3×4 tangentbord med predikativ text och autokomplettering?

Diskussion i 'Google Pixel 4a' startad av Ann-Cathrine, 16 okt 2020.

  1. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag funderar på att köpa en Pixel 4a men skulle först vilja veta om det finns att välja ett 3×4 tangentbord med svensk ordlista och fungerande predikativ text och autokomplettering? Dvs att man inte behöver bokstavera bokstav för bokstav eller ägna månader åt att "lära" telefonen enkla ord.

    Jag avser inte att installera separat tangentbordsapp utan att tangentbordet ska finnas som val utöver Gboard m fl.

    Någon som vet om/hur detta funkar?
     
  2. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Kan inte hitta någon möjlighet att ställa in 3x4 på GBoard keyboard, så du är tvungen att köra ett 3:e-partstangentbord i såna fall.

    Samsung verkar ha med ett 3x4 tangentbord som standard. Varför är inte installation av separat tangentbords-app ett alternativ?
     
  3. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har testat många olika tangentbordsappar och det brukar antingen vara så att ordlistan för svenska är bristfällig eller så är layouten dålig, t ex att tangenterna inte går att placera om, att mellanslaget är jättelitet och icke centrerat osv osv. Apparna brukar inte vara ett bra alt.

    På min Galaxy A5 finns dessa funktioner utan några som helst problem, dåligt att nyare telefoner inte kommer med sådana grundläggande funktioner.

     
  4. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Men då är det väl enkelt, bara köp en Samsung i såna fall? Jag känner ingen som använder 3x4 tangentbord, så att kalla det grundläggande funktion känns lite överdrivet.
     
    Winter gillar detta.
  5. Winter

    Winter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Pixel 4a
    Inget stort fan av Googles tangentbord så bland det första jag installerar på en ny telefon är SwiftKey, visst tar det ett tag för den att lära sig alla konstiga slangord, och tror inte att den klarar t9, men det är ett jävla bra tangentbord imho.
     
    Heleg gillar detta.