Detta kanske inte behövs längre för numera finns det två alternativ, har dock inte hunnit testa 1) än för jag väntar fortfarande på kortet från Curve men det borde lösa problemet som jag förstår det.
1. Beställ nytt kort från Curve där BIN numret matchar Sverige, då ska kortet default klassas som "SEK" överallt och alla valutor mm i appen visas även i SEK (enligt Curve supporten).
2. Tjata, tjata och återigen tjata på PayPal tills du hamnar hos rätt support person, stänger dom en ticket så öppnar du bara en ny med lite annan formulering
PayPal har tagit bort möjligheten att ändra valuta på kort själv för ett tag sedan (för att dom antagligen tjänar massor på valutaväxling) och nu behöver det göras via supporten.
Jag har gjort detta några gånger det här året pga ett antal kortbyten och 7/10 ggr löser dom det tillslut.
Har märkt att dom brukar lösa det snabbt om man fjäskar lite, t ex säg att du är användare sen X år och att du älskar tjänsten o inte vill byta till någon annan bara för att valutan på kortet är fel
Click to expand...