Fortfarande nöjd med Pixel 2 - förutom batteriet..

Diskussion i 'Google Pixel 2 / Pixel 2 XL' startad av niiloa, 30 aug 2020.

  1. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Jag är nu på tredje året med min Pixel 2 och är definitivt fortfarande nöjd med luren - förutom batterikapaciteten och då i synnerhet på vintern. Är det minusgrader så blir det väldigt snabbt tvärnit, trots ett nästan fulladdat batteri och även när jag har mobilen i en hyfsat varm ficka. Under sommarhalvåret har jag inga sådana bekymmer; klart det märks att batteriet inte är helfräscht längre men det orkar ganska bra ändå. Vattentåligheten har varit riktigt bra; under ett antal kajakturer har min Pixel alltid varit i framfickan på flytvästen och där får den rejäla 'stänkare' ibland. Inga problem med detta.

    Finns det någon här som har fixat - jag menar låtit något proffs fixa - ett fräscht batteri till sin Pixel 2 så skulle jag gärna höra vad kalaset kostade, vem som gjorde jobbet och hur resultatet blev. Min 'tvåa' är köpt i USA och där har dom flera ganska välkända företag som erbjuder sådana här tjänster till rimliga priser men vad som gäller här i Sveariket har jag inte koll på. Är aningen tveksam till batteribytet rent generellt; vattenskyddet exempelvis kan man kanske inte riktigt lita på efteråt?
     
    michael.f8 gillar detta.
  2. Nordlunderik

    Nordlunderik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2017
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    48
    Beställde ett batteri på egen hand och tog med det till en lokal reparatör som tog jobbet men sa att det var en 50/50 risk att skärmen skulle spricka då telefonen inte är gjord för att kunna reparera. Jag valde att ta risken men han avbröt dock försöket då skärmen inte ville lossna så lätt och han var rädd att spräcka den.
    Har bestämt mig för att köpa Pixel 4a istället. Där får du liknande prestanda, bättre batteritid och en schysst skärm. Det kommer att vara välkommet :)
     
  3. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Rackarns också.. Det är himla synd att (nästan) alla tillverkare har gjort det så väldans svårt att komma åt innanmätet på lurarna! Tydligen värmer proffsen glaset för att få limmet att släppa. Min 'tvåa' skulle jag gott kunna ha några år till; det finns knappt något märke alls på den och rapp är den fortfarande - med allt jag behöver den till. Det är bara det här med batteriet och då i synnerhet i kylan = hopplöst. Kanske blir det en 4a till slut, fast trist att den inte är vattenskyddad alls (tror jag). Annars tydligen extremt prisvärd. Är den större än tvåan, förresten? Vill definitivt inte ha en större telefon.
     
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Även om telefonen inte har en IP klassificering, så har de nog alltid lite skydd
     
  5. probeb

    probeb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

  6. namkrad

    namkrad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2014
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telia 5G+
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia 5G+
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
  7. criced

    criced Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2017
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    84
    Jag kan säga att efter nästan exakt tre år med min Pixel 2XL, inköpt i Berlin dec 2017, funkar det fortfarande väldigt bra batterimässigt. Har nog inte skött batteriet jättebra alla gånger utan misshandlat det rejält med urladdningar och glömt den på laddning. Håller ändå nästan en hel dag från frukost till middag om jag lämnar hemmet med +80%.
     
  8. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
  9. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Schysst att det fortfarande funkar så bra. MIn är också hyfsat okej men som sagt - vinterkylan i Norrbotten knäcker batteriet på nolltid. Får fixa varmare fickor :)