Köptråden Google Pixel 5 - importera till Sverige

Diskussion i 'Google Pixel 5' startad av Swedroid, 27 sept 2020.

  1. JohnBull_1975

    JohnBull_1975 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2013
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag surade oxå för en stund sen när de var slut på Fnac och slog oxå till nu när de kom tillbaka.
    Såg lite skumt ut i Delivery address när bekräftelsemailet kom...att det dels såg ut som förnamn+efternamn+postort...men det kanske bara var rubriken för adressen...hoppas inte paketleveransen hakar upp sig på att postort inte står i namnet på ID om man måste visa det...
    Sen stod inte telefonnummer i adressen. Jag hade bara fyllt i det i ett av två fält i profilen...men kompletterade efteråt. Hoppas leveransfirman får det ändå. Vilka är det som levererar sista biten i Sverige när man beställer från Fnac?
     
  2. RX22

    RX22 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag beställde också nu. Har inte beställt från fnac förut.
    Min adress såg ut såhär i bekräftelsemailet:

    Förnamn Efternamn
    Efternamn
    Förnamn
    Gatuadress XX
    XXX XX Postort
    Suede

    Inget telefonummer här heller.
     
  3. jt_kian

    jt_kian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 13
    Platta:
    iPad 2017
    ROM:
    Stock
    Ser likadant ut för mig med. Så förhoppningsvis så skickar dem med telefonnumret
     
  4. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Fy fan vad svårt att bestämma mig, S20 eller Pixel 5 för samma pengar :cry:
     
  5. perperub

    perperub Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    33
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Jag valde Pixel framför bland andra Samsungs modeller för att slippa bloatware, riktigt bra kamera och ett rent Androidgränssnitt.
     
    Lias08, katho, jnsson och 2 andra gillar detta.
  6. perperub

    perperub Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    33
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Läste precis swedroids recension av luren och fastnade på dåligt samtalsljud och dålig prestanda, något jag inte tänkt på förrän nu. Recensioner väger tungt i mitt beslutsfattande vid köp. Avbeställde därför den Pixel 5 jag beställde vid midnatt. Tillbaka till ritbordet och fortsätta leta efter en tillräckligt bra och prisvärd lur med bra kamera. Synd.
     
  7. JohnBull_1975

    JohnBull_1975 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2013
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det är inte lätt att få in hela sin önskelista. Jag har inte lyckats, men kom fram till att jag chansar på en Pixel 5 trots allt.

    Punkter jag har som absoluta krav:
    - Inte för stor. Jag accepterar inte många mm större än Pixel 5:an.
    - Vattentät
    - Bra batteritid
    - Väl fungerande fingeravtrycksläsare
    - Proximitysensor (en riktig, så att det inte händer en massa saker när det inte ska)
    - Barometer (insnålat på flera lurar numera, men det är ju bättre än GPS för att mäta höjd när man loggar löpning och cykling)

    Vill väldigt gärna ha
    - Platt skärm (har en S8 på jobbet och är inte övertygad över förträffligheten med krokiga kanter och jag vill kunna ha skärmskydd i glas (ska bli intressant med skräckblandad förtjusning att se hur det blir med Pixel 5...))
    - Trådlös laddning

    Vill gärna ha, men har börjat acceptera att stryka
    - Minneskortsläsare (känns tryggt att veta att det finns en möjlighet att få ut bilder om luren havererar och man inte kör molnlagring)
    - 3.5 mm uttag (använder inte ofta, men ibland är det praktiskt och en adapter kommer man aldrig ha på rätt ställe)

    Jag har läst och tittat på mängde med reviews och oroar mig också för högtalaren. Men många verkar vara av uppfattningen att "det funkar", även om det inte låter jättebra. Jag lyssnar ALDRIG på musik i telefonen och jag tittar inte på film (mer än Youtube för hur man t ex tar isär och lagar saker, DIY och nån review) och jag har aldrig haft något spel installerat på någon telefon jag ägt. Pratar jag i telefon planerat och beräknad samtalstid är >1-2 min så ser jag till att ha blåtandsheadset, för jag avskyr att gå och hålla en telefon

    Har varit inne på S20 FE då den på pappret såg bra ut beträffande allt utom storleken som jag tyckte var för stor, men hade allt annat slagit in så hade jag nog accepterat +15 resp +5m mm mot Pixel och den gamla relik jag har idag (A5 2017 :-)). Men när touchproblematiken uppdagades och inte verkar gå att rätta till, det visar sig att de snålat in på såväl proximitysensor som barometer, så gick den helt bort.

    Var inne på OnePlus ett tag, men där blir det dels inte vattentätt och ingen trådlös laddning, alternativt krokig skärm och oavsett så blir de onödigt stora. Vill kunna knyta skorna med den i framfickan på jeansen t ex.

    Detta är ett gigantiskt och seriöst i-landsproblem!
     
    Lias08, AndliN, perperub och 2 andra gillar detta.
  8. mker

    mker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    110
    Operatör:
    Tele2/Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2/Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Telefon 2:
    Samsung galaxy S20FE
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 4 classic
    Beställde precis en grön pixel 5 från mediamarkt.de Beräknad leverans 8 december.
    Håller tummarna att det går vägen!
     
    Lehning gillar detta.
  9. ezone

    ezone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Satsade på en Just black från Google store och forwarding och det verkar fungera [emoji16] har alltid fodral så färgen spelar ingen roll [emoji41]
     
  10. dancingpanda

    dancingpanda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2
    Finally Postnord delivered the package from Fnac. Excited to get hands on Pixel5 over the weekend : innocent:
     
    bernard gillar detta.
  11. xxx.maws

    xxx.maws Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Beställde precis en Pixel 5 från Fnac, bara be till gudarna att man inte stöter på några problem.
     
  12. osksa

    osksa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2018
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag beställde en grön från Clove i helgen, eftersom det var de enda jag hittade som hade den i lager, och min nuvarande telefon (Pixel 2) avled efter att jag sköljt den under kranen... (Ja, mycket dumt gjort.) Idag skrev jag och frågade varför de inte skickade, och då visade det sig att de inte alls har den gröna i lager. Mycket dåligt. Att visa saker i lager som inte finns borde vara minst dödsstraff på :)
    Men de påstod att den skulle komma in under veckan, det kanske kan intressera någon. Den svarta finns i lager iaf. Men det är ju lite dyrt på Clove, kan man vänta så är det nog bättre.
     
    bernard gillar detta.
  13. Bubbas

    Bubbas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    4
    Ungefär en vecka senare så finns paketet nu hos min lokala UPS-partner. Gick smidigt får jag säga! Paketet snurrade runt i Tyskland ett par dagar innan det kom en uppdatering om att UPS uppdaterat leveransadressen och att paketet var på väg till Sverige.
     
    mker, AndliN, d98jh och 1 annan gillar detta.
  14. Marjan

    Marjan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Hur har ni fått igenom betalningen till FNAC?
    När jag har fyllt i alla kortuppgifter och skall betala bör man komma till identifiering med BankID. Tyvärr kommer jag inte dit efter att ha tryckt på köpknappen. Därmed blir köpet inte genomfört.
     
  15. PeterEss

    PeterEss Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2015
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    409
    Det finns ingen standard att köp på nätet skall identifieras med BankID. Beror på handlarens kassa i systemet
     
    Marjan gillar detta.
  16. JohnBull_1975

    JohnBull_1975 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2013
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag fick nog signera med BankID har jag för mig. Sen reserverades beloppet och idag när de visst fått en ny leverans och skulle förbereda fick jag mail om att betalningen avslagits och jag hade 10 dagar på mig att uppdatera betalningsinfo. Funderade på möjligheter för scam mm...men loggade in på fnac och sidan sa att det borde betalas och reservationen var borta från kortet, så jag dristade mig till att försöka igen. Jag fick signera med BankID och fnac-sidan sa att det var ok och ny reservation på kortet. Håller tummarna.
     
    Marjan gillar detta.
  17. JohnBull_1975

    JohnBull_1975 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2013
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    nu har jag kommit hit i processen:
    upload_2020-12-3_12-3-46.png
    "Väntar på support från transportören"...undras om det motsvarar att paketet är registrerat men ännu inte upphämtat. Pengarna är reserverade och det brukar de väl vara tills paket går iväg...?
     
  18. PeterEss

    PeterEss Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2015
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    409
    Din bank/kortutgivare passar in BankID. Har inget med Fnac att göra.
    Fransmännen vet inte hur de stavar till Swish
     
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det kommer gå iväg idag.
     
  20. antmer

    antmer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    3
    fick mitt paket från fnac idag!
     
    AndliN och xxx.maws gillar detta.