna och runt kamerahålen. Rent subjektivt tycker jag den är bättre är IPS-skärmen på 10T Pro där skuggorna var något mer framträdande. Batteritiden är också riktigt bra även när man kör skärmen på 120hz. Samma med kamerorna som dock mer på midrangenivå och inte i klass med Xiaomis flaggskepp. Andrahandsvärdet på en K30 i nyskick är inte mer än 1300-1500 kr och för det priset tycker jag det är en no-brainer.
     
    Millwad gillar detta.