Xiaomi presenterar Mi 10t serien

Diskussion i 'Xiaomi Mi 10 / Mi 10 Pro' startad av henk95aero, 29 sept 2020.

  1. Xark

    Xark Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samma här, via tre. Pratade med tre idag och de skull börja skicka ut nu i vecka än som kommer. Dock bara till de första 250 som beställt eller vad de sa. Men jag skulle få en i alla fall. :)
     
    Chris Larsson gillar detta.
  2. Chris Larsson

    Chris Larsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2018
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11pro
    Ja beställde rätt ssnbbt så hoppas fasen jag får en [emoji1787]
     
  3. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Har för mig att det enda som skiljer är kameran
     
  4. bobalm

    bobalm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2012
    Inlägg:
    694
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Om man kommer från en bättre amoled skärm och förväntar sig något liknande så kommer ni förmodligen bli väldigt missnöjda.
     
  5. zonco

    zonco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag sitter på en Oneplus 7t pro idag som jag är riktigt nöjd med, högg mest på denna dealen för den var väldigt bra och mitt abb. var obundet. Är väldigt spänd på vilken jag kommer gilla mest, skärmen är väl den delen jag är lite skeptisk mot men hoppades bli överraskad av en riktigt bra IPS. Vad kommer du ifrån för telefon sedan innan? Överväger 144hz och en bra kamera att behålla telefonen endå? :)
     
  6. bobalm

    bobalm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2012
    Inlägg:
    694
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag skulle behållt din oneplus. Skärmen är väl ok om du kommer ifrån ips panel men kommer du ifrån oled kommer du förmodligen bli missnöjd.
     
  7. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Kan lika väl vara tvärtom, att man gillar IPS bättre än AMOLED beroende på vilka ögon man har. Jag upplever IPS lite mjukare, skonsammare mot ögonen under längre tid, mot en för skarp kontrast på AMOLED där allt rör ihop sig efter ett tags stirrande på skärmen. Alltså individuellt vad ögonen gillar bäst.
     
  8. bobalm

    bobalm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2012
    Inlägg:
    694
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Ok, inget jag märkt av i alla fall.

    Ps: Ips skärmen är inte alls lika ljusstark som en bättre oled, detta bör man också tänka på.
     
  9. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Måste säga att den här ändå har helt ok ljusstyrka ...50 % mer än jag använder i normala fall den här årstiden iaf
    Tycker skärmen är helt ok.
    Vist svärtan är inte svart som en pläd men .
    Å sjukt flyt i allting .
    Stor skillnad mot 60hz
     
  10. zonco

    zonco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Blir spännande hur som helst. Kul med lite inputs. Jag är nog rätt förtjust i svärtan som en oled panel har men en bra IPS kan faktiskt vara riktigt bra också och har sina fördelar utöver de 144hz som denna har då. Skärmen på min Oneplus är amoled och 90hz dessutom.

    Halebop meddelade via mail i förrgår att den förhoppningsvis skulle skickas idag.. Men nae, ingen lur påväg till mig ännu :(
     
  11. miosis

    miosis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    16
    Hänger inte riktigt med i hetsen kring OLED vs IPS. Har en OLED TV och skulle ALDRIG byta ner mig till LCD igen efter att ha haft OLED på just TVn. Men när det kommer till telefonen så förstår jag inte riktigt. Kollar ni film och serie på era mobiler eller vad är det som är så mycket bättre med OLED på mobilen?

    Aldrig haft det behovet själv och tycker att uppdateringsfrekvensen är grymt mycket viktigare då det verkligen märks att det flyter så mycket bättre. 120hz är nog gränsen dock tror inte man märker skillnaden på 120hz och 144hz.

    Trevlig helg!
     
  12. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Den högre kontrasten och att reflektionerna är mindre ökar läsbarheten utomhus rätt ordentligt tillsammns med numera mycket hög ljusstyrka. Samsung medger ju upp till 1200+ nits (om än under begränsad tid) på sina paneler. Generellt sett i varje fall.

    För paneler med högre upplösning som är så små har LCD också problem med ljusstyrkan eftersom ljusgenomsläppet blir sämre med så tätt packade pixlar, vilket inte drabbar AMOLED på samma vis.

    OLED har också snabbare responstid, vilket är gynnsamt tillsammans med högre uppdateringsfrekvenser. Dock får man skilja lite på OLED-paneler för telefoner och OLED-TV på den punkten. Ghosting var länge rätt vanligt på OLED för telefoner, men numera är det betydligt bättre.

    Det finns förstås både för- och nackdelar med respektive teknik, och alla värderar ju dessa olika beroende på behov, men överlag verkar OLED tilltala fler med tanke på populariteten. Det är ju i alla fall inte billigare än LCD.

    Själv drar jag åt OLED-hållet sedan några år tillbaka då fördelarna sammantaget överväger LCD för egen del, men var länge förespråkare av LCD innan OLED blev kvitt de värsta barnsjukdomarna.
     
    Last edited: 6 nov 2020
    ratscore gillar detta.
  13. miosis

    miosis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    16
    Okej då är jag med! Aldrig upplevt några problem med denna utomhus även riktigt ljusa dagar. Den är väldigt ljusstark. Kanske kommer till sommaren nästa men det återstår att se. Tror dock inte det kommer bli några problem men antar att OLED då hade funkat ännu bättre. Så konstigt det där då min OLED TV snarare är mer reflektiv samt ljussvagare än många LCD-TV som finns ute... Antar att det är något i tekniken som skiljer mellan TV och telefon när det kommer till OLED. Tack för det utförliga svaret i alla fall!