Problem: Android TV + NordVPN

Diskussion i 'Android TV' startad av Brynolf_85, 1 feb 2021.

  1. Brynolf_85

    Brynolf_85 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2020
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Finns det någon annan som har problem med kombinationen Android TV och NordVPN appen?
    Jag har en Xiaomi Mi box och en ny Chromecast med Google TV, på bägge enheter kör jag NordVPN appen. När NordVPN är ansluten (oavsett land) blir Android TV näst intill obrukbart, OSet i sej självt och alla streamingtjänster laddar i evigheter för att sedan plötsligt starta eller spela upp önskat program.
    Jag har testat byta servrar i NordVPN, chattat med deras support (utan famgång), ändra i inställningarna, använt NordVPN inställningarna i en 3e parts app men inget hjälper. Kopplar jag från NordVPN fungerar allt som normalt.

    Finns det något annat jag kan pröva, förutom att byta VPN leverantör?
     
  2. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Hmm kanske är något med kombinationen Xiaomi Mi Box och Nordvpn?

    Jag kör med Nvidia Shield 2019 + NordVPN och fungerar fint. Har även tidigare kört med den inbyggda Android TV som är på min Sony KD-65AF8 och där har det också gått bra. Frågan är om det på något sätt är tungt för dom att köra VPN ihop med andra appar? Nvidia har ju lite kraftfullare processorer...
     
  3. Brynolf_85

    Brynolf_85 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2020
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Okej så Nvidia Shield + NordVPN fungerar felfritt, då måste ju NordVPN ha gjort något åt sin app som gör att den plötsligt börjat kräva mera processorkraft. Jag ska prova lyfta detta med deras kundtjänst. Det är ju lite tråkigt att ha bundit upp sig flera år med en leverantör för att sedan inse att det inte fungerar. Jag testade tillfälligt en annan leverantör och deras app och den fungerade felfritt, så felet ligger onekligen hos NordVPN.
     
    milky81 gillar detta.
  4. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Vad tråkigt! NordVPN verkar vara rätt rappa på att uppdatera så förhoppningsvis har fler än du reagerat så att de vet om problemet och fixar det.
     
    Brynolf_85 gillar detta.