Oneplus service regler.

Diskussion i 'OnePlus Allmänt' startad av minh, 2 jan 2021.

  1. minh

    minh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag fick oturen om att min oneplus vägrar starta hur än jag försökte göra så det blev till slut att lämna in den på service.

    och under tiden jag vänta på min tur i kön på netonnet så tappade jag mobilen i golven medan jag satt ner. som tur så klara skärmen sig hel men lämnade kvar en liten märke på skärmen mellan 3-4mm enligt killen som jag såg det för att jag såg inte det själv när jag plockade upp och kollade snabbt efter skada.

    Så säger killen i disken om att det finns en risk att jag kommer inte får den vidgjord pga detta? att dem kan skylla på skadan på skärmen för att inte laga nånting som inte starta upp.

    Så min fråga till er om ni har hört nåt i denna stilen?

    Det är min första gg jag som jag lämna iväg en oneplus på 5 år sen jag har bytt varje år sedan 3t.

    Detta känns mycket märkligt enligt mig.

    tack för alla svar.

    mvh
     
  2. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 463
    Mottagna gillanden:
    565
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Det är väl ingen som med säkerhet kan säga vad dom som tar emot din OnePlus kommer tänka om din skärm. Bara vänta och se...
    Hoppas dom byter den gratis, lycka till!
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Är det bara en kosmetisk skada så gör det inget, men har något annat skett i samband med att du tappade den och det finns tecken som tyder på fallskada, så är det inte säkert att OnePlus kommer se det som ett garantiärende. Alternativt att du får bekosta typ byte av skärm medan de står för byte av moderkortet eller dylikt.

    Anledningen till att tillverkarna oftast inte fixar en sak om det samtidigt är något annat problem med telefonen beror på att de inte kan lämna garanti på servicen då, men det gäller ju inte kosmetiska saker, som repor eller märken osv. Har tex. något glas spruckit får man i regel räkna med att bekosta det bytet om något annat skall fixas på garantin i samma veva, för annars kanske inte IP-klassningen håller, och då uppstår ju problemet med att de inte kan lämna garanti på servicen.

    Sabla otur, men det är ju sådant som tyvärr händer. Har du hemförsäkring kanske du kan använda den, om OnePlus inte skulle fixa din telefon på garantin? Fortfarande sura pengar förstås, men mildrar kanske smällen något.
     
    Last edited: 2 jan 2021
    jnsson gillar detta.
  4. minh

    minh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER


    Jag är 100 på att det är bara kosmetisk, men okej då vet man vad som kommer vänta en då.

    Ja jag kommer att tar det på hemförsäkring om dem bråka om det. men jag tyckte det bara lätt helt orimligt när jag fick höra det.

    kanske svårt att acceptera lol..

    får ser vad svaret är när den kommer tillbaka.

    Helt sjukt är att den senaste uppdateringen kan förstöra så mkt på en mobil. verkligen dåligt om oneplus ska hålla på så.

    har sett folk gnäller på deras riktning med deras mjukvara som verkligen är synd.
     
  5. minh

    minh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    ja om det inte laga den helt gratis så kommer blir hemförsäkring och ett finger till dem och aldrig mer köpa deras mobil.