Stänga ner 3G?!

Diskussion i 'GW620' startad av xXKexxXx, 5 okt 2010.

  1. xXKexxXx

    xXKexxXx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nyss köpt mig en LG GW620 och är till stor del nöjd, men det är en grej jag irriterar mig på..

    Eftersom jag har kontantkort så vill jag inte kunna gå ut på 3G, utan bara på WiFi, så frågan är ifall det går att stänga ner all datatrafik med 3G.? så jag bara kan använda WiFi och inte behöver vara rädd för att den ska hoppa över på 3G ifall det trådlösa nätverket slutar fungera på något sätt?! någon med ett bra svar? ;)

    har en ytterligare fråga :P
    vad står
    E/edge för? :)
     
  2. ehnvis

    ehnvis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    1 302
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Edge är den snabbare versionen av GSM's gprs, upp till 238kbit/s om jag inte minns helt fel.
     
  3. dyallo

    dyallo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ladda hem APNDroid, den stoppar all datatrafik genom att byta namn på åtkomstpunkterna, och byter tillbaka när du själv väljer
     
  4. ehnvis

    ehnvis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    1 302
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Och jag säger att APNdroid är inte en säker metod. Genom att aktivera en enkel funktion i sitt nät så slår operatören ut det som APNdroid gör. Som tur är så kör ingen svensk operatör denna funktion, ännu.

    Vet inte hur det är på en LG men många nya lurar har dels under inställningar -> trådlöst och nätverk -> mobila nätverk en funktion för att slå av datatrafiken helt.
     
  5. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Läs i min signatur :D
     
  6. nofowuw

    nofowuw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter som att du råkat ur för en shockräkning?

    Ont: Det räcker väl att gå in i "meny > inställningar > trådlöst och nätverk > *bocka ur "mobilt nätverk"*" så använder den sig inte av 3G? Det gör inte min hero iaf....
     
  7. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Nejdå, faktiskt ingen chockräkning. Men alltför ofta ser jag att folk får rådet att använda just APNdroid som inte stänger av datatrafiken utan bara ändrar till felaktiga inställningar så att nallen inte kan ansluta.

    Det resulterar dels i att den ligger och försöker ansluta hela tiden samt även osäkerhet eftersom vissa operatörer tillåter datauppkoppling oavsett.

    På vissa lurar finns ingen inställning för att stänga av datauppkopplingen i de normala menyerna. Då kan man använda metoden i min signatur :)
     
  8. millan

    millan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det finns en inställning i mobila nätverk som heter typ Använd bara 2G. Dvs den stänger av 3Gn. Ska göra ialf :P