Köptråden Google Pixel 5 - importera till Sverige

Diskussion i 'Google Pixel 5' startad av Swedroid, 27 sept 2020.

  1. Qxlkdr

    Qxlkdr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2017
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    40
    Jag gjorde också samma sak kring den gröna från Clove. Bytte till den svarta men verkar inte ha skickats ännu. Ej fått mail ac DHL och står unfulfilled på sidan när man loggar in. Hoppas den redan är skickad iaf, men tror inte det. Får isf hoppas att den skickas imorgon så jag får den på måndag.

    Fick nedan svar via mail när jag bytte. Kan även se på hemsidan att jag nu har 2 st, en svart och en grön. De skickade även en bild från deras system att det stod restock på den gröna och en etta på den svarta istället.

    As we are unable to confirm a shipping date for the Sage Green, we have changed the colour to Black as requested.
     
    bernard gillar detta.
  2. junkyhlm

    junkyhlm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Beställde också från Clove och 22:35 (lokal tid) så blev den "returned to shipper" och på orderstatussidan står det att jag ska kontakta DHL.
     
    Volatyle gillar detta.
  3. subbis

    subbis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2020
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    8
    00:37 skannades paketet på Härryda. Leverans idag.
     
    BrorSnor gillar detta.
  4. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Ja, märkligt! Min är också returned to shipper? Aldrig varit med om något liknande faktiskt..
     
  5. Dojus

    Dojus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Fortfarande i Eindhoven men har inte gett upp!
     
  6. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Den är garanterat redan skickad, min står också som unfullfilled på hemsidan men när jag ringde dem fick jag ett tracking id mailat till mig. Tyvärr verkar dock alla telefoner skickats tillbaka til Clove sent igår kväll (se tidigare inlägg) - anledning oklar. Att köpa Pixel varje år är alltid en bergodalbana verkar det som ;) Detta blir min femte från Clove.
     
  7. Qxlkdr

    Qxlkdr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2017
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    40
    Oj! Det låter ju helt sjukt! Får se vem som hör av sig först till dem idag då. Jaja, helgen är inte räddad med andra ord :/
     
  8. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Fått tag i DHL nu iaf, det är Clove som begärt tillbaka allt gods kort efter dom skickat ut det, enligt DHL - det här börjar ju bli en bra dramafilm - spekulationer om anledningar kan börja nu! :D

    Får väl vänta till Clove öppnar så man får höra med dom vad sjutton som händer...

    Jag drar väl till med min spekulation här då; Nån på lagret har tabbat sig ordentligt och lagt fel telefonmodell i alla ordrar, vilket dom upptäckte sent på kvällen och därmed drog i bromsen?

    Vol
     
    Monsharen gillar detta.
  9. Framax

    Framax Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag pratade med DHL precis också. De sa till mig att Clove har inte märkt paketen med taggen "Farligt Gods", så DHL vill inte frakta dem. Hon pratade även något om ett kundnummer som Clove saknar. Hon bad mig kontakta Clove.
     
    the_louie och Volatyle gillar detta.
  10. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Helt otroligt! Clove är ju en jätteleverantör av telefoner inom EU, det måste ju skeppas hundratals lurar därifrån dagligen, man funderar på hur detta ens kan ske.

    Vol
     
    Framax gillar detta.
  11. Monsharen

    Monsharen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2020
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    8
    Det blir säkert lite extra stress kring stora releaser och ev extra insatt personal som inte har rutinerna inpräntade. Personen som tabbade sig lär ju inte göra om det misstaget.
     
    Volatyle gillar detta.
  12. patroN

    patroN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Min från Fnac ligger nu i Stockholm. Om min leverans inte bestämmer sig för att snubbla på mållinjen så bör jag kunna hämta ut den efter jobb idag, precis som planerat!

    Hela kalaset har gått betydligt smidigare än väntat. Förväntade mig mer strul med Pixel. Har inte importerat en Googletelefon sen Nexus One 2010
     
    Monsharen gillar detta.
  13. nilleh

    nilleh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Postnord ringde precis på dörren - nu är det till att öppna paketet och kolla att ser ok ut ;)
     
    Manicken, tpalsson, matssoderstrom och 3 andra gillar detta.
  14. Fredro

    Fredro Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    min är också framme hos postombud :)
     
  15. Framax

    Framax Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    4
    Pratat med Clove nu. De tyckte det var väldigt märkligt då de inte brukar behöva märka paketet som farligt gods. Hon skulle återkomma under dagen. Informerade att det inte bara var jag som hade problem med frakten till Sverige.
     
    bernard och Volatyle gillar detta.
  16. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Också pratat med Clove - dom var lika förvånade som vi. Aldrig varit med om något liknande och kan inte förstå varför DHL skickat tillbaka paketen. Skulle återkomma under dagen här med.

    Vol
     
    Monsharen och Framax gillar detta.
  17. Qxlkdr

    Qxlkdr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2017
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    40
    Pratade också med Clove precis för att få mitt trackingnummer. Min order hade gått iväg, även om det står "unfulfilled" på hemsidan. Hon som svarade kände till problemet med "Return to shipper" och att en kollega håller på att undersöka det just nu. Hon sa bara att det verkar skett något fel hos antingen Clove eller DHL.
     
    bernard gillar detta.
  18. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Dom är väldigt trevliga att ha att göra med på telefon iaf, måste jag säga :).
    Obotlig optimist som jag är ser jag ändå något positivt i att dom kommer på måndag istället - nu kan man njuta av helgen men samtidigt ändå se fram emot måndag utan att ha söndagsångesten ;)

    VOl
     
    bernard, Monsharen, Qxlkdr och 1 annan gillar detta.
  19. ZZTop

    ZZTop Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2019
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    22
    Jag beställde från Fnac 12/10 pixel5 svart, kollar på min beställning hos Fnac där står det leverans 20/10
    Var inställd att nästa vecka på fredag om PostNord gör sitt, fick ett SMS nu paketet finns hos min ombud för att hämta.
    upload_2020-10-16_10-50-29.png
     
    matssoderstrom och PeterGiggs gillar detta.
  20. TGIF

    TGIF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Helgen är räddad. Skolarbetet som ska lämnas in på söndag 23.59 är i fara :P

    16028397889758196161830362182574.jpg
     
    torsktunga, bernard, anderzohn och 12 andra gillar detta.