Inte ointressant, men med tanke på att Fello varit verksamma sedan 2014 (?) vet jag inte hur man skall betrakta siffrorna. Svårt utan något att benchmarka mot, men spontant låter det inte superimponerande (?), å andra sidan var de rätt nischade. Telia såg ju också en anledning att köpa dem.
Det blir ungefär 10 000 abonnemang om året fördelat på de fem år de existerat på marknaden om man bara slår ut det. Ingen aning om det är bra eller dåligt. Men ser man till organisationens storlek var det kanske ändå inte så dumt - antalet anställda var ju relativt få (6 st enligt senaste årsredovisningen):
Fello AB - Företagsinformation. Mellan 2017 och 2019 ~tredubblades omsättningen från 23 MSEK -> 61 MSEK, och den utvecklingen är väl rimligtvis linjär med antalet abonnenter.
De redovisade för all del ingen vinst, men med tanke på hur liten förlusten var, så handlar det kanske mer om bokföringstekniska skäl än något annat. Är inte direkt en ovanlig syn med en förlust som kretsar kring marginalen.
Click to expand...