[Halebop] Tråden om Halebop

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Swedroid, 31 jan 2020.

Taggar:
  1. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 360
    Mottagna gillanden:
    1 719

    MINA ENHETER

    Mig veterligen är det enda som skiljer mellan Halebop och Telia i dagsläget att Halebop saknar 5G-stöd och har en teoretisk maxhastighet på 600 Mbit/s i nedhastighet, vilket Telia inte har i sitt nät.
    Så om de grejer du nämner ovan funkar med Telia, så bör det funka med Halebop också. LTE-A, om jag tolkar rätt att du efterfrågar det, borde funka utan problem, om telefonen har stöd för det.

    När det gäller VoLTE och VoWifi så TROR jag att Halebop och Telia stödjer samma telefoner utan att något skiljer rent tekniskt, även om det eventuellt listas något olika på webbsidorna.
     
    Marmbrandt gillar detta.
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag har fått det tidigare, har inte Halebop idag. Det högsta jag mätt upp är ungefär 320Mbit/s med ett Halebop-abonnemang. Självklart varierar det och så hög hastighet var inte vanligt. Ingen skillnad i hastighet i jämförelse med ett Telia-abonnemang.

    Halebop är ju Telias varumärke, det är samma operatör. Det du får med ett Telia-abonnemang men inte ett Halebop-abonnemang är stöd för 5G och support via telefon samt möjlighet till samlingsrabatter. Halebops kundtjänst nås via chatt, har för mig att den är öppen dygnet runt.
     
    Marmbrandt gillar detta.
  3. Rae

    Rae Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2019
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    36
    Är det en beställning som görs via återförsäljare så tar dom ut en engångsavgift (administrativ avgift), denna ska man slippa om man beställer direkt via Halebops hemsida.
     
  4. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Halebop är så jävla fula. Nu har dom återigen flera månader fakturerat mer än avtalet säger

    Snart drar jag själv ihop en anmälan med hjälp av era erfarenheter

    Övre bilden är från dealen i somras jag köpte från
    Det började med att dom ”glömde” 3 månader fritt, och nu för höga fakturorna

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Vad står det i faktura specen då? Vad är det de har lagt på?
     
  6. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    [​IMG]
    [​IMG]


    Jag skulle ha fått tre fria månader. Kan liksom inte hitta dessa heller. Allt är bara konstigt
    Någon rabatt saknas väl antar jag
     
  7. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Antagligen om du inte valde något annorlunda under mobilvalet.
     
  8. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Nä. Det har varit strul sedan dag 1. Blev lovat slopad startavgift, åkte på den

    Sen glömde dom 3 fria månader och EN månad rättades till.

    Sen nu, flera månader med för höga fakturor
     
  9. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Okej, du får kriga på antar att de ger med sig tillslut. Men väldigt dålig kundupplevelse. Det är ju lite deras USP jämfört med de andra lågpris alternativen så de borde ju bry sig mer.
     
    bernard och wmb gillar detta.
  10. Rae

    Rae Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2019
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    36
    Var du redan kund? Står ju på erbjudandet tänkte jag att det endast avser nyteckning, så helt nytt abonnemang i nytt nummer eller att du flyttar ett nummer in till Halebop.

    Vart beställde du från, via deras hemsida eller en återförsäljare?

    Avbetalningen på telefonen är på 160 så ska vara 110 enl det erbjudandet om du gjorde nyteckning, så antingen är avbetalningen fel inlagd eller så kan det vara en rabatt kampanj som inte aktiverats på 50 kr.

    Vart får du dom 3 fria månaderna ifrån, ser inte att det står med på erbjudandet du skickade.
     
  11. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop

    Edit: nej jag var inte kund sedan innan

    3 fria lovades i butik. Sen dök det plötsligt upp, efter klagomål på oktobers faktura

    Jag köpte via elgigantens kampanj och försöker hitta vart jag ska ringa. Finner inget nummer som kopplar mig rätt
    Halebop säger jag ska påtala detta hos Elgiganten

    [​IMG]
     
    Last edited: 2 feb 2021
  12. Rae

    Rae Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2019
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    36
    Låter konstigt det var en kampanj på en kampanj men är det korrekt så är det återförsäljaren du ska vända dig till så dom får korrigera detta, det är deras ansvar som återförsäljare, operatörer hanterar endast sina egna ordrar från hemsida/telefon/chatt oftast pga provision åf tar för sina sälj samt att telefonen är deras, dom har återförsäljar ansvariga som sedan kan ta kontakt direkt med Halebop om något behöver korrigeras, det blir lite krångligare om något blir fel om man beställt via åf pga man inte alltid kan kontakta operatören direkt.

    Jag är rätt säker på att om det endast handlat om fria månader som inte lagts in så hade dom fixat det direkt,vilket det låter som dom gjort, men nu handlar det om avbetalningen på telefonen som är felinlagd och då behöver butiken/åf korrigera detta eftersom den telefonen inte kommer från Halebop eller deras lager.

    Det är möjligt du behöver kontakta butiken i person om dom inte skannat in kontraktet än så deras kundtjänst kan ta fram detta och se vad ditt köp avser, annars ringer du: 0771 115 115 Vardagar: 08:30 - 20:00
    Helg: Stängt

    Det kan kännas struligt men jag är helt säker på att allt blir rätt i slutändan om du går via rätt kanaler, i slutändan får du säkert en kreditering på beloppet på en kommande faktura för telefonen du betalat in för mycket på och dom fria månaderna inlagda, stay strong!
     
  13. whak

    whak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6
    Vad står det för kostnad på avtalet som du fick i butiken?
     
  14. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Där står det så som dom fakturerar.

    Jag ska ringa runt lite och se vart jag kommer. Den enkla förklaringen är:
    Jag läste på morgonen reklamblad och 399kr, åkte in och skaffade det. När pappren signerades så påtalade jag felet på avtalet och han sa att Halebop rättar till det i efterhand. Kampanjen fanns inte än då det var något tekniskt fel
     
  15. FreddeN

    FreddeN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Jag hade aldrig signerat ett felaktigt avtal, men det kanske bara är jag?
     
    induktion gillar detta.
  16. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Nej. Det är såklart sant att man inte borde. Antagligen var jag så kåt på att få telefonen i handen

    Oavsett, det hjälper inte mig nu
     
    FreddeN gillar detta.
  17. andersp84

    andersp84 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2013
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Någon mer än jag som har problem med nätverket idag. Ingen täckning alls eller mobil data. Bor i Helsingborg
     
  18. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 253
    Mottagna gillanden:
    8 100
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Har Telia och Fello, funkar fint i Malmö/Lund/Landskrona
     
  19. andersp84

    andersp84 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2013
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Märkligt. Funkade kl 11, sen har mobildata varit helt borta sen dess
     
  20. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Omstart osv hjälper inte?