Köptråden Google Pixel 4a - importera till Sverige

Diskussion i 'Google Pixel 4a' startad av Swedroid, 11 mar 2020.

  1. Jimnie

    Jimnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Blev julklapp till mig själv och sambon, beställde också från fnac.com nu på kvällen, leverans 21-24/12.
     
    Last edited: 18 dec 2020
    nagelsax gillar detta.
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 690
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ett billigare sätt hade ju varit o köpt den hos Fnac? Du får den till ett billigare pris än Clove och rätt stick kontakt
     
  3. Seamless

    Seamless Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    La en beställning från Fnac när den inte fanns i lager. Beräknat då var att det skulle komma in i lager igen den 29:e dec.

    Är det värt att avboka och lägga en ny beställning nu när den kom in i lager tidigare? Hur lång tid tar det att få tillbaka pengarna på sitt konto om man avbokar?
     
  4. callesson

    callesson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, det har du rätt i. Men missade att skriva att den inte fanns i lager när jag kollade och att jag ville ha den så snabbt så möjligt. Bra tips åt någon annan!
     
  5. Bastion

    Bastion Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2020
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    16
    Som jag förstått det utifrån andras beställningar här i forumet så saknar Fnac ett vettigt turordningssystem. Om det finns i lager redan i dag går det snabbare att få hem om du beställer på nytt i stället för att vänta på ditt ursprungliga datum.
     
    fryguy, Seamless och bernard gillar detta.
  6. Seamless

    Seamless Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Har tolkat det så med. Är det någon som avbokat en order som kan svara på hur lång tid det tar innan man får tillbaka pengarna?
     
  7. nikolai

    nikolai Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Jag beställde en i november med leveransdatum 15 december. 2 december såg jag att de hade dem i lager så jag avbeställde min order och la en ny. Reservationen på kreditkortet hade redan försvunnit efter 7 dagar. Min nya order skickades samma dag och 2 dagar senare fanns den att hämta på utlämningsstället.
     
    Bastion, nagelsax och Seamless gillar detta.
  8. Seamless

    Seamless Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Dom kanske har gjort om något i systemet eller så hade jag flax. Hade tänkt avboka min ikväll och lägga en ny beställning men såg att den redan tagit slut i lager. Svor några ramsor och insåg att jag skulle få vänta till den 29:e december som var beräknat datum.

    Sen tog det inte mer än 5 min så plingade det till i mailkorgen att telefonen är skickad. Heja Fnac!
     
    AndliN, xxx.maws och Jimnie gillar detta.
  9. LaserChoklad

    LaserChoklad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2020
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Övrigt:
    Mi Band 6
    Nu går det beställa på mediamarkt igen!
    Jag beställde precis en telefon och ett gratis skal. Återkommer om dom vill skicka det. Lär få svar under dagen.
    upload_2020-12-18_8-15-26.png
     
    stelex och andersp84 gillar detta.
  10. IbbeKim

    IbbeKim Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    Lade precis en beställning från mediamarkt.de för 319€. Skrev SCHWEDEN som stad. Får se om det funkar.

    Fnac hade slut på lager.
     
  11. Mr jigglypuff

    Mr jigglypuff Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    5
    Tldr: använd tyska blocket för att köpa en mobil om du inte lyckats med dom andra sätten

    Hej allihopa jag har hittat ett (eventuellt) nytt sätt att få tag på en pixel. Det ända som krävs är lite google translate och en gnutta social kompetens.

    Jag hade försökt köpa en pixel både från Mediamarkt och google med Schweden tricket utan någon lycka. Jag kände att det gick emot principen av en billig telefon att betala extra via typ fnac att få tag på den.
    Jag googlade runt och hittade ebay Kleinanziegen (tyska ebay) och hittade där sidor med nyskick pixlar för runt 310 euro. (Fanns också alla andra modeller)

    Vad jag gjorde vad att jag tittade på några annonser som verkade bra och skickade iväg följande meddelande

    Hallo! (Mein Deutsche ist nicht sehr gut)

    Mein Name ist (mitt namn). Ich komme aus Schweden
    Ich bin daran interessiert, Ihr Pixel 4a zu kaufen. Es ist nur so, dass in Schweden das Telefon nicht verfügbar ist. Ich habe mich gefragt, ob es Ihnen möglich ist, es international nach Schweden zu versenden, wenn ich extra dafür bezahlt habe

    (Hello

    My name is (mitt namn) I am from Sweden.
    I am interested in buying your Pixel 4a. It's just that the phone isn't available in Sweden. I was wondering if it would be possible for you to ship it internationally to Sweden if I paid extra for it?)

    Då sidan vanligtvis inte är gjord för internationella köpare så är det här som man får vara lite skön och hoppas att säljaren på.
    Man får inte svar från alla men jag hade tur efter tredje säljaren jag försökte

    Shipping till Sverige kostar i snitt €15 och ebay tar en €10 avgift för att säkerställa transaktionen.

    Så totalt betalade jag €335 för telefonen plus ett skal.

    Nu runt jul så tog det 9 dagar för leverans men den satt fast i malmö centralen i en vecka så leverans tiderna blir nog bättre efter nyår.

    Värt att tänka på:
    Du handlar med privat personer använd ditt vett och bli inte scamad.
    Ladda ner ebay Kleinanziegen appen för lättare navigering genom köpet
    Köpet går till i följande ordning
    Bestämma pris->priset godkänns av båda-> pengarna överförs till ebay-> säljaren får din adress-> varan skickas->köparen får tracking-nummer-> varan levereras-> köparen godkänner transaktionen-> pengarna överförs till säljaren.
    Om man inte vill betala via ebay tar många säljare emot paypal men då förlorar du en del av säkerheten men sparar €10.
    Alla säljare kan inte engelska. Google translate är din vän.

    Hoppas att detta kan hjälpa någon som kanske behöver spara så många kroner som möjligt eller bara haft otur med dom andra sätten som jag min pixel kom idag i perfekt skick och jag kunde inte vart mer nöjd.
     
    thehero, eastbound, Bastion och 2 andra gillar detta.
  12. nQah

    nQah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    3
    Beställde från Saturn 7/12, skickades 14/12 (kan bara spekulera i varför det dröjde så länge) och igår kom telefonen fram. Var inga problem att följa paketet via DHL i Tyskland och sen via Postnord efter att det kommit till Sverige. Dåligt paketerat, men varken telefonen eller telefonens förpackning hade tagit nån skada trots det.
     
    eastbound, Bastion och IbbeKim gillar detta.
  13. Seamless

    Seamless Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Fan vad otålig man är nu när telefonen är ute och åker. Hur har det gått för er som beställt från fnac under helgerna? Min är fast i Roissy Cedex sen i fredags morse.
     
  14. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 690
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Under helgen så rör sig paketet inte då de inte arbetar på helger
     
    Last edited: 20 dec 2020
  15. IbbeKim

    IbbeKim Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    Hej, ni som har köpt telefonen från Mediamarkt.de utan att skapa konto. Har ni fått mejluppdateringar kontinuerligt för erat köp ändå?
     
  16. cym00n

    cym00n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2019
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Borde komma minst två. Ett direkt efter köp som bekräftelse. Sedan ett annat när det är skickat med länk till spårbara försändelsen.
     
  17. IbbeKim

    IbbeKim Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    Ja okej, då väntar vi lite till då
     
  18. Loutre

    Loutre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som lyckats beställa från Mediamarkt.de eller saturn.de den senaste tiden utan att använda en tjänst för eftersändning? Jag sitter och funderar på om man ska göra ett försök eller använda FNAC.
     
  19. IbbeKim

    IbbeKim Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    Jag gjorde mitt försök i förra veckan. Har endast fått bekräftelse hittills.
     
  20. cym00n

    cym00n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2019
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Jag har fått hem två telefoner i två separata beställningar. Den sista kom fram till mitt ombud idag. Jag köpte från Mediamarkt.

    Låter suspekt, den borde ha skickats om det är lagervara. Har du skapat ett konto och kan se din order där? Har pengar dragits från kortet eller är det fortfarande reserverat?