För mig fungerar min iPhone 11 Pro lika bra som andra iPhones. Kan inte personligen uttala mig om just iPhone 11, men ingen av mina kompisar med en sån har uttalat sig att den skulle vara sämre än tidigare iPhones. Jag skulle rekommendera att du testar ditt jobbsimkort i din privata telefon och ditt privata simkort i din jobbtelefon. Detta för att kunna utesluta om det beror på hårdvaran eller om det skulle vara något med ditt abonnemang/simkort.
Oavsett om du väljer
Telenor eller har den på automatisk för val av nätverk kommer den med stor sannolikhet att bete sig på samma sätt.
När du hamnar på 2G-nätet (GPRS eller EDGE) kan det stå Sweden Mobile. Du är fortfarande ansluten till Telenors nät. Men detta är då
Telenor och Tele2 bygger 2G och 4G gemensamt, så tolkar vissa telefoner just 2G-nätet med ett annat namn när man söker nät. Inget fel alltså.
Hastigheten i mobilnät varierar. 4G är ingen garanti för att det ska gå snabbt. Telenors 4G-nät, är av min uppfattning, bristfälligt utbyggt vad gäller kapaciteten i nätet. Täckningen är god, men nätet orkar inte med. Så hastigheten du har fått är det inget fel på, mer än att den är låg.
I Stockholm händer det att min iPhone 11 Pro går ner på EDGE med
Telenor, men det är mer nätet som är dåligt byggt.
Oavsett, så är det ingen inställning i telefonen som du kan ändra för att påverka detta.
Click to expand...