ROM: Galaxy S21 original firmware

Diskussion i 'Galaxy S21' startad av cjb, 23 jan 2021.

  1. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 122
    Mottagna gillanden:
    1 058
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
  2. Rooth

    Rooth Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2015
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    56
    Jag köpte genom tre och då har jag ju tyvärr deras brandade version, vilket gör att jag inte har fått någon uppdatering förutom den som väntade när jag startade upp för första gången. Irriterande.

    Någon som har testat att byta till original firmware? Ofarligt? Rensar det all min data?
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 708
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det skall vara ofarligt, och jag tror inte du behöver rensa all data om du inte markerar det i Odin/flashverktyget. Det kan dock öka sannolikheten något för att krångel uppstår, så hade nog kört en factory reset för säkerhets skull, även om det är drygt när man lagt ned en massa tid på att konfigurera telefonen.
     
    Kristy och Rooth gillar detta.
  4. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 122
    Mottagna gillanden:
    1 058
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Normalt sätt är det ofarligt, men som alltid när man flashar kan saker gå fel.
    Jag har bytt CSC på min S8 och det var inga problem, tyvärr är jag ganska säker på att om man skall byta CSC (som man gör för att få uppdateringarna av NEE) så måste man använda den CSC filen som återställer telefonen.
    I filpaketet finns 6 filer (man skall använda 5) varav 2 olika CSC, först den vanliga CSC och sedan HOME_CSC, versionen HOME_CSC återställer inte telefonen men jag är som sagt inte säker på att telefonen ändrar CSC med denna utan du kommer troligen ligga kvar på HTS (som är 3:s FW).

    När jag skulle ändra min S8 från Telenors FW till NEE så blev jag rekommenderad att flasha med den som återställer telefonen.
     
    Kristy och Rooth gillar detta.