Diskussion: Samsung Galaxy Tab S7 / S7+ (2020)

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av Swedroid, 28 jul 2020.

  1. johpe

    johpe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Fått den än? Just nu verkar man ju tyvärr inte kunna beställa 256/8gb versionen som jag vill ha på proshop längre. Vet du varifrån proshop tar in dem? Tyskland kanske? Är väl ett av få europeiska länder som får den varianten?
     
    bernard gillar detta.
  2. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Egil och bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tyskland känns ju rätt naturligt med tanke på att de är baserade i Danmark, i och med närheten till Tyskland. Behöver dock inte vara så förstås, men det vore ju inte långsökt :)

    Ja, helt klart bra deal. 2000 kr billigare än i Sverige och sedan ytterligare 128GB minne.

    Blir väldigt spännande att se hur du upplever särskilt skärmen i jämförelse med din iPad Pro, och du hade väl Tab S6 också?
     
  4. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    ja jag menar det, även med Benify-rabatt och när man lägger till frakten på Wondapriset så kan man i alla fall säga att man byter upp sig kostnadsfritt från 6/128 till 8/256. Lagringen bryr jag mig egentligen inte nämnvärt om, men de extra 2GB RAM ville jag verkligen ha :).

    Stämmer bra det Bernard :), jag har haft alla tab S sen tab S2 och alla iPad pro 12.9 sen begynnelsen utom den allra senaste, (jag tog en 11-tummare där för att få bättre RAM och har faktiskt även haft lite oväntad nytta av den bättre kameran, men inväntar den riktiga uppgraderingen för min 12.9). Det har väl alltid varit så att jag har använt iPaden mer då den på många sätt känns lite mer allround, och sen jag gick över till den mörka sidan och blev sittande med iPhone har det blivit ännu mer så. Främst för att det är så fullständigt bedrövligt att skriva på en iPhone när man som jag är van svepskrivning, att jag alltid väljer att messa från iPaden om jag har den till hands - och då blir det ju den man blir sittande med.

    Med tab s3 och tab s4 kände man ju även av prestandaskillnaden, men vid mitt användande gör jag egentligen inte det med tab s6, utan nu handlar det bara om en större skärm i ett mer allround format - och inte minst med så otroligt mycket bättre tangentbordsfodral till fördel för iPadsen. Ett tangentbordsfodral utan tangentbelysning är mer eller mindre helt meningslöst för mig, och tyvärr finns det ju mig veterligen inget med till tab S:arna.

    Men ska det tittas film då åker tab S:en fram, för i mitt tycke är det utklassning vad gäller den upplevelsen - och den enda lilla saken gör det värt för mig att som en ren lyx unna mig att alltid ha senaste tab S utöver min dagliga trotjänare iPad pro. Och denna magiska skärm i 12.4 :-*<3, det fanns verkligen inte på kartan att jag skulle stå över den - speciellt inte nu när Apple inte fick fram den nya miniLED-skärmen det ryktats om.
     
    bernard och Sunbringer gillar detta.
  5. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    433
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Jag har inte lyckats hitta någon platta som kan träffa rätt på alla punkter på en gång. Liksom jag antar att det är för dig. [emoji3] Hur ser din användning ut mellan de olika modellerna och storlekarna som du har eller har haft?

    Och hur tycker du att nyttan är med s pen för ditt användande?
     
    kissidor gillar detta.
  6. johpe

    johpe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Nice! Finns det ngra som helst tekniska begränsningar med att ta en platta från HK? (Med telefoner är det väl ngra små punkter vill jag minnas från s20 tråden.)

    Edit: syftar tex på bland annat CSC koden, har plattor oxå en sådan från Samsung? Så man alltid får ett HK firmware eller var man nu tar den ifrån? I telefoner inom Europa läste jag att det var dynamiskt beroende på vilket sim som satt i första gången man starta men wifi plattor har ju inget sim så..?
     
    Last edited: 24 aug 2020
  7. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    nu har jag inte tagit en samsungplatta från wonda förut så det här är iofs bara som jag tror, men det är den globala modellen som wonda säljer - även om den har olika firmwares för olika länder. jag är inte så säker på att man kommer att se behovet av att byta firmware, men det har ju isf alltid varit en hyfsat enkel operation mha odin.

    men den koreanska versionen däremot - om det finns en sådan för tab s7+ och man stöter på den på tex e-bay - ska man väl vara lite fundersam inför. jag hade den koreanska av tab s5e, då det var länge och väl enda sättet att få tag i den med 6/128. den hade ju dock ett eget modellnr också, så där hade man ingen möjlighet att byta firmware. den var bla lite pysslig att få inställd på att prata svenska minns jag, och det slog dessutom ändå inte igenom överallt. inget jag hade nåt direkt problem med men värt att notera.
     
    johpe gillar detta.
  8. johpe

    johpe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    SKU / modellnummer mässigt skiljer det inte mycket på 128/6 och 256/8 iaf, och om man googlar numrena så verkar det som 256/8 numret just betecknar den modellen och inget specifikt land, dyker iaf upp sidor från Tyskland, Belgien, Polen, UK osv.
    128/6gb: SM-T970NZKAEUD
    256/8gb: SM-T970NZKEEUB

    Ngn som vet vad de 4 sista bokstäverna står för? (inte lyckats hitta ngn decoder för dem)
     
    bernard gillar detta.
  9. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    he, exakt :teeth:. men en bra bit över 50% av användningen står min stora iPad pro för, när jag är hemma eller om jag åker bort och sover över så är det den jag tar med också, så den vill jag ha med simkortsmöjlighet. jag har apples nya fjantigt snordyra men samtidigt förbaskat bra tangentbord till den vilket verkligen gör den oerhört användbar och jag har den säkert till väldigt mycket som många andra använder en laptop för. jag kan även kolla netflix och sådant i den om jag vet att jag ändå bara kommer att kolla korta stunder varvat med spel, surf, mail, mess, läsa serietidningar. då är det inte värt att byta.
    jag har apple pencil till den men gör inget avancerat med den utan använder den mest att "peta" med, helt enkelt av bekvämlighetsskäl. gen 2 av pennan som passar till de två senaste generationerna av iPad pro är en enorm förbättring gentemot gen 1 av det enkla skälet hur man laddar och förvarar den, ingenting annat.

    min samsung tab S som sagt, den är given när det gäller dedikerat filmtittande eller seriebingeande. och om jag efter det växlar över till nåt annat så plågas jag inte alls, och om det fanns ett vettigt tangentbordsfodral (läs bakgrundsbelyst) till den så skulle jag kanske använda den mer. det är väl för att läsa comics som formatet inte blir helt klockrent, likaväl som iPads inte är klockrena för film och serier.

    tyvärr
    , så lyckas jag inte göra s pen rättvisa - jag skulle ärligt talat klara mig bra utan den och var den ett extra tillbehör skulle jag inte köpa den. den är inte alls lika bra att bara "peta" med som äppelpennan och det är väl helt enkelt inte det den är tänkt för. men för den som använder sin tab S på ett mer produktivt sätt tänker jag mig att det är helt annorlunda.

    sen behöver jag ha en liten platta med simkortsplats som jag alltid kan ha med mig, och här känner jag att det saknas något. jag har en iPad mini 5, och den tar jag definitivt med i väskan om jag ska vara borta över dan och åka kollektivtrafik. men den är liiiite för bynglig för att alltid ha med en vanlig dag, jag skulle önska att de i nästa generation behåller skärmstorleken och krymper yttermåtten - men tyvärr säger ju ryktena att de kommer att göra tvärtom.

    en gammal hederlig 7-tummare i 16:10 typ nexus 7 vore helt klockrent, men sådana finns ju inte med specs som är acceptabla för någon över två års ålder. så den bästa lösningen jag har hittat är en riktigt stor telefon, som mate 20x eller blackshark 3 pro. med ett skal med ett litet stödben i funkar de fint som små surfplattor och de har utmärkt ljud, bild och prestanda - och tynger mindre samt är mindre i vägen i väskan än iPad minin :).
     
    P.F, bernard, Sunbringer och 1 annan gillar detta.
  10. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    433
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Intressant att höra hur du använder plattorna och hur du tänker kring deras olika fördelar och nackdelar! [emoji3]

    Jag håller helt med dig om att det saknas plattor i det mindre formatet med just 16:10. Det har jag länge hoppats på ska komma. Gärna något som även har amoled.

    Jag kör just nu med bland annat en tab s5e just för att jag inte kunde komma på att jag skulle använda pennan och för att specarna var tillräckligt vassa för media och spel. Men jag är lite lockad av tab s7 plus just på grund av storleken. Jag undrar då om den kommer att kunna ersätta tab s5e. Jag har ju även har en åtta tums platta för kortare resor.

    Vilken roll kommer exempelvis Tab S7 plus få bland de du redan har? Och främst tänkte jag på rollen mot tab s6.
     
    Hatsune Miku, kissidor och bernard gillar detta.
  11. Roger K

    Roger K Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    121
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Reserv / arbetstelefon.
    Platta:
    Samsung Tab S8 Ultra 5G
    Jag har en Tab S7+ och en iPad Pro 11 2020.
    Jag stör mig lite på vissa saker med Tab S7+.
    Bland annat att jag upplever bildkvalitéten i vissa streamingappar sämre...

    Skärmen på Samsungen är ju hårdvarumässigt bättre men streamingapparna är dåligt optimerade för att möta detta är min upplevelse.

    När jag jämför Netflix på Taben jämfört med iPaden så är bilden på iPaden skarpare och har bättre flyt.
    Har kollat alla inställningar och har bra uppkoppling hemma.

    Min tanke är att vissa appar ställer in att man har en androidenhet (-läs telefon) medan iPadens appar är optimerade för just en iPad med stor skärm och inte en enhet i storlek med en telefon.

    Att apparna i Apples ekosystem är mer optimerade för enheterna läser man ju ofta i tester och jämförelser. Nu upplever jag det själv och jag tycker det blir än mer uppenbart på den större och mycket fina skärmen som Samsungen har.

    Jag har även sett andra appar som inte fungerat så bra på Samsungen, vilket jag tycker är synd. Bland annat så har jag sett att texter i appar hamnat på varandra och liknande.

    Detta gör tyvärr att jag funderar på att lämna tbx Tab S7+en och kanske bara behålla iPaden istället.

    Kanske blir det också en iPhone 12 Pro max istället för Note 20 Ultran. (Ser lite problem med appar där med men framför allt känner jag att batteritiden e sämre än den var på Note 10+)

    Är det någon mer som stör sig på hur apparna upplevs på Androidplattor? Det är ju synd att operativets brister ska göra att upplevelsen blir sämre på en sån fin enhet som Tab S7+ ju är.
     
    larmar01, Sunbringer, Egil och 2 andra gillar detta.
  12. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Har du fått någon beställningsbekräftelse eller något ungefärligt leveransdatum?
    Ville även jag beställa en därifrån men sidan var borttagen. =404!
     
  13. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    bernard gillar detta.
  14. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    ja de gick visst åt alla de först hade lagt ut ganska snabbt. sen efter någon dag kom den upp igen, och efter ytterligare en dag var den åter borta. så just nu får man nog gå in varje dag och kolla om man vill komma över en så snabbt som möjligt.

    min gick i alla fall iväg lite tidigare än jag trodde - det stod när jag beställde att den skulle skickas i slutet av augusti, men den ska enligt DHL levereras till utlämningsstället idag :).
     
    Egil gillar detta.
  15. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Jag beställde från Samsung, men den ordern är fortfarande under behandling!
    Vill ju hellre ha (8/256) varianten så jag funderar på att avbeställa.
     
    bernard gillar detta.
  16. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 163
    Mottagna gillanden:
    630
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Jag har haft Tab S, S3, S4 och nu S6, även ett par Sonys. Varje gång jag köpt en Androidplatta så ångrar jag mig lite, för det är som du säger många apptillverkare bryr sig in alls om att inplementera skalning för högupplösta surfplattor. För att komma runt problemet så har jag slutat installera Facebook, Instagram och några andra appar som är renodlade gjorda för telefonskärmar i porträttläge. :)
    Tycker inte bildkvalitén är något bekymmer med Youtube, Neflix eller Amazon Prime. Netflix tillåter iofs inte att man kör 1440p på deras 4K filmer, vilket är synd. Känns som att de är i FHD som bäst på Tab S6. Youtube kan man tvinga till 1440p iaf.
    Men på det stora hela tycker jag ändå 90% av apparna funkar bra på surfplattan. Plus i kanten till SMHI som tagit fram en egen app för enbart tablets. :)
    Glöm inte bort DEX, Androidplattans räddning. :)
     
    Last edited: 31 aug 2020
    Roger K, larmar01, Egil och 2 andra gillar detta.
  17. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 183
    Mottagna gillanden:
    1 502
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Har nu kört med s7+ i en vecka och jag gillar den, den är snabb och jag gillar att den inte är så tung jämförelse mot min Ipad 12,9, den är tunn och riktigt behaglig att hålla i, det jag har svårt att vänja mej vid är att fronkameran sitter på sidan när jag håller plattan med kortsidan upp, jag vet ju med mej att man ska hålla den tvärt om, men ibland håller jag den så, när jag kör via wifi så upplever jag den rapp, gillar skärmen, det jag haft problem med är att köra två program samtidigt då jag inte lyckas få till det, men det beror på mej som inte fattar riktigt hur man gör för att få det att fungera, jag har inte testat och satt i ett simkort ännu för att se hur det fungerar ännu, har inte heller fixat tangentbord till den ännu, hade hoppas att Logitech hade fixat ett med belysning i.
     
    larmar01 och bernard gillar detta.
  18. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Ursäkta jag missade att svara på din fråga ser jag nu :). Men å andra sidan är jag bättre skickad att svara på den nu när jag haft tab s7+ en dryg vecka.

    är helt med på noterna gällande tab s5e, jag hade den också och i retrospektiv känner jag att jag hade kunnat stå över tab s6 istället och haft kvar s5e fram tills nu. det var ingenting jag saknade med den, jättetrevlig platta verkligen! då köpte jag versionen med 6GB RAM i och för sig.

    tab s6 ersätts helt och hållet av tab s7+ nu, men har inte bestämt än om jag ska sälja tab s6 eller om jag ska ta med den till jobbet och låta den ligga där. tangentbordsfodralet skulle iofs kunna komma till användning där, eftersom det alltid är ljust på kontoret till skillnad från hemma där jag alltid sitter så mörkt som jag kan - och därmed är ett tangentbordsfodral utan belysning helt oanvändbart.

    men ivf så är jag väldigt nöjd med tab s7+, skärmen är som jag väntade mig helt enkelt men det vill ju inte säga lite :D. vad jag inte hade några förväntningar på dock var att den har grym batteritid och inga prestandaproblem alls - och en liten men ack så viktig detalj är att både ansiktsupplåsningen och fingeravtrycksläsaren är bara en bråkdel så plågsamma som i tab s6. det är inte så bra som i iPad pro, men i tab s6 var det så illa att jag tvingades sluta använda det helt.
     
    Hatsune Miku, larmar01, bernard och 2 andra gillar detta.
  19. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    433
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Inga problem! [emoji3] Tack för att du delar med dig av dina reflektioner om plattorna. Jag tycker alltid att det är så värdefullt att läsa dina funderingar eftersom du har erfarenhet av ett stort antal modeller. Det gör att du verkligen kan jämföra dem på detaljnivå [emoji3]

    Det var verkligen intressant att läsa om fingeravtrycksläsaren! På S5e tycker jag att den fungerar externt mycket bättre än på min Note 10 plus och jag var lite orolig för just fingeravtrycksläsaren i skärmen. Jag använder den väldigt ofta för lösenordshanterare, låsskärm, Samsung pass, bank id och så vidare. Så det är positivt att höra om s7 plus. Och tråkigt att höra om s6.

    Jag var väldigt nära att beställa Tab S7 plus men efter att jag testade den lite på Samsungs butik så kände jag att tyngden och formatet skulle göra att jag alldeles för sällan skulle ta med mig den någonstans om det inte är en väldigt lång resa. Jag tror även att den kommer kännas för tung att hålla upp en längre tid vid spel, läsning eller media. Dessutom är den för bred för att fästa kontroller på sidorna.

    Tangentbordet kändes väldigt bra att skriva på men jag tar hellre med mig ett separat än att det sitter i fodralet. Då kan man välja bakgrundsbelyst, formfaktor och så vidare och få precis det jag vill ha och ha plattan så lätt som möjligt när jag inte vill ha tangentbordet.

    Därför var jag precis på väg att beställa en tab s6 istället som komplement till min s5e. Men hejdade mig då jag inte fick tag på 8gb varianten i Sverige. Det finns dock på Ebay som jag väntar in just nu. Men säg gärna till annars om du bestämmer dig för att sälja din S6 [emoji3]. I så fall har du en köpare [emoji3]
     
    bernard gillar detta.
  20. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Upplever du någon nämnvärd "Black Crush" på S7+ @kissidor@kissidor? Om så - går den att mildra något tex genom att ändra färgprofil i bildskärmsinställningarna?