Problem: Galaxy Watch Active 2 registrerar inte längre sömncykler.

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av King Cobra, 14 apr 2021.

  1. King Cobra

    King Cobra Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21 Ultra 256 Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21 Ultra 256 Gb
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy s10+ 128 Gb
    Som överskriften säger, min active 2 klocka har sedan den 28 mars slutat registrera sömn överhuvud taget. Jag misstänker att det hände i samband med någon uppdatering.
    Har testat resetta klockan och parat om den med mobilen (s21 ultra) satt på alla behörigheter i apparna, men ingenting hjälper.
    Klockan är helt uppdaterad med nyaste firmware. Apparna är helt uppdaterade.
    Alla andra funktioner verkar fungera som de skall.

    Har sett på några forum att jag inte är ensam om detta problemet men ingen har hittat en direkt lösning. Någon av er som haft/har samma problem?
     
  2. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Mitt problem är snarare motsatsen. Den fortsätter ofta registrera sömn efter att larmet gått och jag klivit upp.
    Jag har dock inte din klocka. Jag använder en Galaxy Watch som släpptes september 2018. Rätt gammal numera. Tyvärr känns inte programvaran färdigutvecklad. Jag menar, hur kan de inte koppla telefonen tätare med klockan? Alltför ofta ligger jag i sängen och surfar och spelar innan jag somnar, och hela speltiden, då jag fipplat med luren, så registrerar klockan att jag sover.
    För övrigt har den slutat registrera trappor sedan några månader tillbaka. Värdelöst. Det blir inga fler Samsung-klockor.