Diskussion: Dörrklocka med kamera

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av jimpa77, 17 dec 2020.

  1. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    528

    MINA ENHETER

    Hehe, ja dom har så klart ett eget kärnkraftverk i källaren.

    Ringklockorna går på 12v. Transformator för detta är 40 år gammal och lyckas inte driva bägge kamerorna. En vanlig ringklocka drar en bråkdel. Finns mycket skrivet om detta på olika forum så nu vet jag vad de behöver byta till.
     
  2. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 362
    Mottagna gillanden:
    1 722

    MINA ENHETER

    Vad behöver de byta till, den vanliga strömadaptern?

    Jag hade ingen aning om att man kunde koppla in Nest-ringklockan i gammal eldragning vid ytterdörren som är avsedd för traditionella ringklockor. Många ytterdörrar har ju inte ens sån dragning, jag vet bara ett gammalt hus i hela min bekantskapskrets som har sån. Antog därför att ni använde adaptern, som jag trodde var medföljande, men kanske är ett tillval som måste köpas extra.
    Har ni adaptern, kan ni inte använda den, om det går att dra kabeln på ett hyfsat snyggt sätt från dörren? Måste borras kanske förvisso, förstår att det blir ett större jobb då.
     
  3. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    528

    MINA ENHETER

    Att det finns 12v framdraget är vanligt. Det behövs dock mer kräm till dessa än till vanliga ringklockor och det tänkte jag inte på från början.
     
  4. gundj

    gundj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Telenor/ Tele2
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor/ Tele2
    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Ericsson
    Telefon 3:
    Motorlola Defy
    Platta:
    Huawei M5
    Platta 2:
    IPad Mini 4
    Är inte den gamla typen av ringklocka driven av en transformator och alltså växelström?
     
  5. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 102
    Det är nog vanligt, en elektromagnet som ska skapa en vibrerande rörelse är perfekt att driva med växelström.
     
  6. Kestor

    Kestor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2019
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    11
    Den här transformatorn fungerar bra för Nest Hello om man inte får tillräckligt med krut från den som finns!
     
  7. Kestor

    Kestor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2019
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    11
    Rekommenderar Nest Hello!
    - Mest för att den fungerar helt grymt bra med Nest Hub-skärmarna = man får där direkt upp bild med "påringaren" och kan välja hur man vill svara, inte alls lika fippligt som att svara med mobilen
    - Den känner igen personen (om hen finns med i "ansiktsigenkänningregistret") och informerar om det
    - Väldigt bra kvalitet på videon och även på natten, väldigt bra säkerhetskamera
    - Fungerar snabbt och bra med hela Nest-systemet hemma = skärmar, högtalare och mobiler

    Köpte ett silikon-skal så blev den diskret o snygg!

    20201220_142244_c.jpg
     
    matssoderstrom, discomega och jimpa77 gillar detta.
  8. joachi

    joachi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Blev det köp? Funderar på köpa denna med..
     
    Dashio gillar detta.
  9. RexGalore

    RexGalore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2019
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    276
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 12 Mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 12 Mini
    Platta:
    iPad Pro 10.5"
    Övrigt:
    Apple Watch SE
    Nej, har inte köpt den tyvärr.
    Har en polare som köpte den och där var det blandat. Den första han fick hem tappade kontakten konstant, så han fick skicka tillbaka den. Så han fick en ny. Den nya verkar han dock nöjd med. Men har inte fått en noggrann recension av den, så vågar inte säga så mycket.
     
  10. joachi

    joachi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Ok..har grejer från eufy på jobbet och gillar dom..men tvivelaktigt stöd för Google home får en att tveka lite
     
  11. mallmiz

    mallmiz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23



    Kampanjpris på Eufy just nu 1490kr inkl. basenhet:

    Webhallen.com


    Är lite sugen eftersom man slipper månadsavgifter..
     
  12. joachi

    joachi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Precis. Jag har den förbokad och redo att hämta ut, men vill att den ska funka ihop med Google home.. så lite tveksam
     
  13. Vikingen.

    Vikingen. Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2019
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    33
    Jag höll på att köpa en Eufy men när jag läste om den så är det problem med att deras servrar går ner titt som tätt och då funkar inte kameran överhuvudtaget. [emoji15]
     
  14. RexGalore

    RexGalore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2019
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    276
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 12 Mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 12 Mini
    Platta:
    iPad Pro 10.5"
    Övrigt:
    Apple Watch SE
    Var läste du detta och om vilka kameror (dvs vilken modell)?
    Hela poängen med Eufy är att man kör allt lokalt, man får med en hub som man lagrar allt på och streamat ifrån. Så förstår inte vad som skulle ha med deras servrar att göra...
    Har som sagt inte dörrklockan, men annan kamera från dem och har inte märkt problem med några servrar.
     
  15. discomega

    discomega Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2013
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    160
    Telefon:
    Iphohne 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphohne 14 Pro Max
    ROM:
    iOS 16.6
    Telefon 2:
    Poco X3 Pro
    ROM:
    Android 13
    Info:
    Evolution-X
    Har nybyggt hus och tänkte installera nest hello. Behöver jag tänka på något eller bara att köra på? Behöver jag ovan transformator? Bild nedan på befintliga ringklockan inne i huset
     

    Bifogade filer:

  16. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Från nest hellos sida "12 V AC till 24 V AC, 8 VA transformator och ansluten dörrklocka krävs". Din klockas trafo ger 8V (har inte med 8VA att göra vilket anger effekten)
     
    discomega gillar detta.
  17. Ybizz

    Ybizz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2014
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har en Ring Doorbell v1 som börjat strula. Den börjar ringa helt random och det surrar från ringklockan. Känns som att min Ring skickar ut en svag signal till ringklockan hela tiden. Misstänker att det antingen är min Ring eller min gamla trafo som har gett upp.

    Tyckte att min Ring kändes lite gammal så valde att köpa en Nest Hello. Jag testade att koppla in min Nest Hello med nuvarande trafo som levererar runt 16V AC. Fungerade dock inget bra eftersom att ringklockan då ringde konstant. Misstänker att min gamla trafo inte är anpassad för att ge konstant ström. Även om spänningen är korrekt så misstänker jag att den ger för lite ström.

    Funderar därför på att köpa denna:
    Tufvassons Installationstransformator (AC) - AC/AC-nätadaptrar

    Någon som vet om den fungerar bra med Nest Hello? Såg att någon länkade till den fast versionen med 17V. Men borde väl inte vara någon nackdel att använda 24V? Har läst att många rekommenderar en trafo med 24V för Nest Hello.
     
  18. Kestor

    Kestor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2019
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    11
    Ja den ska fungera bra, Nest Hello är ju specad upp till 24V .. se stor diskussion här.

    Jag körde på 17V då min Ding Dong dörrklocka kräver 8-16V. Jag har vanliga 2 dörrklockor varav jag bytte ut en mot en Nest Hello så för att allt ska fungera med min Ding Dong-chime så behövde jag köra på 17V.
     
    Ybizz gillar detta.
  19. nothing_records

    nothing_records Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    132
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Gammalt inlägg men jag svarar i alla fall om någon ny kommer in och läser tråden och tror att det här stämmer. Jag har använt med Eufy ett tag nu och den har fungerat 100%. Den är ju som sagt kopplad via hubben till din egna router så jag förstår inte riktigt vad som skulle gå ner som gör att ringklockan slutar fungera. Då måste ju hela ditt egna internet gå ner för att det ska hända :)

    Den ger bra bild. Man hört klart och tydligt från ringklockan. Bilden dyker upp snabbt i mobilen om någon ringer på. Det syns klart och tydligt även i mörker. Ja jag är väldigt nöjd. Skönt att slippa ha någon månadskostnad för att filmerna/bilderna ska lagras.

    Om jag fick önska något så skulle det vara att ringklockan inte var så stor och futuristisk. Den lyser verkligen kamera. Jag hade önskat något mindre och diskret. Men de flesta ser ju mer eller mindre ut som den här. Så jag får väl vänta på senare generationer för att det ska bli smått :)
     
    Leo83, Avarell_Dalton, 10cent och 1 annan gillar detta.
  20. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Morsan funderar på en dörrklocka med kamera nu när hon är mest hemma själv. Fundera på Eufy eller Nest.

    Kräver Nest ett abonnemang eller är det endast om man vill spara video på molnet?