Diskussion: iPhone 11 - allmänna tråden

Diskussion i 'iPhone 11-serien' startad av Swedroid, 14 sept 2019.

  1. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Nu har jag köpt mig en Iphone 11 pro mest för att jag är trött på alla stora android telefoner, svårt att hitta en mindre android lur som presterar riktigt bra tycker jag. Senast jag ägde en Iphone var 2010 då Iphone 4 lanserades, hade dock väldigt mycket problem med den och då blev det android tills igår. Så nu byter jag sida en stund men problemen uppdagades direkt, det var tydligen någon beta version av IOS 14.2 som låg inne och fick en massa jobbiga meddelanden om att det fanns en uppdatering hela tiden men det fanns ju ingen som jag läst att det ska va en bugg.

    Tänkte att det skulle gå fint att återställa telefonen via Itunes till den senaste officiella versionen av IOS men ack så fel jag hade. Började återställningen men fick bara felmeddelanden hela tiden i Itunes om att det inte gick, telefonen gick därefter ej att starta då den hela tiden hamnade i recovery mode. Höll på nån timme och det slutade med att att jag fick hämta hem IOS i form av en .IPSW fil och då äntligen fick jag igång luren igen.

    Har nu använt luren en dag och jag tycker storleken är utmärkt, Face ID är riktigt trevligt, kameran verkar va toppen och batteritiden är fantastisk annars saknar jag min S20 Ultra SD just nu men det tar väl en stund innan jag har kommit på hur jag nyttjar telefonen och operativet till fullo.

    Detta är min första Iphone på 10 år och ska ge den ärlig chans och se om den får stanna kvar hos mig eller om den säljs, just nu är det lite blandade känslor. Ville bara dela med mig om hur min korta upplevelse på en dag har varit :) .
     
    Ww33, Anthraxabuz, Puttesson och 3 andra gillar detta.
  2. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 368
    Mottagna gillanden:
    5 127
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    @livinl0ud@livinl0ud tog det nog 5 byten minst fram o tillbaka innan han fastnade för iPhone...:P
    Jag själv är fast sedan i december 2019, snart ett år med samma telefon efter att ha bytt Android typ 3ggr/år innan.
     
    Ramboline, ruf0ns och livinl0ud gillar detta.
  3. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 824
    Mottagna gillanden:
    5 643
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    Haha ja det stämmer :cool:, det tog sina försök men nu är jag fruktansvärt nöjd att jag inte är det minsta sugen på Android :innocent:.
     
  4. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Jag har en 11 pro påväg med posten efter ett köp här i forumet,har aldrig nånsin ägt en iphone,alltid kört med android sen htc hero. Får.se hur detta går....
     
    Puttesson, msandstedt, livinl0ud och 2 andra gillar detta.
  5. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Det går nog bra men ovant, så är det här ännu!
     
    eastbound gillar detta.
  6. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Tar nog ett tag att vänja sig. Men kände att det är dags att iaf prova på ios.
     
  7. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Okaj, kände för min egen del att jag hittade en telefon med vettiga mått och spec. Sedan får man försöka lära sig att tycka om IOS. o_O:)
     
    eastbound gillar detta.
  8. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Är lite halvskeptisk men ändå hoppfull.
    Men skall dyka in i ios med ett öppet sinne:)
     
  9. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6
    Använder både Android och IOS och känslan jag får varje gång jag byter tillbaka till iOSär att det känns familjärt och det är lätt att lära sig.
     
  10. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Hur har det gått? Hunnit använda den något? o_O:)
     
    eastbound gillar detta.
  11. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Det har gått över förväntan faktiskt. Lite småsaker som jag behöver vänja mig vid. Vissa saker tycker jag är mer logiskt på android men det mesta går nog vänja sig vid. Storleken känns riktigt bra(11pro) . Kommer från op8pro och föredrar egentligen större mobiler men denna känns riktigt skön i handen. Känns som en keeper just nu iaf. Vilket är bra då jag i vanliga fall byter mobil allt för ofta frugan blir nog nöjd iaf om detta blir en långkörare:)
     
    ruf0ns gillar detta.
  12. Ww33

    Ww33 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2018
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    10
    Ska man köpa en nu i slutet 2020? Hur nöjda är ni med era. Bra batteri? Kamera? hur är skärmen?
     
  13. Rockson

    Rockson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2013
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    249

    MINA ENHETER

    Jag hade köpt en 11 Pro isåfall. Du får en ny för under 10000 på CDON. Väldigt trevlig telefon om än lite tung i förhållande till sin storlek.
     
    Ww33 gillar detta.
  14. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Bra batteri. Kameran är bra och samma sak med skärm! Behöver du inte ha den senaste modellen så är detta en fin telefon. Men jag hade nog också köpt 11 Pro även om det skiljer lite i pris.
     
    Ww33 gillar detta.
  15. Ww33

    Ww33 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2018
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    10
    Tack för svar . Nej behöver inte ha det senaste .

    iPhone 11 duger fint till mig .
     
  16. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Nån mer än jag som sitter med samma erfarenheter?

    Har en iPhone 11 och måste säga att ända sedan 14.2 tror jag, så har telefonen blivit fruktansvärt irriterande att använda tyvärr.
    Får hack i scrollningar och animationer i systemet, tydliga hack verkligen. Inte så att det stannar upp, men det går inte att missa direkt. Fast värst av allt är nog batteritiden, jag får realistiskt sett ut kanske 2.5h SoC time just nu, helt galet!
    Fattar inte vad det är som är felet, söker man så ser man att problemet är stort och det finns flertalet trådar på bla reddit, apple developers forum, etc etc. Alla med olika symptom. Mitt ser ut som följande:

    Laddar telefonen i söndags kväll (20:30ca) till 93%, laddar aldrig fullt och låter den sällan gå under 20% den drar inget under natten, som max brukar den ibland dra 1-2% men oftast ingenting, detta har varit fenomenet sen jag köpte den i september 2019. Gör inga större saker med den, kollar banken, surfar lite, några korta videoklipp, eBay, UPS, Postnord och liknande. Fram tills nu vid lunch så börjar den sluka batteri, nåt kopiöst. Den drar bokstavligen ner % till 84 inom loppet av några minuter. Har man skärmen igång är det som att det går 1%/minut nästan, utan att man gör nånting. Är nästan som att batteriet inte kalkylerar för hur mycket som har gått åt, och sen bara får fnatt och tickar ner supersnabbt.
    Under tiden jag tog dessa 2 skärmdumpar vilket tog högst 1-2 minuter ex så gick jag från 84-79% ?!
    Seriously?!
    Visa bifogad bild 101660
    Visa bifogad bild 101661

    Visst fine, jag behöver inte ladda den mer än drygt 1½ - 2 dygns mellanrum, men jag kan knappt använda telefonen under tiden känns det som. Drar mig nästan ibland just nu för att plocka upp den då man bara får ångest av att se hur batteriet går från som just nu 79 till ex 73% bara genom att bara utföra vardagssysslor.
    Har märkt att den ibland kan stanna till på ett vist % under en kortare stund, ibland upp emot en 20min eller nåt och sen fortsätta ticka neråt. Som att han fastnar?
    Vad Som är än mera skumt är vad som drar batteri, har vid flera tillfällen ex varit ute och gått och då lyssnat på musik till mina trådlösa Sony WH-1000XM3 utan att den drar kanske max 2-3%...efter överr 3h lyssnande via 4G och bluetooth? Jag fattar inte vad som är knas. Förut fick jag ut drygt 6-7h SoC time kanske. Jag har däremot inte drabbats av problemet som vissa verkar ha, dvs att den drar batteri vid icke använding, under natten ex. Är som att så fort skärmen är igång så går batteriet bärsärk och vet inte vad det ska göra. Kan tyvärr inte heller gå tillbaka till ex iOS 13.5 eller likande då dom nu är unsignade av Apple, jag kommer inte heller ihåg riktigt när problemen började. Vill minns att det inte var så här vid första 14.1, utan tror det är iom 14.2 och framåt.

    Eftér att detta är åtgärdat, förhoppningsvis...så blir det till att hoppa av betaprogrammet framöver.
    Nån som har liknande erfarenheter?
     
  17. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 361
    Mottagna gillanden:
    1 719

    MINA ENHETER

    Låter som att batteriet blivit kaputt. Särskilt i kyla brukar det där problemet märkas när batteriet tappat sin kapacitet, typ att batteriet börjar hoppa ner i batteriprocent utan förvarning och ibland rent av dör telefonen när man tror att man har batteri kvar. Det är min gissning. Men att det blivit så redan på ett år låter snabbt.
     
  18. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Dör har deb aldrig gjort tack och lov, men att det skulle ha blivit så på ett år låter otroligt. Snabbladdade aldrig till för en månad sen, dock aldrig trådlös och aldrig över natten.

    Skönt åtminstone att problemet existerar och att det är fler än jag som verkar ha problem.
     
  19. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Vad har du själv gjort i syfte av felsökning?
    Att återställa och lägga tillbaka en säkerhetskopia är ju inte någon jättegrej på iphone ?

    Du har ju ett uppenbart problem som vi andra inte har, så iOS 14 är inte problemet här. Då återstår alternativ som trasigt batteri eller mjukvara som inte lirar.

    Återställ, det enda jobbet är ju bank-id liksom
     
  20. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Återställ...försvinner inte allt från inkl meddelanden och sånt då? Vet att det mesta läggs i iCloud, men just sms och liknande brukar i min mening vara svårare att få behålla.
    Men hur i så fall exakt gör jag som du säger, en återställning och en säkerhetskopia?