Sony Xperia 5 Mark II

Diskussion i 'Xperia 5' startad av Johnh3, 17 sept 2020.

  1. michael.f8

    michael.f8 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2014
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Det går ju göra lite med bilderna.
    [​IMG]
     
    Corran_Horn och bernard gillar detta.
  2. Thekiwi91

    Thekiwi91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2020
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    14
    Någon som har testat den portade gcam appen som cyanogenmods har lagt ut?
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    URL? Kan ju vara roligt att testa HDR:en.
     
  4. Thekiwi91

    Thekiwi91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2020
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    14
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
  6. Necko89

    Necko89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag lämnade tillbaka min med idag, gick bra här med. Däremot vet jag inte hur jag ska göra med hörlurarna. De är på väg och lär komma någon gång nästa vecka.

    Hur gjorde du om du beställde dem?
     
  7. Caze

    Caze Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Har också testat samtliga, ingen av dem fungerade. Däremot så har jag hittat ett par versioner där man ser bilden och autofokus fungerar, men kraschar så fort man trycker på något. Med BSGs senaste version verkade det som att video fungerade, dock så provade jag aldrig att spela in så kan inte säga säkert.
     
  8. X10

    X10 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Börjar kanske bli lite tjatigt med katterna, men jag är inte så sugen på lägga upp bilder på barnen. Det går dock att ta rätt fräcka kort när man använder serietagningen och dom hoppar på studsmattan.
     

    Bifogade filer:

    tpalsson, 1newbie, bernard och 2 andra gillar detta.
  9. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Vad fick dig att lämna tillbaka?
    Fina kort. Auto eller pro?

    Tycker telefonen har grymt fin skärm, bra flyt, snabb, skönt format och hittills bra batteri. Har inte hunnit testa kameran så mycket än. Är ingen fotograf så tycker pro är lite knepigt att få till. Men man får öva lite. Auto har väl fingerat bra hittills men har som sagt mest varit inne i skum belysning. Kan tycka att fingeravtrycksläsaren på baksidan av min op6 var bättre placerad men kan ju vara en vanesak.
     
  10. Necko89

    Necko89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kameran. Kom från Pixel 2 som har ett par år på nacken men ändå gav bättre bilder.

    Annars gillade jag telefonen. Jag var ute efter en kompakt telefon och recensionerna lät lovande, men när jag testade den levererade kameran tyvärr inte som jag önskade.

    Faktiskt besviken på recensenterna som beskriver kameran som bra.
     
    Egil gillar detta.
  11. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Det är ju för att kameran är bra, men du måste planera bilderna. De flesta recensenter säger faktiskt det.
     
    atomicboy gillar detta.
  12. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Är också besviken på bilderna jag tar, då de ofta är brusiga, softa, ser oljiga ut etc.
    På en lyckad bild slänger jag säkert 20.
    Så igår efter att i ett kontorslandskap med soft belysning försökt fotografera en stol och få den skarp och mattans textur att synas om och om igen var jag på väg att ge upp!
    Men jag har hittat en kameraapp som faktiskt tar bättre bilder än vad jag lyckas med.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filmic.firstlight&hl=sv
    Denna får nu ersätta den vanliga kameraappen så kan jag leka med Photo pro när andan faller på!
    Efter att ha hittat denna app känner jag inte längre behov av att försöka installera Gcam.
    Ge denna en chans innan ni bestämmer er för att lämna tillbaka mobilen.

    [​IMG]
     
  13. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Precis vad jag tänkte ang hörlurarna. Hur gör man i så fall?
    I mitt fall köpte jag telefonen på Halebop i samband med att jag tecknade bindningstid på abonnemang. Så det lär väl inte gå att återlämna eftersom jag redan börjat använda tjänsterna (abonnemanget)?
     
  14. Mr.Tom

    Mr.Tom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2014
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+
    Platta:
    Sony Z3 Compact
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    Fick min 5ii i fredags och har spenderat helgen på att vänja mig med den nya formfaktorn. Den kändes definitivt liten till en början, och text kändes otroligt liten. Men efter ett par timmar med luren har jag vant mig vid formatet och stormtrivs. Spenderade en stund igår på att lära mig om slutartid osv för att kunna förstå vad jag håller på med i pro appen och det resulterade i riktigt trevliga bilder på barnen :)

    Är nöjd över kameran jämfört med min gamla 6t och min frus p20 pro. Ser såklart svagheterna i dunkelt ljus men med lite laborerande av vitbalans osv så får jag mer korrekta färger än nån av våra gamla mobiler klarar av.

    Ser fram emot lite sol så man kan ta fina höstbilder i skärgården :)
     
    dannejanne, bernard, 1newbie och 2 andra gillar detta.
  15. andol

    andol Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2015
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    220
    Jag verkligen älskar formatet på denna telefon, den ligger perfekt i en hand när jag är ute på språng, men ett skal är ett måste, det är nog den halaste telefonen någonsin, men med ett skal ligger den perfekt, verkligen en enhands telefon, och den är snabb, men då och då låser sig hela telefonen för en sekund eller två, Reddit appen gick inte alls att ha hela telefonen låste sig och jag var tvungen att starta om den, jag undrar om det beror på Sonys mjukvara eller möjligtvis Nova launcher, annars så älskar jag allt med denna telefonen inklusive kameran:).
     
    jocke_lulle och bernard gillar detta.
  16. theandypandy

    theandypandy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    26
    Telefon:
    Xperia 5 IV

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia 5 IV
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Jag har inte haft något problem alls med att något låser sig, allt rullar på otroligt mjukt. Har inte reddit-appen, utan kör Relay istället. Kör också Nova Launcher.

    Jag får notifikationer mycket mer pålitligt med denna telefon jämfört med Oneplus 6. Den håller igång WiFi mycket bättre (Oneplus tappade kontakten hela tiden). Den håller kontakten med mina chromecasts osv mycket bättre. En väldigt mycket mer stabil och smidig upplevelse för mig.

    Personligen så stör jag mig lite på smala formfaktorn än så länge, men om en vecka eller två lär jag ha vant mig helt och hållet och gilla det :)

    Ett tips till er som saknar att kunna swipea ner tre fingrar för att ta screenshot som i Oxygen OS så går det att ställa in så att man göra olika actions när man swipear upp eller ner på side sense. Jag har så att jag drar ner notifications med en neråt-swipe på side sense och tar screenshot när jag swipear uppåt. För att kompensera att Sony inte har någon fin screenshot-editor som Oneplus har så testkör jag en ny app som heter "Screen master". Inte 100% nöjd med den just nu eftersom man måste spara ner screenshots innan man delar. Gillar att kunna dela det direkt utan att spara det permament i telefonen. Om ni har några tips på bra screenshot-editors så tar jag gärna emot.
     
    Westholma4t och andol gillar detta.
  17. X10

    X10 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Är nog inte nova som är boven. Min har gjort så 2 gånger tror jag och kör original launcher.
     
    andol gillar detta.
  18. michieff

    michieff Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Nån som fått nåt kvitto på lurarna? Fick ingenting i lådan eller liknande utan bara förpackningen som sådan från Danmarksbolaget. Lite knep om man ska sälja vidare och köparen frågar om kvitto :)
     
  19. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    "Hej xxxxx xxxxxxx

    Grattis till din nya Xperia 5 II, vi hoppas att du är nöjd med din nya telefon

    Vi har mottagit din information och berarbetar den i denna stund. Om vi saknar ngt så kommer vi ta kontakt via din angivan email adress. Om allt ser bra ut kommer du att inom kort få dina hörlurar
    Spara detta mail då det fungerar som garantibevis för WH-1000XM3 Trådlösa brusreducerande hörlurar
    WH-1000XM3 Trådlösa brusreducerande hörlurar, Information
    Total kostnad: 0 SEK"
     
  20. michieff

    michieff Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Som jag misstänkte då. För hoppas att det där mailet kommer gälla precis som förväntat även när en annan person försöker claima garanti.

    Time will tell.