Diskussion: iPhone 12 Mini

Diskussion i 'iPhone 12-serien' startad av Swedroid, 13 okt 2020.

  1. Xygen

    Xygen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    58
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S9+
    En helt klart trevlig liten lur! Ergonomiskt överlägsen de första större varianterna [emoji1]
     
    2crueal4u gillar detta.
  2. atreyuswe

    atreyuswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2016
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Samma här, dock tog jag en 64gb. Kommer från P40 Pro 256gb.
    Storleken som gjorde att man testar på the dark side, små saker som irriterar än dock. Men passa formen den har i handen är helt underbar :) Får se hur länge man orkar med Iphone innan man byter tillbaka, om man nu byter :neutral:
     
    RuffyMan gillar detta.
  3. Android007

    Android007 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2020
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    86
    Samma här med storleken + att kameran är mycket bättre jämfört med Androidtillverkarna. Framförallt videoinspelning är iphone överlägsna. Vad är det för små saker som irriterar?
     
  4. atreyuswe

    atreyuswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2016
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Skulle inte påstå att kameran är mycket bättre, ultra vidvinkel på iphone är ljus år efter P40 Pro i night more. Även vanliga kameran ligger efter i night mode i skarphet, men det kan jag leva med.
    Små saker som att när man laddar ner en bild så hamnar dom inte i en nedladdnings mapp. Appdraw och kunna placera ikoner hur man vill, lite såna små saker. Ingen vibration när man skriver i tyst läge. Always on display. Som du ser är det små saker som man kommer lära sig att leva med.
     
    Jonthan gillar detta.
  5. Rockson

    Rockson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2013
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    249

    MINA ENHETER

    Man kommer alltid tycka att saker var bättre på andra sidan då man har vant sig vid hur det "ska" vara. Man får försöka tänka på helheten. Din bild som sparas i en annan mapp kanske överskuggas av någon fördel istället?
    Ett tips är förövrigt att prova SwiftKey om du vill ha vibrationer i tyst läge :-)
     
    2crueal4u gillar detta.
  6. Android007

    Android007 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2020
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    86
    Absolut wide angle på natten är vass på Huawei. Jag tycker dock oftast att iphone ger mest naturliga bilder på kvällen när night mode inte är aktiverat. För övrigt har iphone en väldigt hög lägstanivå samt hanterar hudtoner bättre än android. Ansikten kan se jävligt skumma ut ibland på Androids kameror, särskilt Huawei. Google Pixel's kamera är för skarp på ansiktet och förstärker ärr, rynkor etc. Nej iphone är fortsatt kamerakung.

    Gsmarena testa nyligen alla flagships kameror, se low light exempel i wide angle nedan. Föredrar iphone i nästan alla situationer:

    iPhone 12 Pro Max vs. Mate 40 Pro vs. Xperia 1 II vs. Galaxy Note20 Ultra
     
    Last edited: 28 nov 2020
  7. atreyuswe

    atreyuswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2016
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Jag har kommit fram till att man helt enkelt får sortera bilderna ibland bara :)
    Tack för tipset ska ta och prova SwiftKey :)
     
  8. atreyuswe

    atreyuswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2016
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Nu menar jag ännu mörkare tillfälle.
    Men känns som vad jag än tycker så är du så pass fast i att Iphone är så mycket bättre, så jag väljer att lämna diskussionen. I video-läge går det inte att komma ifrån att Iphone är klart bättre.
     
  9. Android007

    Android007 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2020
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    86
    Ja absolut när det är nattsvart är Huawei bäst! Men det är ju ett väldigt smalt område. Kan säga såhär, jag har researchat enormt mycket senaste veckorna på hur de olika flagships presterar och jag känner mig trygg att säga att iphone är bäst. Det finns dock såklart vissa scenarios där Huawei p40 är vassare, men överlag iphone nr1.
     
  10. atreyuswe

    atreyuswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2016
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Jag har båda, så jag jämför direkt. Smalt område behöver just inte var ett smalt område, det är mer hur personen i sig använder telefonen. Det enda jag kan se där Iphone är bättre är video. Resten är dom lika värdiga, det kommer ner till vilken typ av bild man föredrar. Det är därför man testar olika telefoner och inte läser så mycket vad andra tycker och tänker.
     
  11. Android007

    Android007 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2020
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    86
    Gemene medborgare tar ju inte bild på natten direkt... Gillar man bilder som är naturliga och som mest liknar en DSLR då ska man välja iphone. Vill man ha mer onaturliga bilder som är mer "effektfulla" absolut då ska man välja Huawei. Som jag ser på det är det den smartphone kamera som mest liknar en DSLR eller som fångar verkligheten - vinnaren. Det är min smak iaf, har inget med andras åsikter att göra. Men smaken är som baken.
     
    Last edited: 28 nov 2020
  12. 4x4

    4x4 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2013
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Precis packat upp Mini:n och håller på att dra igång allt.
    Vilka iPhone 4 vibbar, pytteliten, den få helt klart plats i innerfickan på skinnstället :)
     
    RuffyMan och jimpa77 gillar detta.
  13. Android007

    Android007 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2020
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    86
    Här har vi några bra exempel på hur mycket mer stämningsfulla och verklighetstrogna Iphones 12 pro max low light bilder är jämfört med Huawei p40 pro:

    Iphone: https://fdn.gsmarena.com/imgroot/reviews/20/flagship-shootout-fall-2020/lowlight/gsmarena_022.jpg
    Huawei: https://fdn.gsmarena.com/imgroot/reviews/20/flagship-shootout-fall-2020/lowlight/gsmarena_042.jpg

    Iphone: https://fdn.gsmarena.com/imgroot/reviews/20/flagship-shootout-fall-2020/lowlight/gsmarena_023.jpg
    Huawei: https://fdn.gsmarena.com/imgroot/reviews/20/flagship-shootout-fall-2020/lowlight/gsmarena_043.jpg
    [​IMG]
    I situationen ovan är Iphone lite för grynig, men Sony gör ett perfekt jobb här:
    Sony Xperia II: https://fdn.gsmarena.com/imgroot/reviews/20/flagship-shootout-fall-2020/lowlight/gsmarena_063.jpg
    Iphone night mode genererar en bild som är likt Huaweis "standard" mode: https://fdn.gsmarena.com/imgroot/reviews/20/flagship-shootout-fall-2020/lowlight/gsmarena_032.jpg

    Sony Xperia II levererar faktiskt riktigt bra verklighetstrogna low light bilder som i vissa fall är vassare än Iphone (som exemplet ovan). Gsmarena 's summering vid low light är följande:

    "If we had to pick one phone for white balance and color handling in low light, it would be the iPhone 12 Pro Max. It doesn't have the Note's strong orange bias, nor the Mate's colder rendition. The iPhone gives the actual cold white sources a pleasing warming up."

    Ni kan jämföra själv via länk nedan:

    iPhone 12 Pro Max vs. Mate 40 Pro vs. Xperia 1 II vs. Galaxy Note20 Ultra
     
    Last edited: 28 nov 2020
  14. atreyuswe

    atreyuswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2016
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    "If we had to pick one phone for white balance and color handling in low light, it would be the iPhone 12 Pro Max"

    If i had to pick one phone, it would be the P40 Pro.

    Smaksak, precis som Xbox och PS. Jag äger båda telefonerna, men jag kör vidare med Iphone ändå trots förlust i kameran för min samk.

    Någon som vet om det går att öka styrkan i vibrationen för meddelande i tyst läge?
     
    Android007 gillar detta.
  15. 4x4

    4x4 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2013
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tyvärr inte.
     
    atreyuswe gillar detta.
  16. atreyuswe

    atreyuswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2016
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Någon som har tips om någon bra photo app med lite mer inställningar, typ pro läge?
     
  17. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Måste säga att iPhone 12 mini har imponerat på mig något enormt!

    Med 10 procent kvar har jag klämt fram 6 timmars skärmtid. Då har det varit mycket sociala medier, meddelanden (telegram, whatsapp o imessage), videosamtal, safari, musik. Ej spel då jag inte spelar överhuvudtaget. Från kl 7 tills 23.20. Både 4g och wifi har det varit hela dagen.

    EDIT: Ansluten till min apple watch dessutom
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 30 nov 2020
    BrearedsDea, Xygen, tigerstrom och 1 annan gillar detta.
  18. Anthraxabuz

    Anthraxabuz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2013
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    218
    Operatör:
    Telia, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7 plus
    Fått min mini nu. Grym lur!
    Frun har en sen ett par nån vecka..
    Finns det en bugg i messenger?
    Man kan ta bilder med kameran eller från galleriet och skicka.. Men tar man bild i messenger appen börjar skärmen flimra och messenger låser sig..
    Bara jag och frugan....[emoji848] Eller fler här som har samma fenomen?
     
  19. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hmm låter väldigt konstigt. Har du uppdaterat till senaste? Min funkar helt perfekt.
     
    Anthraxabuz gillar detta.
  20. atreyuswe

    atreyuswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2016
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Inget jag har märket varken på messenger eller instagram.

    Jag var nervös för batteritiden då jag är van med P40 Pro, men kan säga att man står sig en hel dag. Dock är jag inte i närheten av poweruser.
     
    Anthraxabuz och BrearedsDea gillar detta.