Sony Xperia 5 Mark II

Diskussion i 'Xperia 5' startad av Johnh3, 17 sept 2020.

  1. J3PP3

    J3PP3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2017
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    50
    titta igen, det står nu lanseras 20/10 även på de andra färgerna. Tidigare har det stått "Klubbpris" och imorse "Nyhet"
     
    X10 och bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad märkligt att det ändrats. Min order som lades igår har inte skickats ännu, så får se vad som händer idag i sådana fall. Kommer bli väldigt olycklig om de inte skickar den i veckan.
     
    Egil gillar detta.
  3. J3PP3

    J3PP3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2017
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    50
    Men i det fallet åkte han själv till butiken och köpte över disk. Det skulle kunna röra sig om att butiken råkade sälja för tidigt. Att telefonen lanseras den 20:e låter inte så konstigt med tanke på att förhandsbokningsprogrammet gäller för alla köp fram till 19/10, det vill säga om mobiler säljs nu så är det ingen förhandsbokning.
    upload_2020-10-12_13-54-8.png
     
    bernard gillar detta.
  4. cadwal

    cadwal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Finns det några fler förslag på fodralskal? Gillar originalfodralet på XZ1-compact som är väldigt tunt och har något slags yta på insidan som aldrig orsakat problem medans reviews på originalskal till senare Sony-modeller verkar klaga på att de repar skärmen. Sett det senare även på en LG G6 med originalskal som inte alls har samma fina insidesyta som XZ1c:ns fodral.
     
  5. michieff

    michieff Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Faktumet att mobiler säljs innan pressen har sagt att den släpps är inte konstigt alls. Sedan att de har något "släpp" av reg för lurarna är säkert för att de som har turen att få hem luren en vecka innan (som några av oss verkar ha turen att få) inte ska få ett försprång på reg. Det är ju en "så långt lagret räcker"-deal.
     
  6. J3PP3

    J3PP3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2017
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    50
    jag säger inte emot dig och är medveten om åtminstone en person här har fått telefonen. En väsentlig skillnad i hans fall är att han köpte telefonen över disk, medan elgigantens webbutik visar en lansering 20/10. Så det verkar mer som att butiken i frågan råkade sälja telefonen för tidigt.
     
    michieff gillar detta.
  7. Kosskash

    Kosskash Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2019
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    67
    Älskar de realistiska färgerna och fotona ser ut som om de har tagits med en professionell kamera. Är sjukt vilka bilder man kan kräma ur sonys telefoner om man lär sig lite!
     
  8. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Färgåtergivning är i princip spot on. Jag är svag för Sony's färger tycker de ofta ser naturliga och fina ut utan att vara överdrivna. De har något helt enkelt vilket jag ofta sett på samples etc.

    Dubbelhuvudet hade jag inte tänkt på. Det är taget med tele så det är möjligt att OIS i kombination med HDR är orsaken.
     
    bernard gillar detta.
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah, bra att veta! Tyvärr syns ju inte exif här i forumet (...ännu). Ja, tele har ju mindre sensor och högre bländarvärde, så det blir alltid lite tuffare vid HDR-foto med telen.
     
    Egil gillar detta.
  10. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Börjar vara sugen på denna telefon. Har just nu en OnePlus 6. Kul att det börjar trilla in lite åsikter. Bara att se till att beställa innan 20/10 medan erbjudandet om hörlurar gäller :)

    Frontkameran låter ju inte som den bästa (använder inte den så mycket men dock) och ljusstyrkan lät ju även den lite svag (iaf jämfört med vassaste). Det är väl just dessa saker samt bakre kameran som jag saknat en aning med op6.
     
    dannejanne gillar detta.
  11. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Displayen är grymt fin. Gillar färgerna. Kör oftast skaparläget som är mer neutralt men känns heller inte urvattnat. Är man sugen på mer "punch" drar jag på standardläget. Skärmen är otroligt jämn och fin utan ojämna gråa/mörka färger och har homogen vitbalans. Även på 120Hz på låga ljusstyrkor uppvisar panalen inga konstigheter.
     
    Last edited: 12 okt 2020
    Westholma4t, J3PP3, Egil och 1 annan gillar detta.
  12. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Om någon har några funderingar så fråga på så ska jag göra mitt bästa för att svara. Verkar ju ha haft tur som kunde köpa en över disk på Elgiganten ser nu det står att den lanseras den 20'e.
     
    Trino och bernard gillar detta.
  13. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Tror inte du kommer inte att få den denna veckan tyvärr, jag har i princip redan ringt och "skällt" ut kundservicen på Elgiganten idag på förmiddagen och även på eftermiddagen. Jag beställde som bekant min blåa i Fredags när den fanns i lager och ringde idag för att kolla status på beställningen då den fortfarande inte har skickats trots vald express-frakt. Dom säger då att det är fel på lagersaldo och då går jag med på att ändra till en svart telefon istället för att jag vill ha den snarast möjligt och han i kundservice säger att det går bra och den ska skickas idag. Kollar lite senare status på beställningen och kollade produkten på hemsidan och då har dom ändrat till att det är release 20/10 istället och jag ringer igen och får prata med någon annan.

    Jag talar då om för dom att det inte har stått något releasedatum under kundsklubbsdagarna i helgen och jag VET att det är folk som gått in och köpt den fysiskt i butik. Killen jag pratar med blir väldigt förvånad och säger att det absolut inte kan vara möjligt och där kommer jag inte längre i konversationen hur mycket jag än försöker få dom att skicka tidigare. Förmodligen har dom fått skäll av Sony för detta för att dom släppt den för tidigt, alla andra har skrivit ut release datum på sina hemsidor vad jag kan se förutom Webhallen (dom hade det ett tag i tidigt skede men det är nu borta) som det verkar gå att handla ifrån men dock till ord-pris. Fan va trist!!! Får vänta helt enkelt......
     
    Last edited: 12 okt 2020
    andol, J3PP3 och bernard gillar detta.
  14. jocker96

    jocker96 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Xperia 5 mk2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia 5 mk2
    Telefon 2:
    Xperia 5
    Platta:
    Xperia z4
    Hur upplever du bateriitiden så här långt? Kör du med 120hz på?
     
  15. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Ska bli spännande att se hur bilder i mörker och sämre ljusförhållanden blir!
    Lägg gärna upp exempel!
    Gärna jämförande bilder på standardkameran och photopro appen om det är śå stor skillnad som sägs!
     
  16. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Batteritiden upplever jag som mycket bra. Kör 120Hz hela tiden och här är dagens statistik (första fulla laddningen). Gjorde den lilla systemuppdateringen på det också.
    Absolut kameran ska testas ytterligare! Jobbar kvällsvecka denna vecka så är inte fri så mycket på kvällarna dock slutar först 23:00. [​IMG]
     
    Egil, X10 och bernard gillar detta.
  17. michieff

    michieff Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Nu ska vi se!
     

    Bifogade filer:

    bernard och dannejanne gillar detta.
  18. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Hur köpte du den?
     
  19. michieff

    michieff Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Beställde från Webhallen. De verkar börja köra ut till alla som beställt nu.
     
    bernard och ruf0ns gillar detta.
  20. michieff

    michieff Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    En lustig grej jag såg i "important information". Använd inte enheten i temperaturer under 10 minus. Inget att laja med utomhus på vintern då?
     
    bernard gillar detta.