Xiaomi WCJ02ZM 20W Qi Car Wireless car charger

Diskussion i 'Övriga tillbehör' startad av Mindir, 3 jul 2019.

  1. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Fick hem den här trådlösa billaddaren i veckan från en kompis som besökte MI store i Hong kong.
    Har tittat på den sedan den släpptes men tyckte att den var lite för dyr.
    Nu fick jag den för 330 kronor och det var inget att tveka om längre :-)

    Riktigt cool faktiskt. En WoW faktor för de personer som går in i bilen och ser det hela. :-)

    20W Qi trådlös snabbladdning.
    Infrafröd sensor som känner av när man närmar sig och öppnar griparmen med hjälp av en inbyggd motor och stänger sedan griparmen runt mobilen. En knapp vid sidan som sedan används för att öppna griparmen när man vill plocka bort mobilen.
    Den röda IR LEDen som syns på en av bilderna då man tog ett kort. ( syns inte annars)
    Mobilen sitter väldigt bra fast i griparmarna så inte lätt att ta bort den utan att trycka på knappen.
    Själva laddaren sitter OK i fläktgallret. Lite vinglig i sidled men det är nog de mesta. ( mina fläktgaller lite för små också)

    Nätt och fin design och den blå ringen som tänds när man ansluter ström är läcker samt fin kvalité på materialet.

    Xiaomi skickar även med en detalj som gör att man kan fästa hållaren någon annanstans än i fläktgallret om man inte har plats just där.

    Min TOYOTA Avensis har ganska små fläktgaller och det är precis att det fungerar utan att sätta laddaren någon annanstans.

    Själva laddaren är ganska tung och en nackdel är när man vrider den åt sidled för tex Google Maps etc tynger den ner åt ena sidan då fästet i fläktgallret inte är centrerat och tyngden inte är jämt fördelad på laddaren. Motorn väger säkert en del.

    Stänger man också av tändningen innan man tryckt på knappen på sidan för att öppna griparmen har man också ett problem. :-)
    Dock mer än vanesak men har startat upp bilen mer än en gång redan.

    XIAOMI skickar också med 12volts laddpluggen (2 USB uttag varav det röda stödjer snabbladdning) samt QC3.0 tror jag)
    En svart USB C kablen ingår också i boxen.
    Så alla tillbehör man behöver finns med i boxen.

    Det man skall tänka på också är att se vad man har sitt 12V uttag.
    Jag har tyvärr mitt i mittkonsolen mellan framsätena så lite sladd som fick tejpas längst med sätet.
    ( TOYOTA tyckter de dolt laddutagen bra men inte vidare praktiskt för de som väl använder dem permanent i bilen...)

    Nu har man trådlös laddning i hemmet, på jobbet och i bilen. :-)

    Bara att gratulera Xiaomi igen.
    De har skapat en tekniskt avancerad produkt till ett ändå överkomligt pris med tanke på vad man får för något.
    ( strax under $50 på Banggood)

    US$49.99 % Xiaomi Mi WCJ02ZM 20W Qi Car Wireless Charger with Intelligent Infrared Sensor Fast Charging Car Phone Holder Chargers & Cables from Mobile Phones & Accessories on banggood.com
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 4 jul 2019
    nuco gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Oh, såg mycket fin ut!

    Tycker ändå USD 50 kan vara motiverat, men lägger man på 25% moms och 75 kr blir det en del pengar i slutändan.

    Fast det är väl kanske bara en tidsfråga innan den dyker upp på Kjell eller dylikt.
     
  3. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    :-)

    Vi får se hur snabba Kjell är den här gången.
    Tror 20W Qi snabbladdning samt rörlig motor arm tar ett tag för dem att få till med sina partners.
    Finns kanske något framme till julhandeln men tvivlar på det.
    Troligen runt 300-400 SEK från dem ändå i så fall och inte alls samma fina kvalité i materialval.

    Visade upp denna för våra optik ingenjörer, mekanister samt batteriexperter och de var alla ganska imponerade.
     
  4. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Bra pris på denna nu.

    Inget att tveka på längre. :-)

    Xiaomi Wireless Car Charger 20W Max Power Inductive Electric Clamp Arm Double Heat Dissipation Fast Charging - Black

    Just i det här fallet var EU Priority line frakt alternativet ganska dyrt strax under $10 så går jämnt ut med gratisfrakten och Postnords avgifter + MOMS.

    Man får den nog snabbare levererad med EU Priority line då man inte behöver vänta på att Postnord skall sitta på den ett tag tills avgifter och MOMS kommit in till dem.
     
    Last edited: 21 okt 2019
  5. PsyDuck

    PsyDuck Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8
    Annars kan man beställa den från Banggood med kupongen BGcarmiq6...landar på 310:- med frakt (Priority Direct Mail)
     
    Mindir gillar detta.
  6. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Blev ju ännu bättre! :-)
     
  7. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Idag dök julklapparna upp som beställdes under Singels Day. :-)


    "O vilken bra julklapp - Hade ingen aning om att jag behövde en sådan här i bilen"
     

    Bifogade filer:

  8. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Nu verkar BASEUS tagit fram en intressant trådlös laddare för bilen.
    Är det närmaste jag sett XIAOMIs.
    Den här har också en infraröd sensor som öppnar griparmarna.

    Fästet till den här ser ju väldigt stabil ut åtminstone.
    Är väl det som är svagheten med XIAOMIs tycker jag.
    Hade varit intressant att testa fästmekanismen på den här.

    Baseus 10W Auto Induction Qi Fast Charging Wireless Car Charger Phone Holder Air Outlet Bracket For iPhone X XS HUAWEI P30 Oneplus 7 XIAOMI MI 9 S10 S10+ Mobile Phone Accessories from Phones & Telecommunications on banggood.com

    Ingen anledning att byta ut XIAOMI men har man ingen trådlös laddare i bilen idag så kan nog den här vara ett intressant alternativ att titta på.
    (Speciellt då om man bara måste ha en i silver för att matcha insidan på sin bil. )

    Dock verkar inte laddkabeln (micro USB..) eller laddpluggen för 12V uttaget ingå så tillkommer ju en del kostnader om man inte redan har dem tillgängliga.
    Känns dumt att BASEUS inte skicka med de sakerna så man har ett komplett kit från start.
    Säkert en hel del som tar en halvtaskig laddplugg som inte stödjer snabbladdning tex.

    För att få 10W snabbladdning krävs det ju lite kvalité av laddpluggen också så totalt sätt känns det här som en dyrare lösning än att hitta XIAOMIs på någon flashsale.

    Banggood har ju OK pris på XIAOMIs också även om den funnits billigare för ganska länge sedan.
    Håller som sagt måttet under 2020 också och troligen en bra bit in i 2021 också. :-)

    Xiaomi Mi WCJ02ZM 20W Qi Car Wireless Charger with Intelligent Infrared Sensor Fast Charging Car Phone Holder Mobile Phone Accessories from Phones & Telecommunications on banggood.com
     
    Last edited: 31 aug 2020
  9. #LOUDmouth#

    #LOUDmouth# Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi MI Mix 2s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi MI Mix 2s
    Info:
    Nova launcher
    Måste bumpa denna tråd och fråga er som har denna laddare från Xiaomi ...... Hur fungerar griparmarna i kylan? På min laddare av annat fabrikat så vägrar griparmarna röra sig i kylan, redan vid 2-3+ så började den kärva och nu vid 10- så rör armarna inte sig en millimeter. Efter 10 minuter däremot när värmen är ok i kupén så funkar den utmärkt.

    Så ...... hur fungerar era Xiaomi-laddare i kylan?
     
  10. SWEUP

    SWEUP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Min funkar utan problem, runt - 4 här i Götet
     
    #LOUDmouth# och bernard gillar detta.
  11. #LOUDmouth#

    #LOUDmouth# Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi MI Mix 2s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi MI Mix 2s
    Info:
    Nova launcher
    Den är inte ens lite trögare?
     
  12. SWEUP

    SWEUP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Jag har inte tänkt på det iaf men ska kolla imorgon när jag startar bilen
     
    #LOUDmouth# gillar detta.
  13. #LOUDmouth#

    #LOUDmouth# Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi MI Mix 2s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi MI Mix 2s
    Info:
    Nova launcher
    Får jag vara så fräck och fråga hur det gick? :cool:
     
  14. SWEUP

    SWEUP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Bra du påminde mig.. Sprang ut i mjukisarna 06:30, det var -7. Upplevde viss tröghet, eller, skulle inte säga hackigt men inte lika mjuk öppning som vanligt. Men inget större problem, viss påverkan. Svårt och ge en mer exskt beskrivning än så :)
     
    #LOUDmouth# gillar detta.
  15. #LOUDmouth#

    #LOUDmouth# Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi MI Mix 2s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi MI Mix 2s
    Info:
    Nova launcher
    Tack! Då vågar jag beställa en Xiaomi hållare/laddare.
     
  16. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Använder min varje dag, sitter i firmabilen. -12 minus här igår, inga problem. Aldrig varit något problem med denna laddare. Haft flera innan men den här är överlägsen alla. Haft den 6 månader nu.
     
  17. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Still going strong. :-)
    -8 i Dalby utanför Lund för någon dag sedan.
    Nu är vi inne en bit in i 2021 och har fortfarande inte sett en bättre laddare att ha i bilen.

    Dock många telefoner som stödjer ganska mycket mer än 20W numera även från Xiaomi så kan tänka mig att de kommer med en uppdatering under året.
    Mi 11 klarar ju 50W trådlös laddning så blir inte förvånad om de släpper en uppdaterad version lite längre fram.
     
  18. #LOUDmouth#

    #LOUDmouth# Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi MI Mix 2s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi MI Mix 2s
    Info:
    Nova launcher
    Nu är gubben lite grinig :mad: Jag åkte till MoS och MI Store och köpte ett ex.

    Tvivlar inte på att laddaren är bra men vilket jävla skitfäste. Min gamla betydligt billigare laddares fäste är helt överlägset. Helt jävla omöjligt att få skiten att sitta bra, går inte ens att få den att sitta ok. Den halkar bara ner och av. Den passar i.a.f. inte i en Seat Leon 2019. Vid en snabb jämförelse är käftarna längre, smalare och halare än det gamla fästet.

    Tyvärr är det olika storlekar på "plastkulorna" i dom olika fästena så kan kan inte använda det gamla fästet heller.

    Ska försöka diy'a i morgon annars får skiten åka tillbaka till butiken!

    EDIT: kom på ytterligare en nackdel. Touchknappen för att öppna hållaren sitter på fel sida också!
     
  19. #LOUDmouth#

    #LOUDmouth# Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi MI Mix 2s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi MI Mix 2s
    Info:
    Nova launcher
    Ok, nu har jag testat lite mer och hur jag än placerar hållaren så åker den ner. Jag vinklar upp själva hållaren innan jag placerar fästet på gallret och allt ser bra ut. Men så fort jag placerar mobilen i hållaren så åker/vinklas den ner. Hållaren är rätt tung jämfört med min gamla och med telefonen i verkar den ledade delen inte klara av vikten.

    Den verkar sen sitta ok men den skakar som fan, varenda liten ojämnhet i vägen så rör sig hållaren som en studsboll. Nu har jag bara kört korta sträckor och än så länge sitter den i.a.f. kvar men jag har svårt att tro att den kommer sitta kvar speciellt länge.

    Även om armarna på hållaren verkar fungera trots kyla så är sensorerna alldeles för känsliga. Krävs inte mycket för att dom ska öppnas/stängas. Och touchknappen sitter som sagt på fel sida. Känns som att hållaren är tänkt för högerstyrda bilar.

    Nog gnällt! En fråga till er som är så nöjda med era hållare ..... Har ni haft någon liknande hållare innan denna?
     
  20. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    Fästet är som sagt den svaga länken i den här produkten.
    Har också nämnt det i början av den här tråden.
    Min sitter i fläktgallret men klumpen där bak lutar sig mot plasten i bilen nedanför fläktgallret så sitter fast OK.
    Vinglar lite i sidled men har aldrig lossnat.
    Ett bättre fäste är helt klart en sak Xiaomi behöver titta på till nästa modell.

    Har du testat att använda dig av det andra fästet som följde med och använda dig av 3M tejpen istället ?
    Vet en del som använder den verkar sitta fast bra där i.
    Har själv inte testat 3M tejpen.

    Att lossningsknappen sitter på fel sida har jag aldrig reflekterat över.
    Vänster sida känns naturligt för mig, en vanesak förmodar jag.
    Däremot har jag svurit en och annan gång då man stängt av tändningen på bilen och mobilen sitter kvar i hållaren. :-)

    Vilken modell var det som du hade tidigare ? Skicka gärna länk på den.
     
    #LOUDmouth# gillar detta.