Fråga: Hur får man Google Calendar i Active 2?

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av Gråtand, 14 okt 2020.

  1. Gråtand

    Gråtand Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Postade ursprungligen i Active 2-tråden, men fick inget svar så provar här istället

    Har några kalenderfrågor.

    Jag kör Google Calendar på telefonen (S10e) och skulle vilja se den i klockan. Går jag in i klockans kalender-app så visar den i månadsvyn inga aktivititer alls utan jag ser bara månadens dagar. Trycker jag fram listan på aktiviteter så kommer alla mina Google Calendar-aktiviteter upp. Går det att få så att den gör markeringar i månadsvyn för de dagar där jag har något planerat?

    Försökte mig på att installera Calendar Gear på telefon och klocka för att lösa problemet ovan. Men det verkar vara någon bugg där så jag kan inte skapa nya events.

    Sen verkar det som att om man försöker lägga till saker i klockans egna kalender-app så kommer de till Samsung-kalendern och inte i min Google-kalender. Går det att ändra? Vill helst undvika eventuella workarounds att lägga till i Samsung-kalender och sedan synka den mot Google-kalendern.
     
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Går det att lägga till Google kalendern i telefonens Samsung kalender (jag förmodar att det som finns i Samsung kalender är det som syns på klockan?)

    Har du förresten satt Google Calendar som default i telefonen?


    View: https://amp-reddit-com.cdn.ampproject.org/wp/s/amp.reddit.com/r/GalaxyWatch/comments/ezz4w2/can_your_subscribed_calendar_sync_with_your/?usqp=mq331AQTKAFQApgBzujuusCixZ76AbABIA%3D%3D
     
  3. Gråtand

    Gråtand Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Även om jag inte använder Samsung kalendern så är den inställd så att den synkar med mitt Google-konto. Så alla events i Google-kalendern syns i Samsungs mobil-kalender på korrekt vis. Men inte i klockan.

    Jag har sökt men hittar inget sätt att sätta vilken default-app som ska användas för kalender.

    Provade tipset från Reddit med det hjälpte inte.
     
  4. christerorebro

    christerorebro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8
    Övrigt:
    Chromebook: Lenovo IdeaPad Flex 5
    Jag når mitt Googlekalenderkonto via appen DigiCal. I Galaxy Wearable har jag aktiverat aviseringar från DigiCal.
    I Galaxy Wearable välj Aviseringar, sedan Senaste skickade aviseringar och Visa alla. Ändra från Senaste till Allt, och slå på aviseringar från valfri kalenderapp. Det fungerar för mig.
     
  5. Gråtand

    Gråtand Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag var nog lite otydlig med vad det var jag egentligen önskade.

    Jag får notifieringar i klockan för de kalender-event som ligger i min Google-kalender. Och går jag på klockan in i den medföljande kalender-appen och växlar till list-vy så kan jag scrolla och se alla mina event i alla kalendrar jag har tillgång till. Det funkar som det ska.

    Det jag önskar är att när jag öppnar upp kalenderappen så när man ser månadsvyn så ska den inte bara rita ut en grön ring runt dagens datum (se bild nedan) utan även markera de dagar där jag har event inbokade. Typ hade jag i bilden nedan haft nåt inbokat den 11 så skulle en orange ring ritas runt 11an. Men Samsungs klock-kalenderapp kanske inte gör sånt?

    [​IMG]
     
  6. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Det är väl lätt testat, lägga in en händelse i i kalenderappen i klockan och se om den ritar ut något.
     
  7. Gråtand

    Gråtand Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Haha, det borde jag så klart ha tänkt på :) . Dessvärre funkade det inte, den visar den inte i månadsvyn. Suck, är det en så konstig funktion. Aja, då är det bara ge upp. Kanske får köra Calendar Gear ändå. Även om den inte kan skapa event så visar den iaf de i månadsvyn.