Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

  1. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 099
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag gjorde den clean så man kan göra den personlig i efterhand. Folk kanske vill föreviga datumet då juicepressen köptes eller liknande. Om du klickar på "Gör den personlig" till höger på sidan så kan du lägga till text. :)
     
    bernard, Kiddy, BrearedsDea och 3 andra gillar detta.
  2. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 498
    Mottagna gillanden:
    1 055

    MINA ENHETER

    Mycket synd de ej har min storlek.
    Denna blev BRA tycker jag :) Juiced.png
     
    Rospigg, BrearedsDea och mr_tompe gillar detta.
  3. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    3 081

    MINA ENHETER

    Riktigt läcker! Önskar jag kunde ha den kreativiteten!
    Men du får en slant hoppas jag om vi beställer? Jag ska in nu, absolut att jag kommer beställa en, omedelbart bums :D
     
    bernard gillar detta.
  4. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Fungerade bra med ups leveransen, förutom att det inte kom något mail eller sms ens från dem, men paketet låg utanför ytterdörren.[​IMG]
     
    EricG, skythread, BrearedsDea och 1 annan gillar detta.
  5. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 099
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag får en liten slant per pryl. :)
     
    BrearedsDea och DroidJunkie gillar detta.
  6. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    949
    Fy fan vad snygg!! Jag köpte en direkt! Alltid kul att ha märkeskläder på sig :)
     
    EricG, bernard och DroidJunkie gillar detta.
  7. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Jag tror att prisjakt/amazon problemet är av teknisk karaktär (eller att mazon blockar deras robotar). Det har gått från full indexering till inga till några få produkter fram och tillbaka ett par gånger, senast igår var det "full" indexering igen. Om de inte hade velat indexera dem så hade de ju inte indexerat 15 random produkter: Amazon.se

    Prisjakts idé är ju att alla ska indexeras och visas, men bara de som betalar får logga och länk, tror knappast de frångår detta om det inte är tekniska problem. Dessutom sammarbetar de på UK:

    upload_2020-11-19_18-43-46.png
     
    Puppy och jnsson gillar detta.
  8. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    3 081

    MINA ENHETER

    Kanon! Nu är den beställd, tog den utan text. Vill ha den så clean som möjligt. Frugan som också är lite kreativ av sig hälsade att den var gör fin :) Tack för hjälpen!
     
    BrearedsDea gillar detta.
  9. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Fick mail från clear river trading att dom avbryter min order pga missat euro till sek konvertering.

    Varorna står som skickade
     
    BrearedsDea gillar detta.
  10. Themaster_82

    Themaster_82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    486
    Mottagna gillanden:
    472
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus
    Vad hade du beställt?
     
    BrearedsDea gillar detta.
  11. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    949
    Fått flera såna Mail från clear river trading. Bland annat mina longboards, tält, ritplatta (sån billig som kostar runt 100kr) vanligtvis), ritpennor. Lite synd. Bara fått meddelande att som avbryter och ska återbetala. Inte någon vädjan om att jag ska göra det.
     
  12. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Tangentbord, handhållen spelkonsol och action cam
     
    BrearedsDea gillar detta.
  13. Xanrag

    Xanrag Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    1 548
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T
    "Problemet" är väl att det blir för uppenbart att något är fuffens när det helt plötsligt kommer mängder med order på en och samma gång med ibland orimligt antal produkter. När Amazon kör lagret så skiter dom i om nån får för sig beställa 9 juicemaskiner på en gång, när säljaren själv får ordern så blir dom nog lite fundersamma och dubbelkollar.. och hittar dom ett fel så kollar dom nog alla senaste order.

    Att dom sen sätter ordern som "skickad" fast dom inte ens börjat packa den kan vara för att det blir bättre metrics i Amazons system eller nåt..
     
    EricG gillar detta.
  14. hansdj

    hansdj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23
    Skönt att det har lugnat ner sig med bra erbjudanden på amazon.se. Lite slitsamt att springa till ombudet varje dag och hämta paket..:-) Blev en runda till sortergården med allt emballage idag också.
    Får hoppas det blir en lugn vecka fram till Black Friday.
     
    EricG, BrearedsDea, bernard och 1 annan gillar detta.
  15. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Ja, de "får" nog inte avbryta ordern. Däremot är det väl fullt tillåtet att skicka och återbetala om paketet "försvunnit".
     
    BrearedsDea gillar detta.
  16. skythread

    skythread Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    527
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Söker man på valfri motor "Amazon pricing error" så får man upp lite info. Amazon har ett system för att flagga varor som troligen har prissatts fel.

    Sen måste det ha kommit mycket information angående att dem lanserar i ny marknad till säljarna, då dem flesta har rätt pris. Så lite eget ansvar att se till att allt är rätt innan för säljarna. Men missar kan ske alla, men då får man ta tiden smällen och lära sig, antingen genom lite sämre statistik eller mindre inkomst.
    Varit väldigt olika hur säljarna valt att gå vidare. Några har tagit bort order, med någon förklaring (någon utan). Skickas av Amazon verkar vara svåra att stoppa inom tid enligt vad som skrivits, men inte omöjligt då det har hänt många här. Sen valde en jag beställde från att ta bort varannan vara på en beställning.

    Juicemaskinen var intressant, då den togs bort och lades upp väldigt många gånger. Var personer som köpte dagen efter för samma pris igen.
     
    BrearedsDea gillar detta.
  17. skythread

    skythread Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    527
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Verkar som många använder sig det knepet, dem "skickar den" sen returnerar som köpt av misstag. Så får dem bättre "siffror" hos amazon.
     
  18. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    949
    Ok, är det så det fungerar. Det stod att om jag valt återbetalning till presentkort kommer jag se pengarna på mitt amazonkonto. Men eftersom jag själv inte avbryter orden så har jag inte fått chans att välja varken presentkort eller pengar. Hoppas verkligen inte jag får presentkort. Inte dykt upp där än iaf. Får hålla koll på bankkontot
     
  19. Xanrag

    Xanrag Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    1 548
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T
    Mjo, men hur mycket beror den på AI där den jämför med andra produkter på samma site? Finns inte mycket statistik på svenska Amazon än. Det är inte som att Amazon själva gör rätt heller, jag köpte t.ex. 4-pack AA-batterier för 9.93kr/st.. nån timme senare så kostar dom 108kr/st.. medan dom i andra läder kostar €2.3-3.5.. tror deras AI går helt bananas nu i början.

    Vill man ha exempel på där Amazon gör helt fel så kan man köpa färg för 1kr/litern t.ex. från Amazon själva. Hade det varit 1 av varje färg hade det varit intressant men vad ska jag med 20 liter röd färg till.. Amazon.se : brian clegg (Där är det iofs inte bara fel i Sverige, så vem vet.)

    Väldigt få "Shipped by Amazon" som blivit avbrutna för mig, mest nämnvärt är 1attack.de där jag efter att jag la min order tipsade om det på sweclockers, mods tog t.o.m. bort posten då jag antar det var lite grov miss av dom (det var inte 1SEK=1EUR, det var allt=4kr typ, även kabelpaket värda 1700kr). Där blev mycket avbrutet dagen efter. Sen nån dag senare så ser man kommentarer från folk som köpt 400st CAT 8-kablar och undrade vad dom skulle göra med dom, "Det var ju billigt.". Folk gör som dom vill men det har fått mig att bli mindre sugen på att dela fynd.

    Yes, samma sak hände med paketet med AAA-batterier och laddare som jag länkade tidigare, någon dag senare var dom uppe igen för 35kr istället för 35EUR.. dom hade fyllt på lagret antar jag utan att märka felet.
     
    Last edited: 19 nov 2020
    EricG, Baggen och BrearedsDea gillar detta.
  20. Baggen

    Baggen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2020
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    105

    Förstår dig fullständigt! Jag verkar vara en av dom få som köper bara till mig själv. Förstår att folk inte vill tipsa mer när personer som är giriga köper på sig 5 juicepressar eller ritplattor och ska sälja vidare för att tjäna pengar. Det räcker liksom inte att man köper en till sig själv för att man behöver utan vissa måste köpa flera. Det är verkligen definitionen av giriga. Och det i sin tur förstör för alla andra. Riktiga party poopers.
     
    b-george, Nero, Millwad och 7 andra gillar detta.