[katshing] Tråden om Katshing

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av R3b0rn, 8 apr 2020.

  1. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Okej, så 2020 ut så ser ni inga problem med att ni har en styrelse, plattformsleverantör o.s.v. som aldrig lyckats med något i sitt liv tidigare än att blåsa folk, och ni tycker det är okej? Och efter årsskiftet så kommer ni inte har någon som helst koppling till dessa personer, företag och adresser?
     
  2. schrödinger

    schrödinger Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2020
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Universal, Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal, Tele2
    induktion och KTM gillar detta.
  3. Viking69

    Viking69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2016
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    119
    Skeppet sjunker. Jag har då spridit detta till alla jag tidigare rekommenderat Katshing. Samtliga kommer avsluta sina abonnemang.
     
    induktion, KTM och DroidJunkie gillar detta.
  4. Viking69

    Viking69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2016
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    119
    Fick dessutom svar nyss. Mycket intressant.
    "Precis som du säger så har det skett ett misstag av den mänskliga faktorn och vi ber om ursäkt för det.
    Vi har nu återaktiverat ditt abonnemang.
    Du kan behöva starta om telefonen med SIM-kortet i. "

    Gissa om jag kommer säga upp :D
     
    induktion, Wofflan och DroidJunkie gillar detta.
  5. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    @teamkatshing@teamkatshing Varför undviker ni frågor?

    1. Vart ligger gränsen för antal GB?

    2. Varför har ni en hemlig surfpott när ni skriver i era annonser att ni dumpar surfpott?

    En fair-usage policy som träder i kraft efter en viss GB är garanterat en pott, det förstår ju ni också. Var ärliga istället!
     
    induktion, stelex, jnsson och 3 andra gillar detta.
  6. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Ang mitt abonnemang så fick jag inget meddelande innan ni ströp hastigheten.
    Och när sedan ny månad började, oktober så var det full hastighet en dag sen ströp ni igen utan att meddela mig, ser inte bra ut på Trustpilot för er, många som kommer att säga upp sina abonemang,
    Får se ur länge ni finns kvar innan ni går i konkurs igen, och hur många ni hinner lura innan dess.
    Det är ju stor skandal att ni kan bete er så mot era kunder .
     
    induktion, stelex, Ivan och 2 andra gillar detta.
  7. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Jag vet att ni inte säljer ett mobilt bredband, men ni säljer ett mobilabonnemang med fri surf, åtminstone påstår ni detta, varför skriver ni inte att man får inte titta på film i mobilen för då sänker vi hastigheten, utan att man får bara surfa lite på nätet kolla Aftonbladet kolla mail mm, gör man något annat så stryper ni hastigheten, för mig tog det ju bara en dag innan ni sänkte hastigheten utan att meddela, detta är ju skrämmande
     
    induktion, stelex, KTM och 3 andra gillar detta.
  8. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Tycker ni borde ändra eran reklampå sidan omgående, det står så här,
    Du slipper tänka på hur mycket surf du har förbrukat och du slipper också dyra påfyllningar när din surf tagit slut. Det är frihet!.
    Skriv istället.
    Du måste tänka på att inte surfa för mycket, annars sänker vi din hastighet utan att meddela dig.
     
    induktion, stelex och KTM gillar detta.
  9. teamkatshing

    teamkatshing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    44
    Svarar vi på dina frågor så bekräftar vi dina påståenden om vad dessa personer har gjort tidigare, vilket vi varken kan eller vill göra.

    Det kan vi dementera, det är kunder som antingen inte har betalat sina abonnemang eller som har brutit mot våra villkor.

    Misstag kan ske och det är bara att beklaga om så har skett. Är du inte nöjd skall du givetvis avsluta ditt abonnemang.

    Faktum är att vi har svarat på detta ett flertal gånger och vi svarar även på det i våra villkor, i vår policy och på vår hemsida.

    1. Vi monitorerar ett flertal parametrar, exempelvis längden på en datasession. Ser vi att dessa parametrar indikerar att man använder tjänsten i strid med våra villkor så kontaktar vi vederbörande.

    2. Vi har ingen hemlig surfpott utan vi utgår ifrån ett flertal parametrar.

    Återigen, om man väljer att nyttja en tjänst på det sätt som passar ens egna behov bäst, och inte på det sätt som är tillåtet enligt tjänstens villkor, så kommer man förr eller senare att få ta konsekvenserna för detta.

    Låt oss förtydliga vad som gäller för våra abonnemang:

    - Våra abonnemang är avsedda för surf via mobiltelefoner (punkt 2.6 i allmänna villkor).

    - Våra abonnemang skall ej förväxlas med Obegränsade abonnemang då våra abonnemang vänder sig till dig som har ett mobilabonnemang med begränsad surf i form utav surfpott (https://www.katshing.com/fri-surf)

    Våra abonnemang skall med andra ord inte ses som ett substitut för en bredbandsuppkoppling, utan snarare som ett komplement.

    Samtliga de kunder som har fått sin hastighet sänkt (notera att vi inte stänger av datauppkopplingen utan vi sänker hastigheten) har nyttjat abonnemanget likt ett bredband. Detta vet vi eftersom vi sitter på all data om kundernas användningsmönster.

    Som vi tidigare har påpekat, om man vet med sig att man kommer att nyttja abonnemanget likt ett bredband, och absolut inte kan acceptera att få sin hastighet sänkt, så skall man inte teckna abonnemang hos oss. Vi kan inte vara nog tydliga med detta.
     
  10. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 160
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23

    hade först 1 Mbit till grabben o han va vansinnig, uppgradera till surf+ o nu är allt ok

    grabben är jättenöjd(15åring som kan sina saker)
     
    teamkatshing och bras_7 gillar detta.
  11. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 937
    Mottagna gillanden:
    7 926
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Varför står det då ”Fri surf i 4G utan avbrott” på er hemsida - om ni inte kan vara nog tydliga med det du skriver?

    Det finns absolut information på er hemsida om att ni får sänka hastigheten - men den är inte alls lika tydlig som att att ni erbjuder fri surf. En behöver dock bläddra ganska långt ner på er sida för att se den information.

    Självklart ska en konsument läsa villkor innan en ingår i ett avtal - men det vet ju ni också att så ofta inte är fallet. Om ni vill vara tydliga med det - varför skriver ni inte det tydligt i beställningsprocessen om hur det fungerar? Ni vet också att fri surf lätt tolkas av kunderna som att det är samma sak som obegränsad surf, annars hade ni ju valt ett annat namn för abonnemangen.

    Det är självklart oftast de missnöjda kunderna som hörs - men att det just är en återkommande sak som uppkommer med att ni begränsar hastigheten visar ju att ni har varit för otydliga i er informationen gällande abonnemanget och att namnet på abonnemanget är vilseledande.
     
    Ivan, gneken, induktion och 4 andra gillar detta.
  12. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Men ni måste ju förstå att vi alla inte förstår varför ni över huvud taget vill göra affärer med dessa bedragare, om det nu inte är de omtalade personerna som själva svarar här. Kan ni dementera om den som svarar här sitter i styrelsen eller har tidigare kopplingar till företagen på Tillgängligheten 1 eller Trollebergsvägen 14? Och kan ni bekräfta att ni om tre månader inte har någon personkoppling eller adresskoppling till nuvarande styrelsen eller företagen på Tillgängligheten 1 eller Trollebergsvägen 14?
     
    induktion och Wofflan gillar detta.
  13. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Förstår personligen inte hur man kan vara nöjd med att vara kund till ett företag som har som idé att blåsa folk, även om den tekniskt skulle fungera till det man vill.
     
    induktion, KTM, Wofflan och 2 andra gillar detta.
  14. Viking69

    Viking69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2016
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    119
    Nej det kan ni inte dementera. Jag själv är ett praktexempel på det. Ni har själva bett om ursäkt för ert egna misstag. Har ni inga rutiner som förhindrar liknande?
    För min egen del resulterade det i en extra kreditupplysning som jag verkligen inte ville ha.

    Självklart ska jag avsluta mitt abonnemang, på eget bevåg den här gången.

    Ett tips till er kan kanske vara att ta till er kritiken som är massiv just nu. Lyssna på sina kunder brukar vara en bra ide i det långa loppet istället för att köra strutsen eller hänvisa till era villkor som inte alls speglar den produkt ni försöker marknadsföra.
     
    induktion, Wofflan, DroidJunkie och 1 annan gillar detta.
  15. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    1 033
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Det är tydligt när man läser det som skrivits på trustpilot är att modus operandi är följande;

    1. Kunden når 150 GB trafik.
    2. Kundden får sin hastighet begränsad.
    3. När betalning för nästa månad ska göras, så drar dom inga pengar, utan hävdar att kunden inte betalat.
    4. Operatören säger upp abbet., och hänvisar till att man inte betalat.
     
    induktion, KTM, Wofflan och 3 andra gillar detta.
  16. schrödinger

    schrödinger Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2020
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Universal, Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal, Tele2
    Nä, det går inte att dementera. 7 av era senaste 10 omdömen på Trustpilot har givit er lägsta möjliga betyg. Det uppfyller min definition av att det ser dåligt ut.

    Hur kommer det sig att majoriteten av dessa får sitt abonnemang uppsagt genast? Ni använder väl Klarna, och då får ni väl pengar genast av dem och sedan går eventuella fodringar vidare utan att ni behöver bry er om det? Dessutom har man väl typ 3-4 veckor på sig att betala fakturan?

    Affärsmodellen verkar vara som så att man ser ut att ha ett riktigt bra erbjudande och sedan slänger man ut dem som faktiskt försöker använda erbjudandet fullt ut. Ni kommer säkert dementera det här stycket i ert svar också, men det spelar ingen roll. I slutändan är det marknaden som styr och om upplägget ser ut så, så kommer ni helt enkelt tappa era kunder.
     
    induktion, KTM, Wofflan och 2 andra gillar detta.
  17. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    @teamkatshing@teamkatshing Antar att vi i tråden aldrig kommer få reda på eventuell pott.

    Huvudsaken är att ni inte blir långvariga på marknaden med alla andra operatörer som finns om ni ska vilseleda och rent av lura folk med era texter.

    PS... Vet ni vad som är synonymt med fri? Obegränsad! [emoji23]
     
    Droid119, Cupcakes, induktion och 5 andra gillar detta.
  18. Instant_exit

    Instant_exit Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    4
    Katching representanten svarar på meddelanden som ett rationellt proffs, men problemet återstår. De förstår inte på ett relevant plan varför kunderna är missnöjda, eller så bryr de sig inte, men det är osannolikt då de spenderar tid på att svara på alla meddelanden här omsorgsfullt. Oavsett, om de lanserar ett fritt abonnemang men inte förstår att kunder till exempel kollar på streamad video från youtube, netflix, twitch eller dylikt och därmed drar data och sen hävdar att det inte överensstämmer med vad som är normalt användande och stryper hastigheten så är deras värdegrund inkommensurabel med vad som troligen är normalt användande för resten av oss i kontexten fri surf. Därav missnöjda kunder. Ni har kommunicerat på ett ineffektivt och otydligt vis genom att försöka framställa er produkt på ett vis som inte överensstämmer med verkligheten, och sen har ni mage att kritisera oss när vi påpekar denna skillnad mellan förväntning och leverans. Jag tycker att det är kass oavsett hur bra ni är på att lite casual hävda att vi som potentiella kunder eller kunder bara inte förstår vilket abonnemang det är vi köper och dessutom hänvisa till teknikaliteter som fortlöpande är dolda för alla utom er själva som argument för era ageranden. Om ni på riktigt siktar på en långvarig funktionell och lukrativt verksamhet: Arbeta vidare med er produkt och/eller er kommunikation, för som det är nu så är det fan inte alls tydligt från er sida vad ni håller på med på något vis eller vad det är man köper som kund egentligen.
     
    Wofflan, svenix, Zooklubba och 1 annan gillar detta.
  19. teamkatshing

    teamkatshing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    44
    Det står fri surf utan avbrott eftersom det är fri surf utan avbrott då man kan fortsätta surfa även om hastigheten sänks.

    Skall man vara selektiv med vad man väljer att ta del av gällande villkor innan man ingår ett avtal så ökar detta givetvis sannolikheten för att man kommer att bli missnöjd som kund.

    Alla kunder bekräftar synligt att man åtar sig att följa vår Fair Usage Policy när man gör en beställning.

    Väljer man att inte läsa igenom policyn innan man godkänner den så är det givetvis problematiskt men vi kan inte förutsätta att våra kunder inte tar del av de villkor som man samtidigt godkänner.

    Samtliga utav de kunder som är missnöjda har antingen inte betalat i tid eller använt abonnemanget som ett bredband. Att dessa sedan vill undkomma sitt eget ansvar i frågan genom att peka finger åt oss och påstå att vi har lurat dom är inte kritik som vi kan ta på allvar.

    För det första så svarar inte du för fler människor än dig själv. Det är helt uppenbart att alla inte resonerar som du gör. För det andra så har vi svarat på dina frågor ett antal gånger i denna tråd och känner att det räcker nu. Vi ser en stor potential i varumärket och plattformen, som är exceptionellt bra. Gällande geografisk placering för vår personal arbetar så är det en fråga för den nya ledningen/styrelsen att ta ställning till. Det viktigaste för oss som ägare är att vår personal trivs på sin arbetsplats.

    Din kreditupplysning var fullt befogad, då du inte betalade i tid.
    Att den sedan noterades med felaktigt utfall var ett misstag ifrån vår sida, vilket vi beklagar.


    Ditt inlägg är ytterligare ett exempel på hur fel det blir när en icke insatt person tror att saker fungerar på ett visst sätt, och utifrån detta felaktiga sätt sedan drar slutsatser som blir än mer tokiga.

    Ja, vi använder Klarna. Betyder det att ”då får ni väl pengar genast av dem och sedan går eventuella fodringar vidare utan att ni behöver bry er om det?

    Nej, det gör det verkligen inte. Det du beskriver är vad som sker om en kund väljer att betala sitt abonnemang på kredit genom Klarna. Det är mindre en 1% av våra kunder som väljer detta alternativ.

    För övriga kunder, som alltså betalar med kort eller bankkonto, erhåller vi pengar först när en dragning har lyckats.

    Vi gör 3st försök att dra pengar, och efter det andra misslyckade försöket så skickar vi ett mejl där vi förklarar vad som kommer att ske om även det tredje försöket misslyckas.

    I de fall då även det tredje försöket misslyckas sker en kreditkontroll för att säkerställa att kund inte befinner sig på obestånd. Om så är fallet så avslutas abonnemanget då man dels inte har betalat för att kunna nyttja tjänsten och med största sannolikhet inte kommer att kunna betala. Vi har ingen möjlighet att ta den kreditrisk som det innebär att ge dessa kunder ett abonnemang med fri surf på kredit.

    Din analys av vår affärsmodell är alltså baserad på felaktiga antaganden och är således felaktig.

    Även detta är helt felaktigt. Vi skickar betalningsunderlag till Klarna enligt ett automatiserat flöde.
    Det är sedan kundens ansvar att se till att det finns täckning på kort/bankkonto.
    Givetvis har vi underlag på att vi har försökt att debitera dessa kunder vid tre tillfällen.

    Din definition på att vilseleda och lura bygger på ett utav följande två scenarion:

    1. Kund väljer att inte läsa igenom de villkor och den policy som man godkänner när man ingår ett avtal

    2. Kund läser igenom villkoren och policy men väljer sedan att inte följa dessa enligt principen ”går det så går det”.

    I bägge fall är det kunden som är ansvarig för utgången.

    Är man osäker på hur tjänsten fungerar så bör man fråga sin leverantör vad som gäller innan man ingår ett avtal.

    Det handlar inte om att ”kolla på streamad video från youtube, netflix, twitch”.

    Det handlar om att använda ett mobilabonnemang, som är prissatt därefter, som ett mobilt bredband. Antingen förstår man skillnaden eller så gör man inte det.

    Med det sagt så lämnar vi denna diskussion nu då den inte går att ta längre.

    Vi kan dock konstatera att:
    - majoriteten utav våra kunder är nöjda (vi pratar med dessa dagligen i vår chatt)
    - de som är missnöjda har missbrukat tjänsten och/eller brutit mot våra villkor gällande betalning

    Med det sagt kommer vår närvaro på detta forum att minska under oktober månad. Undrar man något går det bra att skicka PM.

    Nästa gång vi skriver här så är det för att presentera nyheter gällande våra tjänster.

    Mvh
     
  20. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Det är inte riktigt reko av er att enbart skylla på kunden. Er fri surf kan ses som missvisande, det står fri surf, snack om streama en massa och "tungsurf", om en kund skulle använda för mycket skyller ni enbart på att kunden inte läste avtalet?

    Självklart har kund ett ansvar men ni har också ett ansvar att presentera era tjänster på ett tydligt sätt, tex inte ha missvisande reklam. Men det struntar ni bevisligen fullständigt i.

    It takes two to tango.

    Men summa sumarum, väldigt mycket "andras fel" i allt från anmärkning hos KF till kunder. Ni är tydligen helt ansvarsfria.
     
    induktion, Wofflan, FreddeN och 3 andra gillar detta.