Tack för svar!
Jag tycker att det låter som fullkomligt normalt bruk för ett abonnemang som beskrivs som fri surf. Alltså att man kan surfa fritt. Tror chili cappar det vid 999gb, var ligger er gräns? Tänk också nu under covid-19 och alla studenter (inkl mig själv) som zoomar 4-8 timmar om dagen. Jag spenderar stor tid på landet där det inte finns en tillstymmelse till fiber i närheten tyvärr. Ni borde för att det skulle vara enklare att förstå som kund vad det är man köper vara mer transparenta med vad ni egenmäktigt stipulerar som normalt bruk, samt de gränser som det innebär för er, då det finns en stor diskrepans i beskrivningen av abonnemanget på hemsidan som fri surf, samt det som du beskriver som normalt användande som ligger till grund för en hastighetsbegränsning om denna så kallade normalitet frångås, på något sett som jag som kund inte har insyn i alls. Men som samtidigt är helt centralt för mig att förstå. Det är helt enkelt omöjligt att veta om man gör ”fel” enligt er policy. Ska man som kund gå runt och behöva vara orolig över att bryta mot ett hemligt avtal man inte ens fått läsa så blir det lätt besvärligt tycker jag.
Hur skall någon kunna veta vad som för er är normalt användande om ni inte tydligt anger riktlinjer kring detta?
Hur många gigabyte kan man använda per dygn? är det olika olika tider på dygnet? om hastigheten begränsas, återställs begränsningen, samt isåfall när? Är uppladdning/nerladdning viktat olika i systemet? Osv.
Många frågor, jag tänker att det är bra att ni får tänka på detta, jag tror att det är fler som skulle vilja ha större transparens kring detta.
Trots all skepticism i tråden så uppskattar jag att ni svarar på frågor, samt att det görs av någon med kunskap om företaget.
Last edited: 21 sept 2020