Google Pixel Buds Sverige

Diskussion i 'Google Pixel Allmänt' startad av dettox, 5 apr 2020.

  1. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Hade på gamla versionen att jag tappade ibland. Kan inte säga något om denna än men en 10km joggning ca 1h i öronen utan problem. Men det säger inte så mycket. Bass boost gör nog en stor skillnad.
     
  2. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Tror jag mötte dig när du var på väg ut på löpturen :) såg stark ut med pixel buds i öronen ;)
     
    moffe gillar detta.
  3. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    haha svettig som en gris
     
    erik.rahm gillar detta.
  4. cerium

    cerium Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ni som har pixel buds 2. Funkar det att köra röststyrningen med google assistant på svenska? Eller kör ni på engelska?
     
  5. Greg.m

    Greg.m Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2019
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 4 XL Oh So Orange

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 4 XL Oh So Orange
    Telefon 2:
    Google Pixel 3 XL Just Black
    Telefon 3:
    Huawai P9 Plus
    Angående problemet med kopplingen har jag märkt att om jag har mobilen och fodralet i byxfickorna medan jag går då krånglar kopplingen. Men jag måste testa mer för att jag kanske inbillar mig...

    Precis! Jag joggade 5km ikväll och då hade jag inte fodralet med mig och de fungerade utmärkt!

    För mig fungerar det med båda engelska och svenska.
     
    Last edited: 22 aug 2020
  6. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    528

    MINA ENHETER

    blunden och Leo83 gillar detta.
  7. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Testa gärna lite längre stunder och rapportera tillbaka. Ibland kan de fungera bra en timme bara för att sedan stöta på problem flera gånger i rad inom en kort period trots att inga märkbara förändringar i form av avstånd, omgivning etc. skett. Så var det även förut.

    Om några av er helt blivit av med problemet vore det intressant att höra lite mer om vilka mobiltelefon-modeller ni har samt annat relevant information ni kan komma på. :)

    Själv behöver jag också testa mer. När jag upplevde de kraftiga problemen igår var jag omgiven av många WiFi-nätverk på 2.4 GHz-bandet. Möjligen spelar det in, även om det är något de rimligen borde kunna hantera.
     
    bernard och Leo83 gillar detta.
  8. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Nej, korta cut outs händer även utomhus. Testade även att stänga av in-ear detection som någon nämnde. Den första kom efter 22 minuter, nästa 2 minuter senare och sedan ytterligare en 2 minuter efter det.

    EDIT: Totalt 28 cut outs på en ca 1 timme och 30 minuters promenad.
     
    Last edited: 22 aug 2020
    bernard gillar detta.
  9. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Sjukt illa, jag hade bra koppling till min iPhone när jag hade mina. Kommer dock ihåg att jag nördade ner mig i just drop outs när jag hade en oneplus.. 5 tror jag som hade massor av problem. Problemet är att när man är utomhus har inte signalerna något att studsa på vilken get svårigheter för mobilen att hålla en stabil koppling om man har den i bakfickan t.ex.

    Inomhus ger bättre bluetooth. Dock var detta rätt många år sedan och man tycker ju att ett par buds 2020 inte ska lida av det..
     
  10. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Jag testade lite mer när jag gick och handlade för att samtidigt se om det spelade roll ifall jag lade ner min telefon med toppen uppåt eller nedåt i fickan (på vänster sida). Den klarade sig utan drop outs i säkert 40 minuter, kanske mer, men när jag var på väg hem uppkom problemet igen några gånger.

    Personligen har jag stött på mer problem med drop outs inomhus än utomhus, även om jag visserligen testat lite mer utomhus. Inomhus är det ju betydligt större chans att råka ut för störningar på 2,4 GHz-bandet från WiFi, mikrovågsugnar, etc. så att det skulle vara bättre är inte säkert. Det handlar ju inte om särskilt långa avstånd heller så behöver den verkligen förlita sig på att studsa signalen mot närliggande ytor? Problemen jag beskrev igår med att de droppade och vid något tillfälle helt kopplade från när jag satt still i soffan med mobilen i handen, vilken handlar om ett avstånd på mindre än en meter med i princip fri sikt.

    Kan det orsakas av ett problem med vissa telefoner? Absolut. Man tycker dock att problemet borde upptäckts i utvecklings- eller QC-processen då många med Pixel-telefoner också har samma problem.

    Precis. Man tycker detta borde vara ett löst problem i de flesta fall nu under 2020. Det är ganska frustrerande med denna typen av problem när allt annat med produkten är riktigt bra.
     
    erik.rahm gillar detta.
  11. Vafan

    Vafan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tänk på att det typ bara är dom som har problem som skriver, dom som är nöjda ger sig oftast inte ut på nätet och skriver om det.

    Jag är så jädra nöjd med mina pixel buds. Tappar aldrig nån kontakt, ljudet är utmärkt.
    Jag jobbar i en ganska bullrig miljö och ringer värdigt mycket i jobbet, bästa headsetet jag haft till att prata i telefon med, folk gnäller aldrig på att det väsnas.

    Det enda lite negativa är att dom är lite för täta, jag hade velat höra lite mer ljud utifrån, går tex inte att ha i båda lurarna och prata med folk.
     
    matssoderstrom och drauks gillar detta.
  12. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Stora frågan som alltid:
    Kan man använda lurarna separat utan strul? Alltså lyssna i vänster lur när höger laddar, och tvärtom?

    Är sjukt avis på er alla som har Pixel Buds!
     
  13. Vafan

    Vafan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fungerar perfekt. Det är oftast så jag använder dom
     
    RURAL gillar detta.
  14. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Tack! Ha-begäret rusar i höjden. Ska sälja mina Buds Live och leta upp bästa, smidigast Pixel Buds-köpet. Verkar som att andrahandsmarknaden för dessa inte har nån vidare omsättning i Sverige.
     
  15. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Dem har knappt börjat säljas så det kan ju vara en anledning, speciellt dem svarta som du söker.

    Du kan skrolla upp och kolla länken som någon la in häromdagen för köp från UK som verkar ha dem inne.

     
    Last edited: 23 aug 2020
    RURAL gillar detta.
  16. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Har nån här gått från Galaxy Buds till Pixel Buds? Hur upplevs skillnad i passform?
     
  17. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ja, så är det absolut. Det var också så jag tänkte när jag köpte mina, särskilt eftersom vissa löst sitt problem genom att nedgradera till AVRCP v1.3, en vanlig lösning för andra enheter också. Tyvärr fungerade det inte så bra för mig i detta fall.

    Det är kanske värt att påpeka att sättet du säger att du oftast använder dem, med enbart den ena aktiv, är något som bruka fungera bra även för de som har problem med dem så det säger inte så mycket om du inte även testat att bära båda någon timme eller två med konstant lyssnande. :)

    Vad är det du inte gillar med Galaxy Buds Live? Jag funderade på att testa ett par sådana för att se om de fungerar bättre. Såg att de gick för 1690 kr inklusive frakt från Samsungs officiella butik via Benify. Synd bara att resten av upplevelsen verkar bli en nedgradering då Google lyckats väldigt bra med allt utom dessa drop outs. :(

    EDIT: Såg att du beskrivit problemet i andra trådar.
     
  18. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Jag har ;) båda sitter asbra i mina ögon, tyvärr har jag blivit allergisk mot silikonen så kan inte ha in ear längre. Jag gillade att de inte sluter helt supersätt som t.ex jaybird vista - pixel buds sluter tätt men ger inte känslan av att man har lock för öronen om du förstår vad jag menar.. sedan kan jag tänka mig att folk med små öron kan uppleva ett tryck från den lilla vingen.. ju mindre öron desto mer kommer vingen trycka mot öronen. Jag upplevde inga problem men vet att andra reviews påpekat detta.
     
  19. matssoderstrom

    matssoderstrom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2019
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro Obsidian

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro Obsidian
    Telefon 2:
    Essential phone PH-1 Ocean depths
    Platta:
    Mi Pad 4
    ROM:
    Pixel Experience
    Ja det fungerar utmärkt att använda en lur medan den andra laddar. Går bra att byta när den andra laddats upp. Jag brukar använda en lur vid samtal. Då slipper man "burkkänslan" som in-ear lurar ger. Ens egen röst låter normal när man talar.
     
    bernard och RURAL gillar detta.
  20. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Nice. Håller med!
    Jag har beställt ett par från John Lewis nu. Det blir kul att testa, hoppas på ett upplyft efter mitt Buds Live-nederlag.
     
    bernard och matssoderstrom gillar detta.