[katshing] Tråden om Katshing

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av R3b0rn, 8 apr 2020.

  1. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Jag sa upp mitt abonnemang hos Katshing i dag den 29/9 men dom drog 249 kr för oktober fast det är ett par dagar kvar till oktober.och dom kommer inte återbetala pengarna säger dom
    Hur dåliga får dom vara
    Rena bluff företaget. Men dom tar väl alla pengar dom kan för att försöka att inte gå i konkurs igen
     
    Ivan och KTM gillar detta.
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Intressant då de skriver att de inte har någon bindningstid eller uppsägningstid. Riktigt uselt helt klart.
     
    Ivan gillar detta.
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Men får du behålla abonnemanget hela oktober eller sägs det upp innan?

    I villkoren står följande:
    Avtalet löper utan uppsägningstid. Detta innebär att vi och du när som helst kan säga upp Avtalet. Om du önskar avsluta ditt abonnemang så ber vi dig kontakta vår kundservice via e-post och meddela detta. Abonnemanget upphör vid nästkommande månadsskifte. Du kan även avsluta ditt abonnemang på ”Mitt katshing”. Du kommer att få en bekräftelse per e-post. På avslutsdatumet kommer ditt SIM-kort avaktiveras och Avtalet avslutas. Vid uppsägning återbetalas inte debiterade avgifter.

    Detta tycker jag blir ytterligare en anledning att INTE välja katshing. Abonnemanget sägs upp till månadsskiftet, men om de debiterat sker ingen återbetalning.. Fult, verkligen! @teamkatshing@teamkatshing Är det verkligen så ni vill ha det? Att abonnemangen sägs upp, men kunden får inte ens ta del av vad de betalat för om uppsägningen görs fel datum - blir ju typ en uppsägningstid? Varför inte erbjuda återbetalning?
     
    KTM, induktion och DroidJunkie gillar detta.
  4. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Ja det är mycket dåligt av katshing.så då har dom ju bindningstid fast dom säger att dom inte har det, ytterligare ett sätt att lura kunden.
     

    Bifogade filer:

    Ivan gillar detta.
  5. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Jag får behålla abonnemanget hela oktober men det ville jag inte, då jag har tagi4 ett annat abonnemang, så nu måste jag betala för två abonnemang.
     
  6. teamkatshing

    teamkatshing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    44
    Vi har svarat på detta i inlägg #214 och #220.
    Gällande den fällande domen hos RO så framgår det ganska tydligt i själva domen vart problemet ligger och det är dessvärre utanför vår kontroll då det åligger publicister att tydliggöra sponsrade inlägg.

    Mvh

    Låt oss bemöta detta, vi debiterar inte för luft, självklart får man tillgång till tjänsten i de fall man väljer att avsluta sitt abonnemang efter att vi har debiterat för nästkommande månad.
    I ditt fall valde du att teckna ett nytt abonnemang innan du hade satt dig in i hur avtalet fungerar och det är olyckligt då det ofta leder till missnöje.

    Är man osäker på vad som gäller:
    - när man vill ingå avtal
    - när man vill avsluta sitt avtal

    så rekommenderar vi att man chattar med oss först, innan man väljer att klicka på några knappar.

    Att du är missnöjd med tjänsten har nog mycket att göra med att du har ett annat behov än det vi tillgodoser, vi säljer inte ett mobilt bredband.

    Mvh

    Vi monitorerar flera olika parametrar och om den sammantagna bilden indikerar att man använder abonnemanget i strid med våra villkor så får man sin hastighet sänkt.

    Ett allmänt råd är att inte använda abonnemanget som ett substitut för en bredbandsuppkoppling.

    Mvh

    Som sagt, vi debiterar inte för luft utan självklart får man tillgång till tjänsten i de fall man väljer att avsluta sitt abonnemang efter att vi har debiterat för nästkommande månad.

    Mvh
     
    chraist gillar detta.
  7. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Det är bara tillfälligheter att det sitter bedragare i styrelsen. Det är bara tillfälligheter att ni har köpt varumärket av samma bedragare. Det är bara tillfälligheter som gör att samma bedragare är er plattformsleverantör. Det är bara tillfälligheter som gör att er kundtjänst sitter på samma adress som dessa bedragare finns på. Är det ert svar alltså?
    Ett seriöst företag hade gjort ett utlåtande till RO. Ett seriöst företag hade sagt till influencers de anlitar att de måste reklammarkera. Ett seriöst företag hade kontaktat vederbörande och bett dem reklammarkera sina inlägg i efterhand. Men ni är inte seriösa, så det är ju inte förvånande att ni fullständigt skiter i detta.
    Ni skiter säkert i att ni kan bli dömda av KO för detta också, för innan ett sånt beslut är klart så har ni säkert bytt namn, styrelse, sålt bolaget o.s.v. precis son ni gjort med era övriga bluffbolag.
     
    stelex, KTM, Cupcakes och 3 andra gillar detta.
  8. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Men vart exakt går gränsen för "fri surf"? Flertalet på Trustpilot skriver kring 150-170 GB. Men det vore skönt att få ett klart besked?
     
    Ivan och KTM gillar detta.
  9. Viking69

    Viking69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2016
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    119
    Kan nu bara instämma i vilket tvivelaktigt bolag detta är. Stor varning!!!!
    Har varit kund i snart ett år, nöjd dessutom, men fick idag en stor överraskning.
    Ett mail skickades ut med följande info:
    "På grund av utebliven betalning från dig har vi genomfört en kreditkontroll. Du har dessvärre inte blivit godkänd vid utförd kontroll och vi kommer därför inte att kunna fortsätta leverera tjänster till dig.

    Ditt abonnemang är därför avslutat fr.om idag."

    Då vill jag poängtera att pengar dragits från ett kort varje månad fram till nu, inga förändringar har skett.
    Kreditkontrollen förvånar mig ännu mer. Inga betalningsanmärkningar och en lön på 49.500 borde väl räcka till kan jag tycka.

    Det luktar skunk om detta.
     
  10. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det borde definitivt räcka med tanke på att abonnemangen betalas i förskott. Om något kunde de väl spärra abonnemanget från extra kostnader bara...
     
  11. stelex

    stelex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    1 990
    Mottagna gillanden:
    1 042
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    Jag försökte få ett svar på chatten men det var stört omöjligt att få svar på. Fick alltså inget svar överhuvudtaget.
     
    DroidJunkie gillar detta.
  12. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Ja sa upp mitt abonemang den 29/9 men som jag tidigare skrivit så tog dom betalt för en månad till.
    I dag är det 2/10 och dom har idag strypt hastigheten till 1mb igen, redan efter 2 dagar
    Vad håller dom på med dom är ju inte kloka nånstans
     
    Ivan, katho och KTM gillar detta.
  13. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    1 033
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Hur många GB har du använt sedan 1/10 00.00? Så vi kan uppskatta om det stryps efter 10 GB eller 15 GB eller vad dom nu har för gräns för "Fri surf" LOL.
     
    KTM gillar detta.
  14. Droid119

    Droid119 Guest

    Med tanken på allt som har kommit fram om er och att ni "av ren slump" har samma adress som dessa företag hade förr. Det kan knappast vara en slump.

    Sen att mobilsurf inte ska ses som en substitut till mobiltbredband förstår nog de flesta. Men problemet är ju att ni inte går ut med en viss gräns där hastigheten stryps så ni kan i princip strypa ens abonnents surf lite hur ni känner för. Sunkigt värre. Ni borde kanske gå tillbaka med att sälja telefoner istället.
     
    Ivan och Wofflan gillar detta.
  15. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Jag hade surfat upp 18gb
    Sen ströp dom
     
    Ivan, KTM, DroidJunkie och 2 andra gillar detta.
  16. schrödinger

    schrödinger Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2020
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Universal, Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal, Tele2
    Gjorde de någon faktiskt kreditkontroll då? Du borde väl få ett brev från UC om så är fallet.
     
  17. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Men 18 GB? Låter ju sinnessjukt. Varför blir det strypt redan efter 18 GB @teamkatshing@teamkatshing?

    Verkar vara många som fått sina abonnemang spärrade senaste tiden enligt Trustpilot. Omdömet sjunker i stadig takt. Katshing stryper många vad det verkar.

    Sååå enkelt att lösa problemet, skriv inte fri surf. Sälj inte in abonnemanget som att det är fritt. Skriv upp till 150 GB, ta betalt 249:- och låt det vara så, då vet kunderna vad dom får och ni får bättre omdömen.
     
    Last edited: 3 okt 2020
    KTM och Ivan gillar detta.
  18. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

  19. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Ja deras abonnemang är ju rena bluffen
     
    induktion, stelex, DroidJunkie och 1 annan gillar detta.
  20. teamkatshing

    teamkatshing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    44
    Ni har helt rätt i att det inte är en slump, vilket vi har förklarat ett flertal gånger i tråden.
    Vi befinner oss i en övergångsperiod mellan oss som köpare och säljarna som kommer att fortgå resterande 2020.


    Det stämmer att vi gör en kreditkontroll på de kunder som inte betalar sitt abonnemang i tid.
    Vi har dessvärre inte möjlighet att ge de kunder som inte går igenom kontrollen kredit.


    Okej, låt oss reda ut vad det är som har hänt gällande ditt abonnemang så får läsare själva avgöra om det är vi som bluffar eller om det finns någon annan förklaring till varför det har blivit som det har blivit.

    1. Du väljer att teckna ett abonnemang hos oss vilket innebär att du åtar dig att följa våra villkor och vår policy

    2. Du använder abonnemanget i strid med våra villkor och vår policy

    3. Vi agerar helt i linje med vad som framgår utav våra villkor och vår policy

    4. Vi uppmanar dig skriftligen att ändra ditt användningsmönster. Om detta inte sker så upplyser vi dig om att vi kan tvingas vidta ytterligare åtgärder, även detta helt i linje med våra villkor och vår policy

    5. Du fortsätter att använda abonnemanget i strid med våra villkor och vår policy

    6. Vi tvingas att vidta ytterligare åtgärder, även detta helt i linje med våra villkor och vår policy

    Med andra ord så agerar vi förutsägbart och det borde inte komma som någon direkt överraskning för vare sig dig eller övriga kunder som bryter mot villkoren.

    För att undvika att kunder skall hamna i ovan nämnda situation, vilket vi på inget sätt önskar, så har vi gott om förtydligande texter på vår hemsida och i våra villkor gällande på vilket sätt som vårt abonnemang skall användas.

    Om man trots detta antingen:
    a) inte läser igenom de villkor som man accepterar när man ingår ett avtal eller
    b) väljer att bryta mot villkoren trots att vi meddelar detta

    så får man räkna med att ta sitt konsumentansvar och ta konsekvenserna av sitt agerande.

    I ditt fall handlar det om att du har nyttjat tjänsten på fel sätt, vi säljer inte ett mobilt bredband.