Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

  1. Boegas

    Boegas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Pixel 5
    Fick detta idag
    "Säljare GreenCellPro ber dig att dela din upplevelse av din senaste order med andra shoppare på Amazon. Ta en stund för att granska ditt senaste Amazon-köp.
    Xiaomi MI Power Bank 3 Pro ACCS 20000MAH IN"

    Lite skumt då dom aldrig skickade powerpacken.
     
    BrearedsDea gillar detta.
  2. holyjoe

    holyjoe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    517
    Telefon:
    Huawai P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawai P30 Pro
    Beställde du vita eller svarta?
    Men du fick väl spårningsnummer via ups då gissar jag?
     
  3. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    holyjoe gillar detta.
  4. KiloEterna

    KiloEterna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2014
    Inlägg:
    975
    Mottagna gillanden:
    358
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Haha, så jävla sniken du är :P Man blir nästan sugen på att testa samma sak...
     
  5. Ichabod

    Ichabod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2014
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Jag beställde dem vita. Vald fraktbolag och spårningsnummer fick jag via Amazon. Lurarna skickades från Italien.
     
    holyjoe gillar detta.
  6. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 090
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

    Ja.. nästan på gränsen så man skäms, men inte riktigt ;-)
     
  7. hansdj

    hansdj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23
    Har inte hunnit kolla än. Återkommer.
     
  8. Marcurious

    Marcurious Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2020
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    30
    Jag beställde två leggings och fick ett par skickade. Nu har jag inte provat dom, men kvalitetsmässigt skulle jag säga att det motsvarar ett sämre plagg inköpt på Ullared. Så tänker ni ge det till någon ni älskar kan det vara klokt att komplettera med något ytterligare julklapp...... ;)
     
    frpl, BrearedsDea och Hazzze gillar detta.
  9. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    948
    benknackan gillar detta.
  10. Zleikir

    Zleikir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2018
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    26

    Samma här. Jäkligt fult. För visst tusan såg det ut som att det man köpte var fullständiga lurar?!
     
    BrearedsDea gillar detta.
  11. Aene

    Aene Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Dock står de väl fortfarande som skickade i Amazons system och det är väl det de utgår från. Men det blir högsta betyg annars antar jag. :)
     
    bernard gillar detta.
  12. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Fick följande nu på morgonen, blir dock fundersam var man väljer vart återbetalningar ska komma in? [​IMG]
     
  13. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Betalade du med kort och inte gjort någon aktiv förändring på återbetalningssätt så kommer de dit :)
     
    jnsson och Leo83 gillar detta.
  14. arjansbralla

    arjansbralla Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2020
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    109
    min 70s show sweatshirt från amazon befinner sig i LA men ska anlända 20.00 ikväll
    kanske tar flyget?
     
    Rospigg, BrearedsDea och DroidJunkie gillar detta.
  15. Baggen

    Baggen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2020
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    105
    SpaceX kanske lånar ut en raket!
     
  16. enokbengtsson

    enokbengtsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Beställde sex 2-pack uppladdningsbara AA-batterier som såldes av Amazon. Fanns inte i lager men skickades några veckor senare.
    När jag väl fått hem paketet så är två av sex paket fel (1300 mAh istället för 2100 mAh).

    Skickar mail till kundtjänst och frågar om det går att skicka tillbaka de felaktiga och att de skickar två korrekta till mig. Får svar att jag kan returnera och de betalar tillbaka pengarna.
    Eftersom priset nu är mycket högre samt Amazon inte säljer 2-pack längre så föreslår jag att de skickar ett 4-pack istället (finns i lager och säljs av Amazon).
    Får svar "Hej Christoffer" vilket är långt ifrån mitt namn samt att det inte går att göra som jag föreslår.
    Skickar åter igen ett mail där jag förklarar att priset är ändrat och att jag vill ha en bra lösning så jag får det jag beställt.

    Efter några timmar ringer en tjej från kundtjänst och glatt deklarerar att de kan erbjuda mig pengarna tillbaka om jag returnerar de felaktiga paketen. Jag ifrågasätter så klart om hon ens har läst mitt mail och förstår att priset ändrats.
    Efter någon minut med väntemusik så återkommer hon med erbjudande om 50kr store credit. Jag orkar inte tjafsa så säger ok till det.

    Innan samtalet avslutas så frågar jag hur jag gör med returen, om jag ska gå in och registrera den själv samt om de då förstår att det är fel produkt så de inte skickar ut fel till någon annan. Får svar att jag kan registrera retur själv och att de vet att produkten är fel. Är tydlig att det är två av de sex paketen som är felaktiga och ska returneras.

    Efter samtalet går jag in för att registrera retur och ser då att tjejen på kundtjänst redan gjort det, men för samtliga sex paket och inte bara för de två felaktiga. Tänker att jag ringer upp henne direkt på telefonnumret jag blev uppringd på men det går så klart inte att komma fram den vägen.

    Skickar mail till kundtjänst och ber dom ändra returen från sex till två.

    Tio minuter senare får jag mail från tjejen jag pratade med tidigare att jag har fått 50kr i store credit. Passar på att svara direkt att returen är fel och behöver ändras från sex till två.

    Någon timma senare får jag mail från kundtjänst att returen är ändrad från sex till två samt ser även att det är ändrat när jag loggar in på Amazon.
    Bara tio minuter senare får jag svar ingen från kundtjänst på det andra mailet jag skickade och då menar dom att det tyvärr inte är tekniskt möjligt att registrera retur för enbart två av sex produkter men att det inte kommer vara något problem.

    Suck vilken kundtjänst...
     
    stelex och McAn gillar detta.
  17. Aene

    Aene Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Tråkigt att höra. Väntar själv på två sådana 2-pack som borde dyka upp imorgon. Var det svenska eller engelska supporten du hade kontakt med?
     
  18. enokbengtsson

    enokbengtsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Ja knepigt att dom lyckas med fyra av sex paket när de skickas tillsammans, tycker lagerpersonalen borde se att två paket skiljer sig från de andra fyra...
    Svenska supporten eftersom beställt från .se
     
  19. Xanrag

    Xanrag Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    1 548
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T
    Det är medveten design för att exponera kunden för fler produkter som dom kan få köpa.. sjukt irriterande när man vet vad man vill ha ja, men man får väl anse sig vara i minoriteten då. Sen har dom historiskt haft mycket mindre konkurrens på onlinemarknaden i andra länder, här i Sverige så ser jag förutom felaktiga priser inget dom tillför som inte redan uppfylldes av amazon.de.. eller jo, lite lägre nivå för fri frakt.

    Det märker jag när jag har en sparad sökning på t.ex. "wifi kamera".. det är samma sökresultat några dagar med lite småförändringar, sen helt plötsligt så dyker sjukt mycket andra produkter upp i sökeresultatet.. för att sedan några dagar senare försvinna.. och så upprepas det.
     
    bernard gillar detta.
  20. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Amazon blir framgångsrika på grund av utbudet på ett och samma ställe det är ju amazon stora styrka finns inga konkurrenter som kan matcha antal produkter i sortimentet, och med tiden lär antalet produkter även på den svenska amazon att öka allt eftersom företag runt om i Europa börja lägga upp sina produkter på den svenska amazon sidan också, samt få svenska företag ansluta sig.

    Amazon sida må kanske inte vara den bäst byggda men det är ändå inte amazon hemsida du ska köpa utan produkter.