Ios blockerar in app pop ups.

Diskussion i 'iPhone Allmänt' startad av dt33, 15 feb 2021.

  1. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Har ej iPhone så vet inte hur iPhone fungerar. Men en på jobbet har en gammal iPhone 4, vet ej ios version.
    Inne i svenska spel app, när han klickar på statisk för en match, så dyker upp en varning pop up att en annons har blockerat. Han får inte upp statisk som jag får på min Android telefon.

    Han har stängt av inne i Safari pop up blocker. Ads block app stängt av allting. Men inget hjälper. Så vad är fel?
     
  2. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    949
    Är det en såpass gammal telefon så är nog iOS kvar på gissningsvis iOS 7. Och då har nog svenska spel hunnit ändra sin sida så den inte är jätteanpassad till den mobilen. Men du säger att han använder appen? Och sen är det safari som vill göra en pop up block? Är lite krångligt att ladda ner appar till så gammal iOS men går det så prova att ladda ner chrome eller annan webbläsare och se om det fungerar.
     
  3. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Problemet löst. Misstänkte det hade med app behörigheter att göra. Eftersom jag visste inte var det ligger i ios och inte han heller. Så valde han att ominstallera appen och denna gång så klickade han ja på appens behörigheter. :D
     
    Buzz och BrearedsDea gillar detta.
  4. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Iphone 4 från 2010, hur i helvete funkar det att använda den idag? :)
    Han måste ju stöta på massor med problem, appar som inte funkar, webbsidor som ej funkar osv. För att inte tala om att det är extremt osäkert att använda en så gammal telefon, fullproppad med säkerhetsbrister. Men vore ändå intressant att höra.
     
    BrearedsDea gillar detta.
  5. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    949
    Jag drog igång en iPhone 4S för någon månad sen för att köra som musikspelare bara. Tänkte sätta den på en plats med ström i hela tiden och bara köra Spotify. Men jäklar så krångligt. Precis som du säger. Jag fick inte ens ladda ner Spotify på den. Så jag fick lägga ner det direkt :/
     
  6. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    För en som inte ens vet hur hans egen telefon fungerar så spelar ingen roll för honom. [emoji23][emoji23]
    En annan på jobbet kör fortfarande med hans iPhone 6S. [emoji16]
     
    BrearedsDea gillar detta.
  7. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Hoppas ni inte jobbar på något IT- eller teknikrelaterat företag bara ;)
     
    BrearedsDea gillar detta.