Köptråden Google Pixel 4a - importera till Sverige

Diskussion i 'Google Pixel 4a' startad av Swedroid, 11 mar 2020.

  1. Kebab

    Kebab Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2020
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    5
    Jag köpte på mediamarkt.de i fredags och satte "<Ort>, SCHWEDEN". Den är inte avbokad ännu, men kommer kanske bli. Hade någon provat det redan?
     
    Baggen gillar detta.
  2. Megatram

    Megatram Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2020
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    5
    Även jag fick min telefon idag. Jävla UPS gjorde en drive-by fastän man var hemma så jag fick hämta den på en pickup point.

    Edit från Amazon, beställde 1 okt kl 0600
     

    Bifogade filer:

    Baggen, lordtito88 och bjurra gillar detta.
  3. bjurra

    bjurra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2017
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    58

    Provade beställa där också och fick den canceled. De drog dock pengarna som var reserverade så får väl se hur länge de tar innan de dyker upp. Beställde idag från Amazon UK och fick till svar från dem att den skulle skickas ikväll.
     
    Kebab gillar detta.
  4. larssonted86

    larssonted86 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2018
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei mate 10 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei mate 10 pro
    Alltså jag vill inte gnida salt i såren på er som väntar eller fått ordern annullerad.
    Men jag måste säga att jag är sjukt nöjd efter ca 2 timmars användade. Den är ordentligt snabb, stor fin skärm och och den är ett nöje att använda. Jag har nu använt en iPhone SE 2020 den senaste månaden och denna telefonen känns minst lika snabb om inte snabbare! Jag tror iOS har mycket animeringar som tar lite extra tid och ja det gör att det känns flytande och fint men nu när jag använder denna känns denn
    snabbare!
     
    BertBert, pivok, pobin och 6 andra gillar detta.
  5. bono82

    bono82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    La order på saturn's tyska ebay i helgen till mailboxDE, fått orderbekräftelse och att lev skulle va omkring 6-7 dagar, ivern efter att ersätta min alltmer sega pixel3 blev för stor så beställde en på amazon UK också precis, står in stock, dock så stod de att "we will email you when we have an estimated delivery date", köper mycket på tyska amazon o den kombon va ny.. :/
     
  6. torsktunga

    torsktunga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2 200
    Telefon:
    Nothing Phone 1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nothing Phone 1
    Bättre att du säger att du är nöjd än missnöjd heh. Hoppas jag får min tills veckans slut enligt Clove :D
     
  7. Coistrel

    Coistrel Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2013
    Inlägg:
    991
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4a
    Telefon 3:
    Oneplus 5T
    Övrigt:
    Chromecast with Google TV
    Toshiba Chromebook 2
    Kom igen nu, Fnac! )':

    Dör av förväntningar.

    Haha, det är lugnt! Kul att några fått den och verkar uppskatta luren. Själv inväntar jag fransk leverans... i mitten av oktober som bäst.
     
    pivok och bernard gillar detta.
  8. pollywoog

    pollywoog Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2015
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    34
    Uppdatering på fnac: Expédié à partir du 09/10/2020

    Hoppas hoppas :)
     
    pivok, bernard och Leo83 gillar detta.
  9. Baggen

    Baggen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2020
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    105
    Nice!!! Hoppas, hoppas!
     
    bernard gillar detta.
  10. Friis av V...

    Friis av V... Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2020
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    25
    Bakgrund för detta inlägg: efter lagd order hos Clove, så blev den blockad av ett tjänsteföretag till Clove (nofraud.com) som skannar och jämför all data på ordrar mot diverse kriterier m.m.
    Jag har snällt ställt upp med svar på deras uppföljningsfrågor, men fick idag ett tredje e-post från dem idag. Börjar bli liiite trött på dem.

    Mottog följande besked från nofraud.com idag. Blev något förundrad över det:
    "Thank you for your response. We are unable to validate the email address used. Please provide an alternate email address for the cardholder."

    Jag kontaktade en admin på Clove, och förklarade min situation. Jag fick svar från denne som också blev lite förundrad över följande besked från nofraud.com:

    Risk indicators: "Irregular device activity detected"

    Men admin avslutade med följande:

    "Their decision has been overridden and your order will be dispatched when stock is available. We apologise for any concern caused."

    Så nu kan jag förhoppningsvis luta mig tillbaks i fåtöljen, och invänta den försenade leveransen.

    Tycker att nofraud.com verkar vara en lite löjeväckande tjänst.
     
  11. Coistrel

    Coistrel Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2013
    Inlägg:
    991
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4a
    Telefon 3:
    Oneplus 5T
    Övrigt:
    Chromecast with Google TV
    Toshiba Chromebook 2
    Fortfarande 20/10 för mig... ):
     
  12. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Det är i butiken nya datumet står.
    På min order står fortfarande 01/10 (vilket vi vet inte stämde)
     
  13. Coistrel

    Coistrel Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2013
    Inlägg:
    991
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4a
    Telefon 3:
    Oneplus 5T
    Övrigt:
    Chromecast with Google TV
    Toshiba Chromebook 2
    Oh, fan! Då finns det en gnutta hopp ändå.
     
  14. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 200
    Mottagna gillanden:
    1 382
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Tänkte bara dela med mig av en Fnac erfarenhet jag hade när jag beställde Nest Hub Max. Men kan inte garantera att det är så fortfarande.
    Nu kommer jag inte ihåg exakta datum så jag hittar bara på några för att ge er en uppfattning om vad som hände.
    Vi låtsas att det är första oktober, produkten fanns inte i lager och det stod att den skulle komma in och levereras 20 oktober. Jag beställde och tänkte att jag får vänta.
    Dagen efter stod det att den fanns i lager, på min order stod det fortfarande 20 oktober. Tänkte jaja, de skickar säkert snart då den kommit in tidigare. Efter ett par dagar fanns den fortfarande i lager men min order hade inte skickats.
    Chattade då med Fnac och de sa då att datumet man får vid beställning gäller och att de inte skickar tidigare då datumet blir låst.
    Beställde då en till som skickades samma dag och efter det så avbröt jag den första ordern.
    Så jag rekommenderar er alla som har en order hos Fnac att kolla med deras kundtjänst vad som gäller för redan lagda order.

    Blev visst långt detta.. sorry [emoji39]
     
    pivok, squeezeday och Leo83 gillar detta.
  15. GradientGhoul

    GradientGhoul Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag har använt min i ca 6 timmar nu. Riktigt snabb och väldigt smidig. Kommer från en One Plus 7 med Pixel Experience Custom OS installerat på den och denna telefonen är ungefär lika snabb som snapdragon 855 i daglig användning. Helt klart nöjd. Jag ville ha en mindre telefon och för detta är denna perfekt! Pixel gör lätt det bästa android operativ systemet!
     
  16. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    [emoji44]

    Omständligt om så är fallet
     
  17. Droid104

    Droid104 Guest

    Har inte fått tillbaks mina pengar ifrån Fnac efter min avbeställning. Får väl se när mina 3866,88 kronor går tillbaka till mitt bankkonto, vore olyckligt om inga pengar kommer fram igen.
     
  18. larssonted86

    larssonted86 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2018
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei mate 10 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei mate 10 pro

    Då är det inte bara min fantasi som spökar. Jag hade en OnePlus 7t pro (böjda kanter är fan djävulens påfund) sålde den för att gå budget och mindre telefon. Testade iPhone SE 2020 då jag var nyfiken om iOS hade förbättrats. (Det har det men inte tillräckligt för min del) och jag märkte ju klart skillnad i snabbhet i daglig användning. iPhone är snabb men som jag sagt tidigare så tror jag iOS i sig är långsammare pga animationer/flyt.
    Man vänjer sig liksom vid det där svepande glidande animationerna i iOS och efter någon dag tänker man inte på att det tar 0.5 sekunder extra typ. Men nu när jag kom tillbaka till android så känns denna telefonen minst lika snabb som en 7t pro (och jag måste säga att denna skärmen känns mycket skönare att använda, iPhone skärmen kunde nästan "brännas" lite när man svepte länge på den. Typ som friktionen från skärmen gjorde det varmt vid svepskrivning t.ex. ). Det enda jag önskar med denna telefonen är gå mig tusan att den varit ännu lite mindre. Då hade den varit den ultimata telefonen för mig. Öppna upp Chrome och tänk er att botten på headern med adressfältet hade varit toppen på skärmen, där är den perfekta storleken för mig vem vet en vacker dag kanske det blir en verklighet
     
  19. GradientGhoul

    GradientGhoul Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    3
    Håller helt med om storleken. Telefoner nuförtiden är alldeles för stora. En iPhone SE 2 stor telefon med platt skärm full skärm är det bästa som hade kunnat finnas för mig. Pixel 4a kommer närmast för bästa pris.
     
  20. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 200
    Mottagna gillanden:
    1 382
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Jo, tyckte jag med när det begav sig.
    Skadar ju inte att höra med chatten, processen kan ju ha ändrats sen jag beställde.