Beställde 29/11 och den har ännu inte dykt upp. Jag läste dock precis att den skulle vara åter i lager 7:e så det är ju inga konstigheter isåfall.
Det som gör mig lite fundersam är dock det mail jag precis fick ifrån "
[email protected]" som med hjälp av Googletranslate säger
"Hej Martin,
Lite oväntat ... Ditt betalningsförsök misslyckades, men ingenting går förlorat. Kan du försöka ange nya bankuppgifter
i vårt säkra utrymme? Försök igen
Min beställning kommer att sparas i 10 dagar för att ge dig tid att ange dina bankuppgifter." där finns då en länk till
https://secure.fnac.com/Account/Order/OrderPaymentRegularization.aspx
Känns spontant som ett försök till phising efter lite googling, eller någon som har annat att säga? Pengarna står som låsta och som en minuspost i min bank.
Det som gör mig lite fundersam över mailet är dels att de har rätt "ordernummer" och rätt varor och till rätt pris som på min order hos fnac. Och det är inte helt lätt att leta efter uppenbara stavfel på franska men å andra sidan så ringer det väl en del varningsklockor med tanke på att jag kan känna mig lugn bara jag skriver in kortuppgifterna inom 10 dagar..
Click to expand...